Tak wyglądała nasza droga do niepodległości według prawicy. Kuriozalna kampania w tygodniku "Sieci"

Taka reklama pojawiła się w tygodniku "Sieci".
Taka reklama pojawiła się w tygodniku "Sieci". Fot. Twitter / @szacki
"Tak Polska dochodziła do niepodległości" – można wyczytać na materiale sponsorowanym umieszczonym w tygodniku "Sieci". To część rządowej kampanii finansowej przez spółki skarbu państwa, która ma na celu uczczenie stulecia polskiej niepodległości. Wśród wyróżnionych na materiale znaleźli się m.in. Mieszko czy Jan Paweł II. Lecha Wałęsy ani widu, ani słychu.

Mieszko I w "dawnych czasach", generał Józef Haller podczas pierwszej wojny światowej, marszałek Józef Piłsudski w okresie międzywojennej, Stanisław Mikołajczyk w trakcie drugiej wojny światowej, wreszcie Jan Paweł II jako "ogólny" przedstawiciel XX wieku i… Lech Kaczyński jako "współczesność".
Te sześć osób zostało wyróżnionych w ramach kampanii. Oczywiście największe kontrowersje wzbudziła osoba Lecha Kaczyńskiego. Próżno tu szukać Lecha Wałęsy czy Tadeusza Mazowieckiego. Znalazł się zmarły w katastrofie smoleńskiej prezydent.

W internecie nie brakuje ostrych komentarzy dotyczących materiału opublikowanego w tygodniku "Sieci". "To nie jest polityka historyczna, tylko ordynarny gwałt na historii"” – napisał na Twitterze dziennikarz Wojciech Szacki. Ale ostrych komentarzy było więcej. "Tego to by nawet Urban nie wymyślił", "Spokojnie, Wałęsa i Tusk żyją", "To tylko jeden z elementów budowy kultu i mitu" – piszą niektórzy.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...