"O co chodzi z tymi lodami i całą ekipą Friza?!". Oto najważniejsze info w pigułce [FAQ]
Skąd wziął się szał na lody, które są owocem współpracy kultowej marki Koral i najbardziej znanej ekipy na polskim Youtube? Zapewne zastanawiasz się, o co do licha chodzi młodym Polakom i dlaczego ustawiają się w kolejkach o 7 nad ranem, żeby kupić choć jednego loda "Ekipy" Friza. Nie martw się. Śpieszymy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. W końcu dowiesz się "o co chodzi z tymi lodami i ekipą".
Reklama.
Po tym, co aktualnie dzieje się w Polsce przez lody "Ekipy", aż prosi się, żeby wyjaśnić, co tu się w ogóle zadziało i skąd wzięła się ta niebywała moda wśród Polaków. Strzelające sorbety i papierki po lodach robią ogromną furorę, a ludzie są w stanie czekać w kolejce po nie już od 5 rano!
Prawdopodobnie zdarzyło ci się słyszeć o tych lodach chociaż raz, przykładowo wchodząc do osiedlowej Żabki, widząc na drzwiach karteczkę z napisem "NIE MA LODÓW EKIPY". Kompleksowo wyjaśniamy, o co kaman z tymi całymi lodami i ekipą Friza. Teraz już się nie zgubisz.
"Ekipa" zaczynała w 2018 roku, kiedy to na kanale pojawiło się pierwsze wideo grupy. W 2020 r. grupa wydała pierwszego singla. Na ich kanale na YouTubie można zobaczyć różne filmiki w stylu "internetowych wyzwań", zawodów, które organizują u siebie w domu, czy wideo z niszczenia rzeczy w zwolnionym tempie. Filmiki, które zamieszczają w sieci, są podzielone na odcinki i sezony.
"Ekipa" zna się doskonale na przedsiębiorczości i wie, jak zapewnić sobie szybkie strzały dużej gotówki. Oprócz kanału na YouTube, grupa posiada też własną markę odzieżową "EkipaToNosi". Poza tym funkcjonuje też na giełdzie jako "Ekipa Holding".
Najbardziej znanymi członkami kanału i grupy Ekipa są Friz oraz Mini Majk. Funkcję menedżera "Ekipy" pełni natomiast Łukasz Wojtyca. Warto podkreślić, że Friz został uznany przez "Forbes" za jednego z bardziej wpływowych influencerów w Polsce. Magazyn umieścił założyciela grupy na drugim miejscu w rankingu. Przed nim znalazł się tylko Robert Lewandowski.
Członkowie ekipy wspólnie zamieszkują wypasioną rezydencję, a ich praca polega na tym, że nieustannie nagrywają filmiki i pokazują drogie auta, ubrania, gadżety i to, jak wygląda ich codzienność oraz wspólnie spędzany czas. Od odrabiania pracy domowej, przez domowe sprzeczki, wspólne gotowanie i spędzanie chociażby Wielkanocy, aż po rozbijanie się w sportowych autach po USA.
Podróżują razem po całym świecie, dobrze się bawią, odpoczywają w malowniczych miejscach i ekskluzywnych warunkach. To wizja życia idealnego, które, co tu dużo mówić, jest nierealne i na ogół niedostępne dla większości młodego pokolenia, które śledzi swoich idoli.
Jako pierwsi pisaliśmy wówczas o fenomenie "papierków po lodach "Ekipa", które wnet zostały mianowane produktem kolekcjonerskim. Serwisy sprzedażowe zalały setki ogłoszeń. Fani "Ekipy" myśleli wówczas, że rzut z lodami jest jednorazowy i już nigdy więcej ich nie wyprodukują.
Wpisując w wewnętrzną wyszukiwarkę Allegro frazę "papierek po lodach ekipy", początkowo wyskakiwało ponad 300 ofert, a teraz jest to niemal 3 tysiące ofert. Jedne z najwyższych cen wywoławczych za jeden papierek sięgają wciąż ponad 250 tysięcy zł.
Marka Koral i sama "Ekipa" przyznały, że nie spodziewały się tak wielkiego zainteresowania produktem, stąd tak szybko wyczerpały się zapasy w fabryce i sklepach. Teraz wiadomo, że lody wcale nie były jednorazowym strzałem i będą dostępne w normalnej ofercie.
"Zainteresowanie lodami Ekipa jest tak duże, że nie tylko zwiększyliśmy produkcję, sieć dystrybucji, ale i rozmiar lodów - już wkrótce w sprzedaży pojawią się lody Ekipa XL!" – poinformowała marka Koral na oficjalnym, instagramowym profilu. Wiadomo, że ta opcja rozmiarowa pojawiła się w sklepach w ten wtorek.
W rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral, wyznał, że "nieprawdopodobny popyt" na nowy produkt skłonił firmę do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, dzięki której będzie można wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę.
Reagując na te sytuacje, firma Koral opublikowała oświadczenie, w którym podkreśla, że sugerowana cena lodów Ekipy to:
"Wszelkie ceny jakie konsument spotyka w punktach sprzedaży są niezależnie i autonomicznie ustalane przez ich właścicieli czy też kierownictwo, a sama firma Koral nie ma na ten fakt już żadnego wpływu" – podkreślił Mariusz Jurek, dyrektor generalny Koral.
Dokładnie miesiąc po publikacji piosenki "3KIPA" miała ona ponad 36 mln nabitych wyświetleń, a zaraz wybije im 47 mln.
Ostatnimi czasy premierę miał teledysk "ZAEBYŚCIE", który w sieci zrobił prawdziwą furorę. Szybkie samochody, fluorescencyjne barwy i modnie ubrana młodzież to esencja klipu.
Mimo wszystko, ich nowy kawałek nie robi takiego wrażenia jak poprzednik, jednak po 2 tygodniach od premiery zanotował niemal 14 mln wyświetleń! Nie da się im odmówić, że ich piosenki są naprawdę wielkimi hitami.
Czytaj także:Reklama.