Reklama.
Druga rozbudowa linii M2 w Warszawie rozpoczęła się w 2014 roku, gdy Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną. W jej ramach budowane są stacje: C4 Bemowo i C5 Ulrychów po lewej stronie Wisły oraz C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno po stronie prawej. Ich otwarcie planowane jest na przyszły rok.
Z kolei w 2014 roku do użytku mają zostać oddane trzy kolejne stacje, która poprzedzą stację Bemowo: C1 Karolin, C2 Chrzanów i C3 Lazurowa.
Stacja M2 Bródno
Stacja metra Bródno znajduje się w dzielnicy Targówek, niedaleko skrzyżowania z ulicami Rembielińską i Bazyliańską. Będzie to ostatnia stacja M2 po prawej strony Wisły.Budowa stacji Bródno rozpoczęła się w 2019 roku, a jej otwarcie zaplanowano na drugą połowę 2022 roku. To o 11 miesięcy później niż planowano, a opóźnienie spowodowane jest pandemią koronawirusa.
Na terenie budowy stacji Bródno doszło do nieoczekiwanych znalezisk. Budowlańcy znaleźli pod ziemią kości i rogi, które, jak się okazało, należały do dwóch prażubrów. "Chyba renifer Świętego Mikołaja zgubił rogi. Mamy kolejne znalezisko z budowy II linii Metro Warszawskie na Bródnie. Jak myślicie, czyje to?" – pisało w grudniu 2020 roku Miasto Stołeczne Warszawa na Facebooku.
Stacja M2 Bródno usprawni życie mieszkańców Targówka, zwłaszcza Bródna, czyli osiedla mieszkaniowego znajdującego się w granicach tej warszawskiej dzielnicy. Przy okazji budowy metra przebudowany zostanie także 900-metrowy odcinek ulicy Kondratowicza między stacjami C20 Kondratowicza i C21 Bródno.