Oknoplast, polski producent okien został, obok Pirelli i Nike, jednym z głównych sponsorów trzykrotnego zwycięzcy Ligi Mistrzów. To pomysł firmy na podbicie kolejnych europejskich rynków.
Polska spółka powstała w 1994 roku w Ochmanowie pod Krakowem, w tej chwili jest 5. największym producentem okiem, rolet i drzwi w Europie. Najważniejszym, bo największym zagranicznym rynkiem zbytu są dla Oknoplastu właśnie Włochy, choć władze nie ukrywają, że interesuje ich dalszy rozwój na starym kontynencie.
Umowa z Interem będzie obowiązywać do końca czerwca 2013 roku – Oknoplast będzie sponsorem kluby przez połowę obecnego i cały przyszły sezon. Dzięki współpracy logo OKNOPLAST pojawiać się będzie na stadionie podczas meczów, na stronie internetowej klubu i na totemach w strefie VIP. Mało tego, przez cały okres trwania umowy, polska spółka może posługiwać się logotypem „Top Sponsor Interu Mediolan”, a we wszystkich materiałach reklamowych może używać zdjęcia piłkarzy.
Sam klub zajmuje obecnie czwarte miejsce we włoskiej ekstraklasie, z ciągle realnymi szansami na zdobycie mistrzostwa kraju. Jego ostatni mecz, z rzymskim Lazio, obejrzało na mediolańskim Estadio Giuseppe Meazza 52 tysiące kibiców. Sam obiekt może pomieścić aż 85 tysięcy widzów - zapełnia się podczas derbów z AC Milan oraz hitowych spotkań w Lidze MIstrzów. A w tej Inter może zajść w tym sezonie daleko, bo w 1/8 finału trafił na francuskie Olympique Marsylia. Dodajmy, że mecz Interu transmitowane są na różnych kontynentach, a w ostatnich latach marka klubu stała się szczególnie rozpoznawalna w Azji. Widzimy więc, że logo Oknoplastu oglądane będzie przez miliony ludzi z całego świata.
Firma będzie też utożsamiana z najbardziej rozpoznawalnymi piłkarzami świata. Wielu mieszkańców Mediolanu i okolic do tego stopnia uwielbia Wesleya Sneijdera, że w czasie ostatniego mundialu, po odpadnięciu Włochów, kibicowali Holandii. W Interze występuje też bezwzględnie najlepszy piłkarz afrykańskiego turnieju - Urugwajczyk Diego Forlan. Do tego Brazylijczycy, czołowi obrońcy swoich reprezentacji - Lucio i Maicon.
Podkrakowska firma od 5 lat jest obecna na włoskim rynku, jej produkty można kupić w ponad 550 sklepach na terenie Italii, a w grudniu otworzyła salon w Mediolanie. Zainwestowanie w jeden z najlepszych klubów piłkarskich świata świetnie – zdaniem przedstawicieli spółki – wpisuje się w ich strategię. - Sponsoring klubu to część szerszej strategii firmy, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku międzynarodowym – mówił Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu firmy. Produkty Oknoplastu, oprócz Polski i Włoch, są w tej chwili dostępne w Austrii, Czechach, Francji, Niemczech, Słowacji i na Węgrzech – w sumie w ponad 1300 punktów sprzedaży. Połowa produkcji trafia za granice Polski, a roczny obrót wyniósł w 2011 roku ponad 340 mln zł.
Nie tylko Oknoplast
Nie jest to pierwsza sytuacja, gdy polska firma sponsoruje zagraniczną drużynę piłkarską. Spółka informatyczna Comarch, której prezesem jest rozkochany w futbolu Janusz Filipiak, już od lat sponsoruje Cracovię. Ale to było za mało, bo w sezonie 2009/2010 logo spółki pojawiło się na koszulkach niemieckiego klubu 2 Bundesligi TSV 1860 Monachium. A niedawno pojawiła się informacja, że logo spółki Filipiaka pojawi się też na koszulkach klubu z francuskiej Ligue 1 - Nancy.
Pomysł na taki rodzaj promocji firmy zrodził się w głowie jej prezesa, prywatnie kibica Interu, w 2011 roku. Rozmowy w sprawie nawiązania współpracy z klubem trwały kilka miesięcy. InterMediolan - jako jedna z najlepszych drużyn na świecie - wiąże się z firmami o równie silnej pozycji w swoich branżach. Zdaniem społki, niezmiernie istotny był również wizerunek firmy. Oknoplast produkuje wyroby energooszczędne, od lat wspiera ośrodki pomocy dla dzieci, angażuje się w działalność charytatywną.