Jesteśmy coraz bardziej “fit”. Lider na rynku sprzętu sportowego otwiera u nas pierwszy showroom

Technogym otwiera showroom w Warszawie
Technogym otwiera showroom w Warszawie Fot. materiały prasowe
Nie jesteśmy najbardziej wysportowaną nacją na kontynencie. Motywację do treningów biją nas na głowę Niemcy, Brytyjczycy, a nawet Włosi. Nawet, bo nie ma co ukrywać, że stereotypowo mieszkańców basenu morza Śródziemnego kojarzymy głównie z hasłem "dolce far niente". Najwyraźniej dzisiaj nabiera ono zupełnie nowego znaczenia, bo to właśnie Włosi zamierzają dołożyć swoją cegiełkę do tego, aby od "słodkiego nicnierobienia" skutecznie nas odwieść.


Jednym ze sposobów ma być zwiększenie rozpoznawalności marki Technogym w naszym kraju. Producent bieżni, rowerów stacjonarnych, ergometrów i innych sprzętów wypełniających przestrzenie klubów fitness otwiera właśnie w Polsce swój pierwszy pokazowy salon.

Showroom, który powstanie w Warszawie, dołączy do listy podobnych butików znajdujących się już we Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Rosji i USA. Celem działalności tego typu miejsc nie jest przekonywanie przekonanych, czyli zachęcanie osób które już trenują do jeszcze większego wysiłku. A na pewni nie tylko.

- Podstawowym celem otwarcia showroomu jest umożliwienie klientom indywidualnym poznania produktów TECHNOGYM na żywo. W Polsce stale rośnie świadomość zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, co przekłada się nie tylko na frekwencję w klubach fitness, ale również zwiększone zainteresowanie urządzeniami domowymi. Otwarcie showroomu to dla nas szansa rozwoju w tym segmencie – informuje Dominik Śliwowski, Członek Zarządu ITP S.A. oraz General Manager marki TECHNOGYM w Polsce.


Sprzęt marki Technogym znajdziemy już w ponad 65 tys. klubów fitness na całym świecie, ale sprawdza się również w domowych warunkach, o czym świadczy jego obecność w ponad 100 tys. mieszkań. Śliwowski przekonuje, że to właśnie użytkownicy indywidualni mają być głównymi klientami showroomu:

– Projekt show roomu zakłada nie tylko prezentację urządzeń do użytku domowego, ale również ekskluzywny wystrój wnętrza i zastosowanie nowoczesnej technologii multimedialnej. Chcemy, aby każdy odwiedzający nas klient został dosłownie zarażony ideą wellness i poczuł się u nas wyjątkowo – dodaje Śliwowski.

Nawiązanie “idei wellness” nie jest przypadkowe. I nie chodzi tu tylko o fakt, że z naszej, nieco zimniejszej, centralno-europejskiej perspektywy, Italia rzeczywiście wydaje się krajem, gdzie samopoczucie rzadko spada poniżej wartości na plusie. Włosi naprawdę robią sporo, aby pracować nad swoją kondycją.

Przykładem może być siedziba koncernu. Centrala Technogym zlokalizowana w Cesenie, niedaleko Bolonii, nazywana jest “Miasteczkiem zdrowia”. Nazwę tę można by jednak spokojnie rozszerzyć na cały region prowincji Emilia-Romagna. Dba o to fundacja Nerio Alessandriego - założyciela Technogym.
Fundacja organizuje rocznie ponad 300 eventów związanych z promocją ćwiczeń fizycznych, zdrowej diety i pozytywnego podejścia do życia - trzech filarów idei wellness, promowanej przez Alessandriego.

Efekty widać w statystykach: w regionie siedzący tryb życia prowadzi 13 proc. populacji, gdzie średnia dla Włoch to 28 proc. Rower jako jeden ze środków transportu wybiera tu 29 proc. mieszkańców (w skali kraju - zaledwie 11 proc.), a na codzienny spacer wychodzi ponad połowa z nich (średnia dla Włoch - 40 proc.).
Mimo że na tle mieszkańców prowincji Emilia-Romagna reszta Włochów wydaje się prowadzić mniej aktywny tryb życia, to w porównaniu z innymi europejskimi nacjami wcale nie wypadają specjalnie blado.

Włochy zajmują czwarte miejsce w Europie pod względem liczby członków klubów fitness (5,3 mln). Liderem są Niemcy (10,6 mln członków), za nimi plasuje się Wielka Brytania (9,7 mln), następnie Francja (5,7 mln). W Polsce do klubów fitness zapisanych jest 2,9 mln osób.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
Reserved 0 0Reserved pokazuje inną twarz lat 80. Wieczorowa kolekcja bierze z nich to, co najlepsze
Cinergia 0 0Reżyser “Pokoju” i aktor z “Matriksa” przyjadą do Łodzi. Rusza festiwal Cinergia
Skoda Polska 0 0Nowe auto nie musi być kupione za gotówkę. Można je mieć jak telefon na abonament
T-mobile 0 0Zachwyciła go postać epizodyczna. Raczek o kultowym już filmie
0 0Michalkiewicz ujawnił dane ofiary księdza. Pytamy, czy mu nie wstyd
0 0Robią coś, czego bał się rząd PiS. Czesi wprowadzają podatek, który tak drażni Amerykanów
0 0Edycja genów to rynek wart miliardy. Opiera się na metodzie podejrzanej u bakterii
O TYM SIĘ MÓWI 0 0Psy zagryzły kobietę w ciąży. Umarła w lesie, w którym trwało polowanie
0 0Dulkiewicz o kandydaturze Jaśkowiaka. Wymowna reakcja prezydent Gdańska
0 0Z domowym budżetem to by nie przeszło. Rząd zachowuje się jak nieodpowiedzialna gospodyni

MOTO

0 0Gdzieś już to widziałeś. Seat Tarraco to dobre… niemieckie auto – nie licz na hiszpański temperament
0 0Ten dziwoląg da się lubić. Nowy C-HR ma przekonać tych, którzy do tej pory mówili mu "nie"