Ponad 12 000 różnego rodzaju komponentów i ponad 5000 warsztatów w 26 krajach, w których można się w nie zaopatrzyć. Tak wygląda bilans marek Eurorepar i Eurorepar Car Service. Wizerunek tej pierwszej budują dostępne w sprzedaży produkty, a tej drugiej – miejsca, w których mile widziani są zwłaszcza właściciele starszych samochodów.
Korzeni Eurorepar należy szukać w kraju nad Sekwaną, czyli we Francji. W 2004 roku tamtejszy koncern motoryzacyjny Groupe PSA, znany doskonale kierowcom Peugeotów, Citroënów czy Opli, powołał markę do życia, aby odpowiedzieć na potrzeby posiadaczy używanych samochodów nie tylko marek własnych, ale także większości innych, które można spotkać na drogach Europy. Do Polski zagościła ona w połowie 2017 roku i odtąd stale się rozwija.
Eurorepar to wielomarkowa gama części zamiennych, akcesoriów, olejów, opon i innych produktów dla warsztatów. Natomiast Eurorepar Car Service to międzynarodowa sieć warsztatów, oferujących kompleksowe usługi w zakresie napraw mechanicznych i obsługi eksploatacyjnej dla klientów indywidualnych, właścicieli samochodów różnych marek.
Obie marki powstały w ramach wielokierunkowej strategii rozwoju obsługi posprzedażnej Groupe PSA. Mówiąc mniej korporacyjnym żargonem, Eurorepar pomyślano jako konkurencyjną (z korzystnym stosunkiem jakości do ceny) ofertę skierowaną do właścicieli samochodów powyżej 3 lat. A tych nie brakuje – w Polsce aż 90 proc. parku samochodowego stanowią ponad 2-letnie auta.
Filarem konkurencyjności Eurorepar są części zamienne do podstawowych układów samochodów jak hamulcowy, zawieszenia, kierowniczy, rozruchu, rozrządu, elementy osprzętu silnika, pióra wycieraczek, ale także opony letnie i zimowe czy oleje silnikowe i do skrzyń biegów. Asortyment ma być ekonomiczną alternatywą dla kierowców zainteresowanych serwisowaniem aut za atrakcyjną cenę.
Nad wysoką jakością części Eurorepar oraz starannym doborem ich dostawców czuwa zespół wykwalifikowanych ekspertów z Groupe PSA. Produkty są poddawane setkom godzin testów na stanowiskach badawczych, przejeżdżają tysiące kilometrów podczas prób drogowych i są przedmiotem wielu zaawansowanych badań technicznych.
Wszelkie audyty procesów technologicznych oraz certyfikacje systemu jakości służą przede wszystkim temu, by oferowane na rynku wtórnym części zamienne dorównywały pod względem wydajności, trwałości i estetyki oryginalnym częściom (OE/O) z logo producentów samochodów. Tak jak one, objęte są również 2-letnią gwarancją na wady fabryczne i materiałowe.
Szczególny nacisk kontrolerzy jakości części z rozbudowanej gamy Eurorepar kładą na aspekt związany z bezpieczeństwem kierowców na drodze. Komponenty, które odpowiadają za bezpieczną jazdę samochodu, są testowane przez dostawców i uzyskują aprobatę działów konstrukcyjnych Groupe PSA po przeprowadzeniu dodatkowych badań.
Miłośnicy czterech kółek mogą rozpoznać produkty Eurorepar po jednolitych czarno-pomarańczowych opakowaniach z logo marki, a także specjalnych etykietach wprowadzonych przez Groupe PSA. Wystarczy zeskanować umieszczony na towarze niepowtarzalny kod QR, aby potwierdzić jego pochodzenie. Ten dodatkowy system weryfikacji powstał w celu ochrony autentyczności marki jako jedno z narzędzi walki z podróbkami.
W łańcuchu dystrybucji (od dostawcy do klienta końcowego) tych części zamiennych kluczowym ogniwem są warsztaty samochodowe Eurorepar Car Service, które zajmują się naprawą, obsługą eksploatacyjną i przygotowaniem do badań technicznych aut większości marek obecnych na polskich drogach. W Polsce takich punktów serwisowych jest już obecnie 65.
Nowoczesna sieć warsztatów ma na swoim koncie takie wyróżnienia jak branżowa nagroda Grand Prix des Réseaux czasopisma "Décision Atelier" czy przyznany przez magazyn "Capital" tytuł "Najlepszy brand 2020" w swojej kategorii. Na jej renomę wpływa wsparcie jednego z największych europejskich dostawców części zamiennych do samochodów większości marek, a zarazem producenta kilku marek samochodów – Groupe PSA.
Kierowcy oddający swoje samochody w ręce mechaników z plakietką Eurorepar Car Service mogą liczyć na wysokie standardy obsługi, kompleksowe doradztwo techniczne, pełną przejrzystość i dostęp do kosztorysu przed wykonaniem prac, a także szeroką gamę artykułów w rozsądnych cenach oraz minimum dwunastomiesięczną gwarancję na części i robociznę.
Z asortymentem marki Eurorepar można zapoznać się w zakładce "Nasza gama" na oficjalnej stronie europejskiego dostawcy części zamiennych. A pod tym adresem w sieci sieci można znaleźć kompletną listę warsztatów sieci Eurorepar Car Service w Polsce, zapoznać się z oferowanymi przez nie usługami, a do większości z nich zapisać się na wizytę w trybie online.