Na deklaracji PIT-11 znajdziemy informacje dotyczące:
przychodów i dochodów;
kosztów uzyskania przychodów;
zaliczek pobranych na poczet podatku dochodowego;
składki na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne.
W tym dokumencie z reguły wykazuje się dochody opodatkowane w skali 17 lub 32 proc. Od ich wysokości płatnik zobowiązany jest potrącić oraz odprowadzić podatek i należne składki.
Do kiedy pracodawca powinien wysłać deklarację PIT-11?
Pracodawca ma obowiązek wysłania deklaracji PIT-11 do pracownika i odpowiedniego urzędu. Obowiązują tu jednak dwa różne terminy:
do końca stycznia – pracodawca ma obowiązek wysłać deklarację do fiskusa (w 2021 do 1go lutego);
do końca lutego – deklarację powinien otrzymać pracownik (w 2021 do 1 marca).
Powyższe terminy są terminami wynikającymi z ustawy. Jeśli jednak ostatni dzień miesiąca wypada w niedzielę, ostateczna data przesuwana jest na pierwszy dzień roboczy. W 2021 roku pracodawca musi, więc wysłać nam deklarację PIT-11 do 1 marca.