ParisModesen/SHOWstudio/Fatalefashionll/youtube.com

Wiosna 2013 na mediolańskim Tygodniu Mody to sezon wielkich powrotów i wielkich zmian. Na Fashion Week w Mediolanie pojawiło się sporo niespodzianek. Historia mody przeszła się po włoskich wybiegach zdecydowanym i rozciągłym krokiem.

REKLAMA
Jil Sander wróciła do korzeni marki i zaprezentowała minimalistyczną modę w najlepszym wydaniu. Kreatorka Moschino postawiła na dziewczęcość i styl lat 60., a Dsquared2 cytuje włoską modę lat 90. Kolekcje wiosna-lato 2013 masowo nawiązują do historii mody, sztuki i włoskiej tradycji.
logo
Retro-stylizacje w wersji Gucci SHOWstudio/youtube.com
GUCCI WRACA DO KOLORÓW
Frida Giannini odeszła od stylu Art Deco i mrocznych barw. Postawiła za to na monochromatyczne kreacje w żywych kolorach. Nowa kolekcja Gucci to ukłon w stronę lat 60. i 70. Dominująca kolorystyka to biel, intensywny róż, turkus, niebieski i soczysta zieleń. W wiosennym sezonie nie zabrakło również printów z motywami kwiatowymi oraz wężowej skóry. Długie, jedwabne sukienki uzupełniała ciężka biżuteria. Stylizacje modelek przypominały te z dawnych fotografii Richarda Avedona i Gian Paolo Barbieri. Pokaz otwierała i zamykała Anja Rubik, która pojawiła się na mediolańskim Fashion Week na wyłączność marki Gucci.
logo
Kolorowe makijaże Fendi ParisModesen/youtube.com
TRÓJWYMIAROWE FENDI
Wszystko zaczęło się od „eksplozji” balonu, zza którego wyszła modelka otwierająca pokaz Fendi. Futuryzm spotkał się na nim z kubizmem. Karl Lagerfeld i Silvia Venturini Fendi stworzyli kolekcję opartą na geometrycznych formach, a efekt jaki uzyskali to przede wszystkim trójwymiarowość. Ciekawe połączenia różnych faktur materiałów oraz kolorystyka przywodząca na myśl malarstwo kubistów stworzyły sylwetki nowoczesne i zgodne z duchem marki. Całość dopełniają dodatki takie jak: kolorowe torby-kostki oraz buty przypominające klocki lego. Warto również zwrócić uwagę na ciekawe makijaże, które idealnie wpisują się w charakter kolekcji.
logo
Buty z kolekcji Prady, wiosna 2013 SHOWstudio/youtube.com
MIUCCIA PRADA DYKTUJE NOWE TRENDY
Propozycja Prady zdecydowanie odbiega od większości kolekcji prezentowanych na mediolańskim Tygodniu Mody. Ciężko jest w niej znaleźć dominujące trendy. Jedyne printy, jakie pojawiają się w kolekcji to pop-artowe stokrotki, a kolorystyka została ograniczona głównie do bieli, czerwieni i czerni. Wzory i fasony w dużej mierze nawiązują do mody lat 60, jaką tworzyli projektanci André Courrèges i Pierre Cardin. Pudełkowe marynarki i spódnice w kształcie litery A kontrastują z kopertowymi zakładkami nawiązującymi do japońskiego kimono. W wiosennej kolekcji Prady pojawiły się tkaniny takie jak gruba satyna i futro. Zaskoczeniem są również buty wyglądające jak koturny z teatru kabuki oraz skórzane niby-skarpetki judo przewiązane kokardą z lakierowanej skóry. Dziwne obuwie z pewnością dopełnia stylistykę całości – czy jednak znajdzie ono grono entuzjastów na ulicach?
ROBERTO CAVALLI CYTUJE ART NOVEAU
Pokaz najnowszej kolekcji włoskiego projektanta jest sporym zaskoczeniem. W przeciwieństwie do wcześniejszych sezonów było subtelnie i delikatnie. Charakterystyczne panterkowe i kwiatowe printy zostały ograniczone do minimum, a dominujące niegdyś cekiny ustąpiły miejsca delikatnym koronkom i ażurowym tkaninom. W kolekcji pojawiło się mnóstwo monochromatycznych sylwetek w odcieniach bieli i czerni oraz pastelowa kolorystyka. Wzory nawiązywały do stylu Art Noveau. Płynne, faliste linie i kwiatowe ornamenty powstały pod wpływem secesji. W kolekcji pojawiły się także okulary ze złotymi ramkami przypominającymi łodygi roślin oraz ciężkie bransolety z motywami zwierzęcymi. -Art Noveau- uwielbiam. Byłem osiem razy w Barcelonie i szukałem czegoś graficznego – powiedział projektant. Wiosenna kolekcja Roberto Cavalli to zdecydowanie jedna z lepszych w karierze włoskiego kreatora.