Skąd wziął się szał na lody, które są owocem współpracy kultowej marki Koral i najbardziej znanej ekipy na polskim Youtube? Zapewne zastanawiasz się, o co do licha chodzi młodym Polakom i dlaczego ustawiają się w kolejkach o 7 nad ranem, żeby kupić choć jednego loda "Ekipy" Friza. Nie martw się. Śpieszymy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. W końcu dowiesz się "o co chodzi z tymi lodami i ekipą".
Redaktorka, reporterka, koordynatorka działu show-biznes. Tematy tabu? Nie ma takich. Są tylko ludzie, którzy się boją. Szczera rozmowa potrafi otworzyć furtkę do najbardziej skrytych zakamarków świadomości i rozjaśnić umysł. Kocham kolorowych i uśmiechniętych ludzi, którzy chcą zmieniać szarą Polskę. Chcę być jedną z tych osób.
Po tym, co aktualnie dzieje się w Polsce przez lody "Ekipy", aż prosi się, żeby wyjaśnić, co tu się w ogóle zadziało i skąd wzięła się ta niebywała moda wśród Polaków. Strzelające sorbety i papierki po lodach robią ogromną furorę, a ludzie są w stanie czekać w kolejce po nie już od 5 rano!
Prawdopodobnie zdarzyło ci się słyszeć o tych lodach chociaż raz, przykładowo wchodząc do osiedlowej Żabki, widząc na drzwiach karteczkę z napisem "NIE MA LODÓW EKIPY". Kompleksowo wyjaśniamy, o co kaman z tymi całymi lodami i ekipą Friza. Teraz już się nie zgubisz.
Kto to "Ekipa Friza"?
"Ekipa" lub inaczej "Ekipa Friza" to grupa barwnych youtuberów z Polski. To młodzi, przedsiębiorczy influencerzy, którzy opanowali cyberprzestrzeń. Na YouTube śledzi ich ponad 1,4 mln subskrybentów. Nie gorzej wyglądają instagramowe profile członków grupy. Każdego z nich śledzi ponad milion użytkowników, co jak na realia polskiego internetu jest naprawdę pokaźną liczbą.
"Ekipa" zaczynała w 2018 roku, kiedy to na kanale pojawiło się pierwsze wideo grupy. W 2020 r. grupa wydała pierwszego singla. Na ich kanale na YouTubie można zobaczyć różne filmiki w stylu "internetowych wyzwań", zawodów, które organizują u siebie w domu, czy wideo z niszczenia rzeczy w zwolnionym tempie. Filmiki, które zamieszczają w sieci, są podzielone na odcinki i sezony.
"Ekipa" zna się doskonale na przedsiębiorczości i wie, jak zapewnić sobie szybkie strzały dużej gotówki. Oprócz kanału na YouTube, grupa posiada też własną markę odzieżową "EkipaToNosi". Poza tym funkcjonuje też na giełdzie jako "Ekipa Holding".
Kim są członkowie słynnej "Ekipy" Friza?
Dobrze znaną z mediów społecznościowych "Ekipę" Friza tworzy całkiem sporo ludzi, którzy prowadzą także własne konta na Instagramie. Każdy z członków grupy ma własny pseudonim i to po nich możecie znaleźć ich profile. Są to osoby, które są głównie w wieku około 25 lat. Niektórzy z nich tworzą prywatnie pary. Oto pełen skład "Ekipy":
Najbardziej znanymi członkami kanału i grupy Ekipa są Friz oraz Mini Majk. Funkcję menedżera "Ekipy" pełni natomiast Łukasz Wojtyca. Warto podkreślić, że Friz został uznany przez "Forbes" za jednego z bardziej wpływowych influencerów w Polsce. Magazyn umieścił założyciela grupy na drugim miejscu w rankingu. Przed nim znalazł się tylko Robert Lewandowski.
Czym zajmuje się "Ekipa"? Kto ich obserwuje i ogląda?
"Ekipa" znalazła główną rzeszę odbiorców w Generacji Z, czyli we współczesnej młodzieży, która dopiera co skończyła 20 lat. Poczynania grupy faktycznie odbiegają nieco od realiów przeciętnego młodego człowieka i może dlatego cieszą się taką popularnością.
Członkowie ekipy wspólnie zamieszkują wypasioną rezydencję, a ich praca polega na tym, że nieustannie nagrywają filmiki i pokazują drogie auta, ubrania, gadżety i to, jak wygląda ich codzienność oraz wspólnie spędzany czas. Od odrabiania pracy domowej, przez domowe sprzeczki, wspólne gotowanie i spędzanie chociażby Wielkanocy, aż po rozbijanie się w sportowych autach po USA.
