Program Trzeci Polskiego Radia bije kolejne niechlubne rekordy. Od czasów upolitycznienia stacji i odejścia większości cenionych dziennikarzy, którzy związani byli z Trójką od lat, radio nieprzerwanie traci popularność. Teraz ma wpłynąć wniosek o dymisję obecnej prezeski stacji.
Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych po raz kolejny próbuje przeforsować wniosek o odwołanie prezeski Agnieszki Kamińskiej. Do tej pory przewodniczący Rady Krzysztof Czabański twierdził, że nie ma ku temu merytorycznych podstaw.
Wnioski o dymisję Kamińskiej to nie nowość i pojawiały się już wcześniej, ale do tej pory nie przyniosły żadnych zmian. Podobne dokumenty spłynęły również po aferze z Listą Przebojów Trójki. Braun wnioskuje również o rozpisanie konkursu na nowego prezesa lub prezeskę Polskiego Radia. Wirtualne Media dotarły do podania złożonego przez Brauna:
Kamińska Polskim Radiem dowodzi od końca stycznia 2020 roku, czyli wkrótce minie rok jej rządów. Od tego czasu ze stacji odeszło wielu dziennikarzy, którzy z Trójką byli związani od lat – m.in. Kuba Strzyczkowski, Marek Niedźwiecki czy Marcin Kydryński. Radio z miesiąca na miesiąc ma coraz to niższe notowania.
Za rządów obecnej prezeski zostały ograniczone prawa pracowników do wypowiedzi w Internecie, które mogłyby być krytyczne wobec funkcjonowania Polskiego Radia. Według pracowników zmiany wprowadzone przez Kamińską są narzędziem cenzury i represji. Stowarzyszenie Dziennikarzy i Twórców Radia Publicznego zwróciło się w tej sprawie do Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka i Rzecznika Praw Obywatelskich, aby dokonano oceny, czy wprowadzone zmiany nie naruszają kodeksu etyki.
Z badania Radio Track wynika, że rok temu Trójka cieszyła się słuchalnością na poziomie 5,3 proc. Obecnie w badaniach stację wyprzedza choćby Radio VoxFM (3,8 proc.) czy Antyradio (2,7 proc.), a jej słuchalność to już zaledwie 2,4 proc.
Na skutek odejścia lub też zwolnienia wielu dziennikarzy, którzy od lat byli związani z radiową Trójką, powstały dwie nowe stacje. "Radio Nowy Świat" oraz "357" to programy radiowe, gdzie można słuchać ulubionych dziennikarzy i audycji, które niegdyś można było usłyszeć w Programie Trzecim. Stacje powstały z inicjatywy samych dziennikarzy, którzy nie zgadzali się na nową politykę Trójki, nadają w internecie.
Reklama.
Braun argumentuje wniosek o dymisję prezeski radiowej "Trójki"
Wedle opublikowanych ostatnio danych badań Radio Track, w czwartym kwartale 2020 roku Program Trzeci Polskiego Radia Trójka miał jedynie 2,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to po raz kolejny najniższy wynik stacji w historii. Spadek odnotował również Program I.