Wydawcom nadal nie udaje się zatrzymać spadku sprzedaży dzienników. Tracą zarówno tabloidy jak i tytuły opiniotwórcze. Najgorzej radzą sobie tytuły Presspubliki, które zanotowały blisko dwucyfrowe spadki.
W zestawieniu liderem niezmiennie jest tabloid "Fakt" (359 135 egzemplarzy), ale i jego dotknął spadek. Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy wynika, że wyniósł on 5,34 proc. w porównaniu z lipcem zeszłego roku.
Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę "Gazeta Wyborcza" ze średnim wynikiem wynoszącym 221 078 gz., po spadku o 17,29 proc. Trzecią lokatę zajął "Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 152 899 egz., czyli o 9,98 proc. mniejszą niż rok wcześniej. CZYTAJ WIĘCEJ
Źródło: wirtualnemedia.pl
Mocno zapikowały tytuły Presspubliki. "Gazeta Giełdy Parkiet" spadła aż o 21,82 proc. i w lipcu znalazła nieco ponad 4 tysiące nabywców. Nieco mniejszy, choć i tak duży spadek sprzedaży dotknął "Rzeczpospolitą" - 74 866 sprzedanych egzemplarzy to wynik o 18,13 proc. gorszy niż przed rokiem. Jak przypomina portal wirtualnemedia.pl lipiec to już czwarty z rzędu miesiąc poniżej 80 tysięcy.