Podróżują razem po całym świecie, dobrze się bawią, odpoczywają w malowniczych miejscach i ekskluzywnych warunkach. To wizja życia idealnego, które, co tu dużo mówić, jest nierealne i na ogół niedostępne dla większości młodego pokolenia, które śledzi swoich idoli.
Dlaczego lody "Ekipa" Koral są tak popularne?
Ponad miesiąc temu do sklepów zawitały dostawy lodów, które są owocem kolaboracji "Ekipy" i marki Koral. Szybko okazało się, że ilość wyprodukowanych lodów jest o wiele za mała, bo w ciągu kilku dni zniknęły ze sklepowych lodówek w całej Polsce.
Jako pierwsi pisaliśmy wówczas o fenomenie "papierków po lodach "Ekipa", które wnet zostały mianowane produktem kolekcjonerskim. Serwisy sprzedażowe zalały setki ogłoszeń. Fani "Ekipy" myśleli wówczas, że rzut z lodami jest jednorazowy i już nigdy więcej ich nie wyprodukują.
Wpisując w wewnętrzną wyszukiwarkę Allegro frazę "papierek po lodach ekipy", początkowo wyskakiwało ponad 300 ofert, a teraz jest to niemal 3 tysiące ofert. Jedne z najwyższych cen wywoławczych za jeden papierek sięgają wciąż ponad 250 tysięcy zł.
Marka Koral i sama "Ekipa" przyznały, że nie spodziewały się tak wielkiego zainteresowania produktem, stąd tak szybko wyczerpały się zapasy w fabryce i sklepach. Teraz wiadomo, że lody wcale nie były jednorazowym strzałem i będą dostępne w normalnej ofercie.
"Zainteresowanie lodami Ekipa jest tak duże, że nie tylko zwiększyliśmy produkcję, sieć dystrybucji, ale i rozmiar lodów - już wkrótce w sprzedaży pojawią się lody Ekipa XL!" – poinformowała marka Koral na oficjalnym, instagramowym profilu. Wiadomo, że ta opcja rozmiarowa pojawiła się w sklepach w ten wtorek.
Walka o lody "Ekipa". Dlaczego Polacy się o nie biją?
Lody Ekipy są gigantycznym hitem wśród Polaków, a każda nowa partia produktu rozchodzi się w oka mgnieniu. W ostatnich dniach trafiły do limitowanej sprzedaży w Lidlu i Biedronce. Wideo, na którym widać, jak klienci biją się o lody, stało się hitem sieci. W Lidlu powtórzyły się dantejskie sceny, niczym te, które miały miejsce kiedyś przy walce o karpia czy torebki Wittchena.
W rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral, wyznał, że "nieprawdopodobny popyt" na nowy produkt skłonił firmę do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, dzięki której będzie można wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę.
Gdzie można kupić lody Ekipy?
O tym, gdzie znaleźć najbardziej chodliwy towar w kraju, pisało INNPoland. Wiadomo także, ile kosztują lody Ekipy. Z uwagi na trudną dostępność lodów Ekipy w niektórych sklepach sprzedawane są one z bardzo dużym narzutem, bądź tylko w ofercie łączonej z innymi lodami.
Reagując na te sytuacje, firma Koral opublikowała oświadczenie, w którym podkreśla, że sugerowana cena lodów Ekipy to:
2,00 zł za sztukę "normalnej" wersji 50 ml
2,80 zł za sztukę nowego wariantu XL o powiększonej pojemności 65 ml
"Wszelkie ceny jakie konsument spotyka w punktach sprzedaży są niezależnie i autonomicznie ustalane przez ich właścicieli czy też kierownictwo, a sama firma Koral nie ma na ten fakt już żadnego wpływu" – podkreślił Mariusz Jurek, dyrektor generalny Koral.
Ekipa Friza sprzedaje lody i nagrywa hity
Słynąca z Yotube'a Ekipa Friza opublikowała teledysk do kawałka "3kipa" 8 marca 2021 roku. Już tego samego dnia obejrzano go aż 3,7 mln razy, bijąc tym samym ustanowiony wcześniej przez Sylwestra Wardęgę rekord. Film Wardęgi "Mutant Giant Spider Dog" był swego czasu światowym fenomenem na Youtube.
Dokładnie miesiąc po publikacji piosenki "3KIPA" miała ona ponad 36 mln nabitych wyświetleń, a zaraz wybije im 47 mln.
Ostatnimi czasy premierę miał teledysk "ZAEBYŚCIE", który w sieci zrobił prawdziwą furorę. Szybkie samochody, fluorescencyjne barwy i modnie ubrana młodzież to esencja klipu.
Mimo wszystko, ich nowy kawałek nie robi takiego wrażenia jak poprzednik, jednak po 2 tygodniach od premiery zanotował niemal 14 mln wyświetleń! Nie da się im odmówić, że ich piosenki są naprawdę wielkimi hitami.