Hołd oddany legendarnemu koniowi wyścigowemu. Zapisz się na jazdę próbną i zobacz, ile jest wart Eclipse Cross

Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross to pierwszy w historii marki SUV typu coupe o sportowym charakterze. Nazwano go tak na cześć legendarnego konia wyścigowego z Anglii
Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross to pierwszy w historii marki SUV typu coupe o sportowym charakterze. Nazwano go tak na cześć legendarnego konia wyścigowego z Anglii Materiały prasowe
Już 100 lat doświadczenia, obecność na ponad 160 rynkach i 5 tytułów mistrzowskich w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Mitsubishi Motors, japoński producent samochodów, może pochwalić się i bogatą historią i szeroką gamą modeli. W tym roku do Polski zawitał jego Mitsubishi Eclipse Cross.

Teraz miłośnicy czterech kółek znad Wisły mogą samemu się przekonać, jak dużą przyjemnością jest jazda za kierownicą japońskiego wozu. W blisko 30 miastach Polski organizowane są właśnie jazdy próbne. Wystarczyć wejść na tę stronę i wypełnić krótki formularz, by przetestować auto. A co ma ono do zaoferowania pogromcom szos?

Sportowa sylwetka SUV-a coupe, najnowsza generacja układu kontroli napędu na 4 koła, turbodoładowany silnik benzynowy z podwójnym systemem wtryskowym, 8-biegowa automatyczna przekładnia CVT oraz 6-biegowa, manualna skrzynia biegów. Oto najważniejsze cechy najświeższego auta spod znaku Trzech Diamentów.

Kim inspirowali się twórcy samochodu o japońskim rodowodzie? Otóż Eclipse to imię legendarnego konia wyścigowego pełnej krwi angielskiej, który wygrał aż 18 wyścigów z rzędu. Urodzone 1 kwietnia 1764 roku w Anglii zwierzę przyszło na świat akurat podczas zaćmienia słońca. W języku polskim ''eclipse'' oznacza właśnie ''zaćmienie''.
Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross to pierwszy w historii marki SUV typu coupe o sportowym charakterze. Styl ten podkreśla wydłużona linia maski oraz opadający w tył dach z ''podwójną bańką'', która poprawia aerodynamikę i zwiększa przestronność kabiny. Niespotykany w motoryzacji sposób lakierowania nadwozia daje trójwymiarowy efekt głębi.

Bardzo sztywne nadwozie cechuje jednocześnie mała masa własna – to zasługa blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, stanowiących ponad 55 proc. struktury nadwozia. Skutkuje to bardziej precyzyjnym wyczuciem układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem i lepszą stabilnością jazdy na wprost przy dużych prędkościach.
A co w środku? Komfortowe, ciche wnętrze z panoramicznym, otwieranym dachem oraz innowacyjnymi układami sterowania i łączności. Wśród nich po raz pierwszy zastosowany w modelu Mitsubishi wyświetlacz przezierny HUD, który w polu widzenia kierowcy prezentuje najważniejsze informacje tak, że prowadzący nie musi spuszczać wzroku z drogi.


Eclipse Cross to również pierwszy model tej marki, który wyposażono w Smartphone Display Audio (SDA), czyli wielofunkcyjny wyświetlacz dotykowy (7 cali) ze sterownikiem gładzikowym analogicznym do touchpada laptopa. Multimedialna stacja obsługuje m.in. radio cyfrowe, sterowany z kierownicy zestaw głośnomówiący i kamerę cofania.
Pod maską ''czterokołowego samuraja'' kryje się ultranowoczesny benzynowy napęd z rodziny silników 4B1. Parametry? Mowa tu o pojemności 1.5 litra i mocy 163 KM. Atutem tego markowego silnika jest podwójny system wtrysku paliwa, który zapewnia zarazem dużą czystość spalin, jak i wysokie zapotrzebowanie na moc.

Sportowego SUV-a ze stajni Mitsubishi da się rozpędzić do setki w niecałe 10 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h, a średnie zużycie paliwa – 6,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Silnik dostępny jest w połączeniu z nową odsłoną manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów lub z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Nowa konstrukcja Mitsubishi korzysta z udoskonalonego systemu Super-All Wheel Control (S-AWC). Ten mechaniczno-elektroniczny układ rozkłada siłę napędową pomiędzy koła auta dzięki systemowi aktywnej kontroli znoszenia i czujnikom. Efekt? Większa stabilność jazdy w każdych warunkach: na wprost, przy zmianie pasa ruchu czy na zakrętach.

Nad bezpieczeństwem użytkowników czuwa kilkanaście najnowocześniejszych systemów. Na pokładzie auta znajdziemy m.in. system ograniczający skutki kolizji czołowych z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego czy adaptacyjny tempomat utrzymujący bezpieczny odstępu. Opatentowana konstrukcja RISE rozprasza energię podczas zderzenia.
W polskich salonach nowe Mitsubishi Eclipse Cross jest dostępne w 8 konfiguracjach, 5 wersjach wyposażenia (Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle) i 7 kolorach nadwozia. Podstawowa wersja oferuje m.in. automatyczne światła drogowe, system antykolizyjny, automatyczną klimatyzację, 7 poduszek bezpieczeństwa i czujnik deszczu.

Dla porównania specyfikacja Invite Plus obejmuje m.in. stację multimedialną SDA, kontroler dotykowy ( touchpad), zestaw głośnomówiący Bluetooth, automatyczną, dwustrefową klimatyzację oraz bezkluczykowy system uruchamiania. Komfort w tej wersji zapewniają podgrzewane przednie fotele oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

Artykuł powstał we współpracy z Mitsubishi

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...