Porsche pokazało nowy model najbardziej kultowego auta świata. Jest szybsze niż kiedykolwiek

Nowy tył podzielił fanów 911, ale auto i tak zyska status kultowego. Jak każde 911. Fot. Porsche
Po wielu plotkach, przeciekach i domysłach na targach motoryzacyjnych w Los Angeles Porsche wreszcie zaprezentowało nowy model swojego kultowego 911 oznaczony kodem 992. Jak zwykle w Porsche, zmiany z zewnątrz są w dużej mierze kosmetyczne. Ale 911 jeszcze nigdy nie było tak szybkie.

No dobra, z tymi kosmetycznymi zmianami na zewnątrz może tym razem trochę przesadziliśmy. Bo o ile z przodu różnice zauważą chyba tylko najbardziej zagorzali fani marki, tak z tyłu zmieniło się naprawdę wiele.

911-tka otrzymała zupełnie nowe, wąskie światła ukryte w charakterystycznej, poziomej listwie. To trend zgodny z innymi autami marki. Auto zyskało także inaczej ukształtowaną klapę bagażnika, przez co nowe 911 z profilu wygląda trochę inaczej niż poprzednik.
Samo auto także się rozrosło – rozstaw osi zwiększył się o 45 mm, nowe Porsche jest także szersze. Efekt to przestronniejsza kabina i podobno jeszcze lepsze prowadzenie. 911-tkę będzie można kupić z nawet 21-calowymi felgami.

Zmiany nastąpiły również we wnętrzu. Dostosowano je do innych modeli marki, czuć tu inspirację większymi Panamerą czy Cayenne.
No i wreszcie najważniejsze: silniki. Porsche 911 jest napędzane 3-litrowym silnikiem typu bokser z doładowaniem. Teraz jest jednak mocniejsze niż kiedyś. "Zwykła" Carrera ma 385 KM zamiast 370, a Carrera S aż 450 KM zamiast 420.

Za zwiększoną mocą idzie także lepsze przyspieszenie. Carrera S z napędem na tył ruszy do pierwszej setki w 3,7 sekundy, a z napędem na cztery koła o jedną dziesiątą szybciej. Obie odmiany są szybsze o niemal pół sekundy od poprzedników.
Ponadto znika kultowa skrzynia PDK – inżynierom najwyraźniej udało się opracować coś jeszcze lepszego. Zastąpi ją nowy ośmiobiegowy i także dwusprzęgłowy automat.


Co ciekawe, pojawił się już polski cennik droższej wersji Carrera S. Trzeba będzie za nią zapłacić co najmniej 595 tys. zł, a Carrera 4S (z napędem na cztery koła) to koszt co najmniej 633 tys. zł. Oczywiście jak to w Porsche, bo dodaniu kilku "niezbędnych dodatków" będzie można się zakręcić koło miliona. Nie to, żeby nie było warto, naturalnie.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...
WOJCIECH SADURSKIWOJCIECH SADURSKI

"Oskarżenie przez TVPiS jest potężnym przyznaniem się do bezradności argumentacyjnej...". Jak podały media, znalazłem się w znakomitym gronie osób, które TVPiS zamierza ścigać karnie za opinie, dotyczące związku między uprawianą przez tę telewizję propagandą a stworzeniem atmosfery, sprzyjającej mordowi w Gdańsku...

"Jesteście wypier****". [b]Dziennikarz opowiada nam, jak wygląda praca w TVP[/b]
POLECAMY

"Jesteście wypier****". Dziennikarz opowiada nam, jak wygląda praca w TVP

[b]Owsiak nie puści tego płazem TVP. [/b]"Przez dwa lata to były programy nienawiści"

Owsiak nie puści tego płazem TVP. "Przez dwa lata to były programy nienawiści"