
Telemetria Polska – tak nazywa się projekt Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, który ma zrewolucjonizować pomiary mediów w Polsce. Jak podaje portal Money.pl nowością będzie w nim skupienie się nie tylko na jednym rodzaju mediów, ale na całym spektrum od radia i telewizji po internet.
REKLAMA
Nowe technologie zmąciły tradycyjny podział mediów i zatarły granice pomiędzy poszczególnymi rodzajami. Teraz radio internetowe czy telewizja internetowa to standard, co zrodziło problem jeśli chodzi o badanie konsumpcji takich mediów. rozwiązaniem jest projekt Telemetria Polska.
Odpowiada za niego Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Jak informuje portal Money.pl polega on na jednoźródłowym pomiarze mediów, który ma objąć nie tylko pomiar korzystania z telewizji i radia, ale też internetu. Uzyskane w ten sposób rezultaty będą korzystne nie tylko dla mediów internetowych, ale także tradycyjnych.
Dadzą bowiem np. telewizji szczegółowe dane dotyczące widzów, które pozwolą lepiej dopasować do nich reklamy. Przypomnijmy, że obecnie oglądalność bada pracownia Nielsen, słuchalność radia Kantar MillwardBrown, a oglądalność witryn internetowych firma Gemius. Telemetria Polska będzie skupiała wyniki wszystkich mediów w jednym badaniu.
źródło: Money.pl
