
Po raz pierwszy w swoim życiu wykupiłeś/aś ubezpieczenie OC? A może zdecydowałeś/aś się na zakup polisy AC? W każdym z tych przypadków pewnie zastanawiasz się, co będziesz musiał/a zrobić, gdy ochrona aktualnego ubezpieczenia będzie zbliżała się ku końcowi. Innymi słowy, jakie będziesz miał/a możliwości odnowienia ubezpieczenia komunikacyjnego?
REKLAMA
Pierwszy sposób to oczywiście działanie na własną rękę. Nie czekając na ruch ze strony towarzystwa ubezpieczeniowego, możesz przedłużyć polisę przez internet. Wystarczy, że wejdziesz na stronę firmy, która ci ją sprzedała, i zalogujesz się do jej systemu, podając swoje dane: PESEL, numer telefonu komórkowego i adres poczty elektronicznej. Po weryfikacji tożsamości zakład przedstawi ci ofertę odnowieniową.
Przedłużenia polisy możesz dokonać najwcześniej 30 dni przed końcem ochrony aktualnego ubezpieczenia. Jeśli nie chcesz zdawać się na systemy komunikacji elektronicznej, masz do wyboru alternatywy w postaci kontaktu telefonicznego z infolinią towarzystwa albo z przedstawicielem, u którego zawarłeś/aś polisę. Z agentem ubezpieczeniowym możesz umówić się na spotkanie celem omówienia szczegółów.
Druga możliwość odnowienia ubezpieczenia nie wymaga od ciebie aktywności. Dwa tygodnie przed upływem polisy ubezpieczyciel wyśle do ciebie przesyłkę z nową ofertą. Nie omieszkaj więc zajrzeć do skrzynki pocztowej. Jeśli nadesłana oferta ci odpowiada, możesz ją opłacić na poczcie, w placówce banku albo przez system bankowości elektronicznej. Zaksięgowana opłata spowoduje automatyczne odnowienie polisy.
Trzeci sposób przedłużenia usługi to czekanie na kontakt ze strony doradcy, który opiekuje się twoją polisą. Zazwyczaj towarzystwa ubezpieczeniowe same wychodzą z inicjatywą przedstawienia propozycji przedłużenia ubezpieczenia. W ich interesie jest bowiem podtrzymywanie kontaktów z klientami, aby ci nie tylko pamiętali o odnowie polisy, ale także dalej korzystali z ich usług, a nie szukali ofert innych firm ubezpieczeniowych.
Warto pamiętać, że druga albo trzecia opcja odnowienia ubezpieczenia otworzy się z automatu przed klientem, który posiada obowiązkowe ubezpieczenie samochodu OC. Zgodnie z ustawą na 14 dni przed końcem obowiązywania umowy ubezpieczyciel ma obowiązek poinformować klienta o zbliżającym się końcu ochrony ubezpieczeniowej i przedstawić mu/jej ofertę na kolejny okres.
Co istotne, jeśli kierowca nie potwierdzi wprost chęci przedłużenia polisy u danego ubezpieczyciela, a jednocześnie nie dokona zakupu nowego ubezpieczenia w innej firmie, to z mocy prawa towarzystwo ubezpieczeniowe, w którym została wykupiona ostatnia polisa OC, automatycznie ją przedłuży i to nawet bez opłacenia składki za nowy okres. Oznacza to jednocześnie, że otrzyma prawo do egzekucji tejże należności.
Natomiast w przypadku dobrowolnego ubezpieczenia AC automatyczne przedłużenie polisy nie ma miejsca. Ubezpieczyciel nie ma też obowiązku przypominania o dacie jej upływu i dlatego posiadacze AC często sięgają do pierwszej możliwości odnowienia ubezpieczenia. Jednak niektóre firmy, świadome konkurencji na rynku, i tak wychodzą z inicjatywą i same zawczasu kontaktują się z klientami, aby "zatrzymać" ich przy sobie.
Artykuł sponsorowany