O "amerykańskim" projektancie mody Christianie Paulu zrobiło się głośno parę dni temu, a wszystko za sprawą jednego z materiałów "Wiadomości", w którym mężczyzna zachwalał kreacje Pierwszej Damy. Teraz w sprawie tajemniczego projektanta pojawił się nowy wątek. Piotr Wilkin, doktorant Instytutu Informatyki na UW, zasugerował, że akcja TVP była "darmową kampanią reklamową dla pana Krystiana".
Na YouTube pojawił się kanał, a na Twitterze konto "amerykańskiego projektanta" z materiału "Wiadomości", który zachwalał Agatę Dudę. Jednak dla uważnych obserwatorów dotąd funkcjonował jako ktoś zupełnie inny, albo przynajmniej – był to ktoś łudząco podobny. Ta działalność została już z jednego z portali skasowana, ale jak wiadomo – w internecie nic nie ginie.
W serwisie LinkedIn konto miał Christian Farbaniec, łudząco podobny do projektanta z materiału "Wiadomości". Przedstawiał się w nim jako przedsiębiorca, który prowadzi firmy od 2012 roku.
Teraz na jaw wyszło, że Christian Farbaniec ma być właścicielem witryny Mika May Show, która powstała w 2019 roku. Strona na Pinterescie odsyła do linku European Touch Beauty Salon, który mieści się w Chicago. Właścicielką salonu jest Grażyna Farbaniec.
"Kluczowy dowód, że całość była darmową kampanią reklamową dla pana Krystiana, odnajdujemy na jego stronie angielskiej. Otóż tam, w sekcji "About Us", pojawia się wreszcie pan projektant "Christian Paul". Tyle tylko że, ponieważ strona została założona na Shopify, a Shopify indeksuje wrzucone zdjęcia indeksem daty i czasu, można się zorientować, kiedy to zdjęcie zostało tam wrzucone. I jest to. godzina 21:10 dnia wczorajszego (22 czerwca)" – czytamy na Facebooku Piotra Wilkina.