Fot. materiały prasowe

Marzysz o własnym jednośladzie? Nic dziwnego. Skuter to synonim mobilności, zwinności i zrywności, a przeważnie również gracji i stylu. Proponujemy jednak nieco zmodyfikować oczekiwania i do wymarzonych dwóch dodać jeszcze jedno kółko. Nie zawiedziecie się.

REKLAMA
  • Trójkołowe skutery Piaggio z serii MP3 to genialna alternatywa zarówno dla klasycznych jednośladów, jak i samochodów czy komunikacji miejskiej.
  • Aby prowadzić tego typu pojazd wystarczy posiadać prawo jazdy kategorii B od minimum trzech lat.
  • Dzięki dużej pojemności silnika i dodatkowym zabezpieczeniom, skutery Piaggio MP3 gwarantują jeszcze większe bezpieczeństwo poruszania się zarówno w mieście, jak i poza nim.
  • Dodatkowe akcesoria zapewnią komfort jazdy w każdej temperaturze.
  • Producent kultowych włoskich skuterów, firma Piaggio, ma w swojej ofercie intrygującą pozycję. Mowa o skuterach z serii MP3, w których to “trójkę” należy przełożyć na liczbę kół — dwóch z przodu i jedno z tyłu pojazdu. Pytanie, czemu ten konstrukcyjny dodatek ma służyć?
    Odpowiedzi jest kilka i jeśli nosicie się z zamiarem zakupu podobnego pojazdu, właściwie wszystkie powinny przekonać was do zakupu tego właśnie rodzaju skutera.
    Pierwsza i najważniejsza kwestia to dostępność: dodatek trzeciego koła sprawia, że dany pojazd otrzymuje homologację L5e, a co za tym idzie, może go prowadzić posiadacz prawa jazdy kategorii B. Oczywiście, wymagana jest tu pewna doza doświadczenia: aby sterować manetkami, trzeba wykazać się co najmniej trzyletnim doświadczeniem za kółkiem.
    logo
    Fot. materiały prasowe
    Do czego może nam się przydać takie doświadczenie? Choćby do tego, aby opanować pojazd, który w swojej najwyższej wersji ma silnik o pojemności aż 500 ccm. Taką potężną maszyną jest Piaggio MP3 500. Dla porównania przeciętny skuter dwukołowy, którym można poruszać się bez konieczności wyrabiania prawa jazdy na motocykl, ma silnik o pojemności zaledwie 125 ccm.
    Piaggio MP3 500 posiada młodszego brata — Piaggio MP3 300, a wkrótce dorobi się drugiego — o pojemności silnika 400 ccm. Pytanie, czy kierowca bez wcześniejszego doświadczenia ze skuterem czy motocyklem będzie w stanie zapanować nad tego rodzaju maszyną i bezpiecznie poruszać się nią po drogach?
    logo
    Fot. materiały prasowe

    Szybki znaczy bezpieczny

    — Osoba, która wcześniej nie miała styczności z motocyklem, już po chwili przyzwyczai się do tego rodzaju pojazdu i stwierdził, że to niesamowicie przyjemny sposób poruszania się — zapewnia Marta Głowacka, Brand Manager Piaggio Polska.
    Przyjemny i, co ważne, bezpieczny. Skutery trójkołowe są przede wszystkim bardzo stabilne: dwa przednie koła dużo lepiej radzą sobie z pokonywaniem różnych “pułapek” miejskiej nawierzchni, takich jak kocie łby, studzienki kanalizacyjne czy krawężniki.
    Wszystkie skutery Piaggio z serii MP3 są również wyposażone w system utrzymywania pojazdu w pionie podczas postoju:
    — W momencie, gdy zatrzymujemy się na światłach nie musimy wyciągać nóg i dźwigać całego ciężaru skutera, tylko wciskamy przycisk blokady i skuter stoi sam — nie ma obawy, że się przewróci. Kiedy ruszamy, blokada zwalnia się samoistnie, a my płynnie włączamy się do ruchu — tłumaczy Marta Głowacka.
    Brand Manager Piaggio Polska zaznacza, że na korzyść większego bezpieczeństwo poruszania się przemawia również moc silnika: — Płynniej włączamy się do ruchu, łatwiej wyprzedzamy czy omijamy przeszkody. Mamy większe możliwości manewru i szybkiego reagowania na przeszkody — wylicza.
    Szybkość reakcji, niezbędne w czasie jazdy po mieście wspomagają również inne elementy wyposażenia, przede wszystkim wydajne hamulce tarczowe, ale również nowoczesne LED-owe reflektory, które poprawiają widoczność po zmroku czy w mniej pogodne dni. W standardzie znajdziemy także systemy ABS i ASR.
    logo
    Fot. materiały prasowe

    Trójkołowy, ale wciąż zwinny i mobilny

    Bezpieczeństwo to oczywiście jedne z kluczowych aspektów, które weźmiemy pod uwagę, wybierając skuter. Niemniej jednak zwykle pierwotnym impulsem, jaki każe nam się zastanawiać nad zakupem, jest chęć zwiększenia mobilności: marzenie o swobodnym lawirowaniu pomiędzy pojazdami w korkach i “wciskaniu się” w najwęższe możliwe miejsca parkingowe.
    Okazuje się, że wybierając Piaggio MP3, wcale nie musimy z tych marzeń rezygnować, wręcz przeciwnie: — Jeśli spojrzymy na szerokość kierownicy i jego możliwość przemieszczania się pomiędzy pojazdami w zakorkowanych ulicach, to ta szerokość kierownicy jest taka sama jak w jednośladach — zapewnia Marta Głowacka.
    Skuter trójkołowy sprawdzi się więc doskonale w ruchu miejskim, a w swojej najmocniejszej wersji — również podczas nieco dalszych podróży: — Duże trójkołowce wybierają też osoby, które chętnie organizują wypady za miasto. Dwie osoby spokojnie mogą komfortowo w ten sposób podróżować — podkreśla Głowacka.
    Podóży tych, warto zaznaczyć, nie musimy ograniczać czasowo tylko do sezonu letniego. Sezon dla posiadaczy skuterów Piaggio może trwać obecnie od bardzo wczesnej wiosny do jesieni na granicy z zimą. Tak, mówimy o realiach polskich, nie włoskich. Wszystko za sprawą całej gamy akcesoriów:
    — Do popularności skuterów przyczynia się coraz większa dostępność akcesoriów poprawiających komfort jazdy: podgrzewane manetki, koce grzewcze, wysokie szyby, mufki, którymi okrywamy dłonie podczas jazdy. To wszystko sprawia, że podróży skuterami nie musimy już ograniczać jedynie do ciepłych, letnich miesięcy, ale możemy jeździć w zasadzie od marca do, co najmniej, października. Czyli właściwie, skuterami można poruszać się przez większość roku — wylicza Marta Głowacka.
    Jeśli wam też marzy się bezpieczna, ale jednocześnie ekscytująca i wygodna mobilność, zajrzyjcie na stronę marki Piaggio i wybierzcie swój model trójkołowego MP3.
    logo
    Fot. materiały prasowe

    Artykuł powstał we współpracy z Piaggio.