Wymyślona przez Komisję Europejską kampania #EuandME popularyzuje wiedzę o możliwościach, jakie daje młodym osobom Unia Europejska
Wymyślona przez Komisję Europejską kampania #EuandME popularyzuje wiedzę o możliwościach, jakie daje młodym osobom Unia Europejska 123rf.com

Od roku 2005 przeprowadzili profesjonalne i kompleksowe szkolenia językowe dla kilkuset firm w całej Polsce. Jako jedyni w naszym kraju wdrożyli nowatorski system TEACHER Quality Check, który służy utrzymaniu wysokiej jakości pracy lektorów przez cały czas trwania kursu.

REKLAMA
Tak można w skrócie opisać TEACHERSteam, na czele którego stoi Marcin Walencik, przedsiębiorca, a prywatnie bloger i pasjonat fotografii zakochany we Wrocławiu, gdzie mieszka i prowadzi swoją firmę. Zatrudnia w niej nie tylko Polaków, ale także obywateli Unii którzy nauczają innych swojego ojczystego języka.
– Z biegiem czasu zaczęliśmy zatrudniać coraz więcej obcokrajowców, którzy są obywatelami Unii Europejskiej. Młodzi po studiach filologicznych korzystają z nabytych za granicą umiejętności i pracują w Polsce jako lektorzy czy tłumacze – mówi Marcin Walencik, twórca i założyciel szkoły językowej TEACHERSteam.
logo
Marcin Walencik, założyciel szkoły językowej TEACHERSteam, jest jedną z twarzy kampanii #EuandME upowszechniającej wiedzę o możliwościach, jakie daje młodym osobom Unia Europejska Materiały prasowe
W kadrze TEACHERSteam znajduje się wielu obywateli różnych państw, głównie tych, które należą do Unii Europejskiej. Wszyscy lektorzy mają wykształcenie filologiczne z przygotowaniem pedagogicznym lub certyfikat uprawniający do nauczania języka obcego.
W rozwoju jego biznesu pomogły mu m.in. środki unijne. Na terenie Dolnego Śląska prowadzi się sporo projektów unijnych, których celem jest rozwijanie kompetencji językowych młodzieży i dorosłych. Firma Marcina Walencika zainteresowała się jednym nich i po wygraniu konkursu przystąpiła do jego realizacji.
– W ramach projektu unijnego, jaki realizowała nasza firma, prowadziliśmy dodatkowe zajęcia z języka angielskiego w szkołach dla licealistów – opowiada przedsiębiorca z Wrocławia. To właśnie otrzymane wsparcie skłoniło go do tego, by zostać jedną z twarzy kampanii #EUandME, która pokazuje, jaki pozytywny wpływ UE wywiera na życie młodych osób.
Wymyślona przez Komisję Europejską akcja zwraca uwagę na korzyści płynące z członkostwa w Unii, a więc bycia obywatelem tej wspólnoty. Wśród nich można wymienić m.in. szeroki dostęp do Internetu, liczne programy edukacyjne i zawodowe, możliwość swobodnego przekraczania granic czy wsparcie finansowe w realizacji pomysłów na biznes.
logo
#EUandME to kampania Komisji Europejskiej, której celem jest zwiększenie świadomości młodych osób na temat pozytywnego wpływu Unii Europejskiej na ich codzienne życie. Materiały prasowe
Osią kampanii #EUandME są historie młodych mieszkańców UE, którzy dzięki niej mogą rozwijać swoje pasje, realnie odczuwając korzyści takiej jak np. możliwość skorzystania z unijnych programów czy funduszy.
– Unia Europejska stwarza równe szanse i umożliwia swobodne podróżowanie w strefie Schengen. Ułatwiają nam to np. Internet, opieka medyczna na takich samych zasadach, jak w ojczystym kraju, czy jednolite stawki za połączenia w ramach roamingu. Można też korzystać z programów typu Erasmus czy podjąć pracę za pośrednictwem sieci EURES. Wszystko to jest na wyciągnięcie ręki – komentuje Marcin Walencik, uczestnik kampanii.
To nie jedyna pasja Marcina. Bohater kampanii angażuje się w jeszcze inny projekt – promocję Wrocławia, jako atrakcyjnego miasta Unii Europejskiej. Pomaga mu w tym jego miłość do fotografii. Swoje ukochane miasto uwiecznia na zdjęciach wykonanych smartfonem i z użyciem drona. Fotografie następnie wrzuca na blog fotograficzny Wroclovers, Facebooka i Instagrama.
logo
Założona przez Marcina Walencika szkoła językowa prowadzi szkolenia językowe, kursy językowe on-line, weryfikacje oraz audyty językowe i inne usługi. Rozwój jego biznesu wsparł jeden z unijnych projektów
– Zdjęcia zacząłem robić około 6 lat temu. Myślę, że fotografie mogą pośrednio przyczyniać się do budowania i promowania marki Wrocław wśród wszystkich obywateli Unii Europejskiej. Zgłaszają się do nas mieszkańcy różnych krajów unijnych, którym radzimy, co warto zwiedzić we Wrocławiu, czy które miejsca są najbardziej atrakcyjne kulinarnie – dodaje bohater kampanii EUandME.
Zobacz więcej historii uczestników kampanii #EUandME z Polski i innych krajów UE na stronie: https://europa.eu/euandme/digital-stories_pl. Więcej informacji o szkole Marcina Walencika można znaleźć na oficjalnej stronie TEACHERSteam.

Artykuł powstał we współpracy z Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce.