Pepco zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Inwestorzy ciepło przyjęli brytyjskiego giganta handlu
redakcja naTemat
26 maja 2021, 14:22·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 26 maja 2021, 14:22
26 maja na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie zadebiutowało Pepco. Akcje popularnej sieci sklepów zanotowały udany start i już na otwarciu ich cena poszybowała o 5 proc. w górę. Docelowo akcje Pepco mogą być notowane w ramach najważniejszego na GPW indeksu WIG20.
Reklama.
Akcje Pepco na GPW w Warszawie
Debiut Pepco na GPW w środowisku ekonomicznym jest postrzegany jako jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń w 2021 roku. W środę akcje Pepco na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pojawiły się jako finał pierwszej oferty publicznej (IPO).
W kolejnych etapach aktywności na GPW sieć sklepów ma dołączać do indeksów giełdowych. Spółkę wyceniono na ponad 20 mld zł, więc ma ona szansę, by znaleźć się w indeksie WIG20. Decyzja o przyłączeniu jej do najważniejszego indeksu decydenci z GPW podejmą między innymi na podstawie analizy obrotu akcjami Pepco. Decyzje w tej sprawie nie są jednak spodziewane w najbliższych miesiącach.
Jak wspomniano, debiut brytyjskiej sieci handlowej na warszawskiej giełdzie był udany. Cenę emisyjną akcji Pepco ustalono na 40 zł, a tymczasem tuż po otwarciu środowej sesji były one warte 42 zł za sztukę. Gdy pisaliśmy ten tekst wczesnym środowym popołudniem, jeden walor Pepco był wart już ponad 44 zł.
– Pierwszy dzień obrotu naszych akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie to wielka chwila dla Pepco Group. Jestem bardzo dumny z naszych kolegów w całej firmie i chcę im podziękować za ich zaangażowanie i lata ciężkiej pracy – tak debiut podsumował dyrektor generalny Pepco Group Andy Bond.
Dlaczego Pepco wchodzi na giełdę?
Jak wcześniej wyjaśniał Bond, decyzja o wejściu na warszawską giełdę była dla Pepco naturalna, gdyż Polska to aktualnie główny rynek działalności tej brytyjskiej firmy.
Nad Wisłą jest ona obecna de facto od 1999 roku. Wówczas była ona jeszcze częścią korporacji Brown&Jackson, ale w 2004 przejął ją Pepkor. Od tej nazwy pochodzi brand sklepów Pepco, które od ponad 16 lat pojawiają się w kolejnych polskich miejscowościach.
Zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych i detalicznych naszą ofertą publiczną było bardzo duże, witamy naszych nowych akcjonariuszy. Jako spółka giełdowa chcemy dalej dynamicznie zwiększać liczbę naszych sklepów i realizować naszą strategię jako wiodąca sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych w Europie...