
Znany z hulaszczego trybu życia muzyk zaczął zajmować się modą. Jako młody chłopak pracował w przedszkolu, prowadził również warsztaty muzyczne dla dzieci. Ostatnio, jako wzorowy wujek, szukał ubranek na prezent dla dzieci przyjaciół i, przy okazji, zdecydował się stworzyć odzieżową markę dla maluchów – CZESIOCIUCH.
REKLAMA
Marka CZESIOCIUCH założona z inicjatywy Czesława Mozila jest fenomenem na polskim rynku. To niesztampowe ubranka dla dzieci, szyte w Polsce, z fajnych materiałów. Główną projektantką i jednocześnie współtwórczynią marki jest Dorota Zielińska – stylistka. To ona podjęła się realizacji pomysłu Mozila. W kolecji nie ma seksistowskiego podziału na barwy chłopięce (niebieski) i dziewczęce (różowy). Królują beże, szarości i ciepłe, ziemiste kolory.
Ubranka są UNISEX, czyli damsko-męskie. Twórcy CZESIOCIUCHÓW z nic mają tradycyjne wzorce i płciowe schematy, chodzi im raczej o uniwersalności i równości płci, która powinna być kształtowana od małego.
Prawdę mówiąc, ubranka CZESIOCIUCH wyglądają jak miniaturowe wersje odzieży dla dorosłych. Wynika to zapewne z podejścia twórców do dzieci: „Ideą marki Czesiociuch jest postrzeganie dziecka jako pełnowartościowego człowieka. Nie akceptujemy stereotypowych ról narzucanych dzieciom przez społeczeństwo, w którym żyjemy. Obca nam jest też infantylizacja. Naszym celem i odbiorcą jest dziecko, które nie tylko dobrze i ciekawie wygląda, ale przede wszystkim jest świadome swojego miejsca w rodzinie i grupie społecznej, czyli szczęśliwe” – czytamy na stronie czesiociuch.pl
Nowoczesna grungowo-rockowa kolekcja skierowana jest do maluchów w wieku od 1 do 6 lat, ale twórcy marki zapowiadają, że zamierzają poszerzyć asortyment o ubrania dla dzieci do 12 roku życia. CZESIOCIUCH to dowód na to, że maluchy również mogą być stylowe!
Polecamy też fenomenalny filmik mody: