Historia i nowoczesność. W niejednym polskim mieście znajdziemy punkty handlowo-usługowe znakomicie prosperujące w budynkach zabytkowych już zakładów produkcyjnych. Doskonałym przykładem udanego zagospodarowania pofabrycznych obiektów jest Centrum Handlowe Manufaktura w Łodzi, które otworzono 17 maja 2006 roku.
Centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe powstało na terenach dawnej fabryki Izraela Poznańskiego w Łodzi, jednego z największych miejscowych fabrykantów. Autorem pomysłu był Mieczysław Michalski, ekonomista, który jako prezes zarządu Poltex-u znalazł partnerów chcących tchnąć nowe życie w postindustrialną przestrzeń. Kapitał na wdrożenie inwestycji sprowadził Cyprian Kosiński, mieszkający we Szwajcarii biznesmen.
Łódzka galeria handlowa to pierwsze centrum pod względem powierzchni w Polsce i jedno z największych w Europie. Działają tu muzea, kino, teatr, 250 butików i sklepów, place zabaw dla najmłodszych, klub fitness oraz kilkadziesiąt restauracji i kawiarni. Punkt centralny stanowi Rynek Włókniarek Łódzkich, pełniące funkcję przestrzeni publicznej miejsce z najdłuższą w Europie fontanną, służące do organizacji imprez rozrywkowych i kulturalnych.
W ciągu ostatnich lat CH Manufaktura zebrało wiele laurów. W 2007 wyróżniono je w konkursie CEE Real Estate Quality Awards 2006, dla najlepszego obiektu związanego z handlem i rekreacją w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2010 zdobyło Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu turystycznego roku.
Partnerem akcji #100momentów na 100-lecie niepodległości jest Kulczyk Investments. Wspólnie pokazujemy 100 gospodarczo-biznesowych wydarzeń z ostatnich 100 lat, które były istotne dla naszego kraju