
Wyniki 3 edycji konkursu Lidl Fair Pay
Do konkursu Lidl Fair Pay zgłosiły się polskie firmy z sektora FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń, IT oraz usługowe zatrudniające do 1500 osób, których polityka wynagrodzeniowa jest najbardziej wyrównana. Po przekazaniu danych dotyczących pensji na poziomie stanowisk wszystkie one zostały wzięte pod lupę przez organizatorów konkursu.Od lat staramy się tworzyć w Perrigo Poland włączające środowisko pracy, oparte na respekcie oraz różnorodności, gdzie każdy pracownik jest traktowany i doceniany tak samo - bez względu na płeć czy wiek. Zapewniamy każdemu stabilne zatrudnienie, transparentne ścieżki awansu oraz konkurencyjne zarobki doceniając kwalifikacje, doświadczenie oraz zaangażowanie. Naszą załogę w 56% tworzą kobiety, a podobne proporcje występują także na stanowiskach kierowniczych.
Konsekwentnie dążymy do zwiększania świadomości na temat luki płacowej poprzez dostarczanie pracownikom m.in. dostępu do e-learningu na temat równości płac, jak również oferowanie licznych szkoleń z zakresu nieuświadomionych uprzedzeń i stereotypów.
Transparentność oraz równe traktowanie są dla nas bardzo ważne, dlatego docenienie naszych starań na forum ogólnopolskim przez jury nagrody LIDL Fair Pay jest niewątpliwie naszym powodem do dumy.
Plebiscyt Lidl Fair Pay
Organizatorami konkursu są sieć handlowa Lidl Polska oraz międzynarodowa firma doradcza Korn Ferry. Nagroda została ustanowiona nie tylko po to, by docenić przedsiębiorstwa wyznaczające dobre standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej. Akcja ma również na celu motywowanie pozostałych organizacji do niwelowania luki płacowej.Jako społecznie odpowiedzialna firma, wypełniamy misję promowania dobrych praktyk na rynku w zakresie równości płacowej. Aby dodatkowo wspierać tę ideę, w 2019 r. stworzyliśmy konkurs "Lidl Fair Pay". Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej, czyli te, które stosują jednakowy system wynagrodzeń dla pracowników na tym samym stanowisku, kierując się wyłącznie kryterium kompetencji.
Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 24 000 pracowników. Natomiast 70% kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety. Dlatego idea fair pay jest nam szczególnie bliska. Poznaliśmy właśnie oficjalne wyniki III edycji konkursu „Lidl Fair Pay”. Bardzo się cieszymy, że inne firmy włączają się w działania równościowe, które, jak pokazują badania, realizują w swoich przedsiębiorstwach z sukcesem. W ten sposób mogą zachęcać inne podmioty na rynku do zmian.
Artykuł powstał we współpracy z Lidl