"Na dobre rozpoczynamy kolejną wielką inwestycję w stolicy – budowę III linii Metra Warszawskiego!" – ogłosił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Nowa inwestycja pozwoli na dojazd z centrum na Pragę-Południe. Co więcej, rozbudowa zakłada aż dwa połączenia pomiędzy brzegami stolicy. Pierwszy etap prac zakłada powstanie sześciu nowych stacji.
Do trzeciej linii metra będzie można się wsiąść na obecnej stacji drugiej linii metra – Stadion Narodowy, która od początku był planowany jako węzeł przesiadkowy. Stamtąd będzie można pojechać dalej na Pragę-Południe.
Plan budowy M3 zakłada sześć nowych stacji. Są to stacje: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i stację Gocław. Połączenie Pragi-Północ z centrum miasta to jednak nie wszystko. W późniejszych etapach dzielnica ma zostać również połączona z Ochotą i Mokotowem.
Decyzja o rozpoczęciu budowy III linii metra to kolejny etap realizowania projektu "Nowe Otwarcie", którego autorem jest prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Jak podaje warszawski ratusz inwestycja wystartuje mimo "sporych problemów finansowych".
– To nie była łatwa decyzja, bo sytuacja finansowa miasta jest naprawdę trudna. Warszawa musi jednak stać się nie tylko idealnym miejscem do pracy, ale także wymarzonym miejscem do życia. Budowa trzeciej linii metra ma tu kluczowe znaczenie, bo komunikacja jest jedną z najważniejszych usług, jakie świadczymy naszym mieszkańcom – tłumaczył swoją decyzję.
Kiedy powstanie nowa linia metra w Warszawie?
W najbliższy czwartek podczas posiedzenia Rady Miasta radni mają zadecydować o przesunięciu funduszy na pierwszy etap prac. Ma on się zakończyć w 2028 roku.
To jednak niejedyna nowa inwestycja, która czeka mieszkańców stolicy. Jak pisaliśmy kilka dni temu, Rafał Trzaskowski zapowiedział budowę pieszo-rowerowego mostu. Będzie to jedna z najdłuższych kładek rowerowych na świecie. Połączy oba brzegi Wisły (Powiśle z Pragą-Północ).