
Pamiętacie spoty z Eweliną Lisowską, która śpiewała o "włączaniu niskich cen"? Pewnie, że tak. Sieć supermarketów Media Expert poszła za ciosem i od kilku tygodni puszcza w radiu, telewizji i internecie spoty ze śpiewającymi chomikami. Wielu z nas ma ich serdecznie dość. Dyplomatycznie mówiąc. Udało nam się ustalić, do kiedy będą emitowane.
Chomiki doczekały się już memów
W tym tygodniu przez jakąś godzinę słuchałem VOX FM i autentycznie, w praktycznie każdym bloku reklamowym słyszałem chomiki śpiewające "TERAZ, TERAZ, TERAZ!". Dopiero wtedy zrozumiałem skąd taki wysyp memów z chomikami, które ostatnio zalały internet.
Prawdziwy obraz hejtu możemy znaleźć dopiero na Wykopie. "Goście od marketingu w Media Expert chyba postawili sobie za cel stworzenie najbardziej wk*rwiającej reklamy w historii. Póki co dobrze im idzie, za każdym razem kiedy słyszę te piszczące chomiki to mnie cholera jasna bierze i sernik w lodówce mi pleśnieje z żenady" – to jeden z wielu krytycznych komentarzy w serwisie. Z kolei na YouTube powstają kolejne filmiki z przeróbkami spotów. Generalnie chomiki są hejtowane we wszystkich sieciach społecznościowych.
Nie wszyscy hejtują
Śledząc komentarze i memy z chomikami można sądzić, że spoty okazały się nietrafionym pomysłem. Jednak według informacji, które uzyskałem bezpośrednio od rzecznika sieci, ludzie lubią te spoty. Przynajmniej na YouTube, gdzie nawet oglądają je do końca. Pierwszy z nich został wyświetlony niemal 3 miliony razy.
Spoty korzystają ze sprawdzonej i bardzo skutecznej szkoły marketingu polegającej m.in. na natręctwie przekazu. Jeszcze niedawno podobną technikę stosował Lidl, który zachęcał do sobotnich zakupów. Bardzo źle się o takim sposobie reklamy wypowiada psycholog społeczny, prof. Zbigniew Nęcki.
