Najłatwiej płynie się z prądem, ale nowoczesny biznes nie lubi łatwych rozwiązań. Przynajmniej ta jego część, która chce wybić się ponad przeciętność, wierząc, że w ten właśnie sposób pracuje się na sukces przez duże ''S''. To z myślą o wszystkich przedsiębiorczych duszach, które wolą płynąć pod prąd, powstała akcja Innovation.
Duże firmy i małe start-upy, producenci i domy mediowe, ci, którzy przeszli zaskakującą metamorfozę i ci, którzy oryginalnie łączą biznes z interesami społecznymi. Każdy, kto proponuje nowoczesne rozwiązania, odważne projekty czy świeże idee, może przystąpić do konkursu Innovation 2019.
Innowatorzy, niezależnie od tego, czy stoją na czele branżowych gigantów, czy rozwijają mały lokalny biznes, mogą spróbować swoich sił w trzech kategoriach. Prace będą oceniane w ramach takich grup jak Innowacyjny Biznes, Innowacyjne Doświadczenie i Innowacyjne Media. Do jakiej konkurencji zgłosić swój projekt, aby trafić w dziesiątkę?
Pierwsza kategoria skierowana jest do przedsiębiorców: wytwórców i usługodawców eksperymentujących z technologią w myśl idei ''lepiej, bo łatwiej, szybciej i wygodniej''. W tej grupie konkursowej mile widziani są też ci, którzy zrewolucjonizowali branding/model biznesowy albo wymyślili nietuzinkową kampanię społeczną.
W ramach drugiej kategorii konkurs wita z otwartymi ramionami wszystkich pionierów w dziedzinie budowania silniejszych relacji między markami a klientami. Jeśli wiesz, jak tworzyć angażujący content, organizować inspirujące eventy, poprawiać komfort użytkowników czy ulepszać komunikację z nimi, to miejsce dla ciebie.
Ostatnia kategoria stanowi natomiast pole starcia pomysłów wszelkich magików z branży reklamowej i marketingowej. Swoje propozycje mogą nadsyłać tu agencje reklamowe, domy mediowe czy niezależni eksperci, którzy opracowali nowatorskie aplikacje, platformy, algorytmy, narzędzia optymalizacyjne czy formaty mediowe i reklamowe.
O tym, jak wygląda to w praktyce, najwięcej powiedzą sylwetki laureatów zeszłorocznej edycji Innovation. W kategorii Innowacyjny Biznes zwyciężył projekt Idea Hub Express, czyli wagonu Idea Bank łączącego... mobilną placówkę bankową z przestrzenią coworkingową dla przedsiębiorców podróżujących pociągami PKP Intercity.
Za najbardziej Innowacyjne Medium została uznana agencja reklamy AMS. Wygrała dzięki pomysłowi na digitalizację reklamy zewnętrznej backlight za pomocą blisko 30. tys. diod animujących statyczną kreację. Wśród wyróżnionych firm znalazły się też m.in. start-up Packhelp i jego platforma do samodzielnego projektowania pudełek, agencja Grey Worldwide Warszawa ze swoim proekologicznym projektem Wypożyczalni Choinek Volvo oraz agencja Saatchi & Saatchi IS, która dla Fundacji Onkoligicznej Alivia stworzyła mobilną grę charytatywną ''War On Cancer''.
Co ciekawe, w świecie Innovation nawet nagroda pobudza ducha innowacji. Zamiast tradycyjnej nieruchomej statuetki laureaci tegorocznej odsłony konkursu mogą liczyć na dowód uznania w postaci... ciekawego otoczenia autonomicznego obiektu. Promującą wolność twórczą nagrodę zaprojektował kolektyw artystyczny PanGenerator, grupa mająca na koncie Złotego Lwa wywalczonego na Festiwalu Kreatywności w Cannes 2016.
Wszyscy zainteresowani udziałem w tej akcji mogą zgłaszać swoje innowacyjne projekty do 28 lutego. Konkurs zostanie rozstrzygnięty 15 kwietnia podczas gali Innovation 2019. Dzień później odbędzie się Konferencja Innovation. W jej trakcie będzie można posłuchać nie tylko zagranicznych prelegentów, ale również poznać case studies prac zgłoszonych do konkursu.
Konkurs dla innowatorów organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Założona w 1997 roku organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową: agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne i ambientowe. Więcej informacji o Innovation można znaleźć na oficjalnej stronie konkursu.