Już za kilka tygodni w polskich salonach pojawi się nowy Volkswagen ID.4. Ten w pełni elektryczny niemiecki SUV ma być u nas dostępny od 156 390 zł. A wkrótce do oferty dołączy jeszcze specjalny wariant GTX – dla najbardziej wymagających klientów.
Kiedy testowałem Volkswagena ID.3, czyli starszego brata ID.4 stwierdziłem, że jest on lekiem na prawie całe uliczne zło w miejskich korkach. Miał niezły zasięg baterii, więc można nim było wyjechać także w dłuższą trasę.
ID.4 zapowiada się jeszcze ciekawiej, a Volkswagen właśnie ujawnił, jak wygląda w Polsce oferta dla tego modelu. Co ważne, na starcie przygotowano prekonfigurowane warianty, do których można jeszcze dobierać dodatkowe opcje. W katalogu znalazły się dwie linie: Pure i Pro.
W wersji Pure, ID.4 z akumulatorem o pojemności energetycznej 52 kWh, który zapewnia zasięg do 346 km, jest dostępny w trzech odmianach – podstawowej (156 390 zł), City (170 990 zł) i Style (188 090 zł).
Analogiczne odmiany oferowane są także dla ID.4 z akumulatorem Pure Performance, który pozwala na szybsze przyspieszenie do 100 km/h, niż wersja Pure (w 9 sekund, podczas gdy wersja Pure zapewnia przyspieszenie w 10,9 s.). Ich ceny to odpowiednio: 162 790 zł (Pure Performance), 177 390 zł (Pure Performance City) oraz 194 490 zł (Pure Performance Style).
W wyposażeniu seryjnym ID.4 Pure Style i Pure Performance Style znajdują się m.in. reflektory LED Matrix, klimatyzacja trójstrefowa, kamera cofania, system nawigacyjny Discover Pro, podgrzewane fotele z przodu i kierownica oraz po dwa porty USB-C z przodu i z tyłu.
Volkswagen ID.4 z akumulatorem Pro Performance o pojemności 77 kWh, gwarantuje zasięg do 523 km i zapewnia przyspieszenie w 8,5 s. do "setki". Jest oferowany w wersjach – podstawowej, Life, Business, Family, Tech i Max. Ceny zaczynają się od 190 890 zł za model podstawowy i kończą na 253 190 zł za wersję Max.
W wyposażeniu dwóch ostatnich wersji znajduje się m.in. wyświetlacz Head Up Display, z obrazem w rozszerzonej rzeczywistości. W późniejszym terminie do oferty ID.4 dołączy także wariant z akumulatorem Pro.
Volkswagen ID.4 jest dostępny z trzema silnikami do wyboru – o mocy 148 KM, 170 KM lub 204 KM w zależności od wersji akumulatora. Prędkość maksymalną samochodu elektronicznie ograniczono do 160 km/h.
Model dostępny jest w siedmiu wariantach kolorystycznych – w wersjach z czarnym dachem lub z dachem w kolorze nadwozia. Klient może wybrać jeden z trzech typów tapicerki i odpowiedni dla siebie rodzaj felgi (od 18 do 21 cali).
Na liście opcjonalnych elementów wyposażenia znaleźć można m.in.: pompę ciepła, hak holowniczy czy zewnętrzny pakiet stylistyczny. Wkrótce do oferty ID.4 dołączy topowy model z napędem na cztery koła i mocy w granicach 300 KM – ID.4 GTX. Pierwsze egzemplarze elektrycznego SUV-a od Volkswagena mają trafić do salonów na przełomie marca i kwietnia.