Inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski. Szkoła jest paszportem na przyszłość. Ubóstwo i wykluczenie nie tylko wyrządzają dotkniętym nimi osobom szkody ''tu i teraz'', ale także stają się dla nich często ciężarem, który muszą dźwigać na swoich barkach przez całe życie. Na tym, jak dużo dobrego dla przyszłości dzieci z Afryki można zdziałać wsparciem z Polski, pokazuje akcja #Betterforkids.
Reklama.
Wciąż istnieją takie miejsca na świecie, w których dostęp do edukacji pozostaje luksusem i ogromnym marzeniem wielu dzieci. Edukacja to jedyna szansa na wyjście z biedy, tymczasem nawiedzające te kraje co roku ulewne deszcze oraz cyklony odcinają je od reszty świata, w tym również – od szkół. Dzięki wsparciu społecznie zaangażowanych firm takich jak Kinderkraft, Unicef jest w stanie na bieżąco zapewniać dzieciom dostęp do edukacji. Do tej pięknej inicjatywy przyłączyły się również gwiazdy: Agnieszka Hyży, Kamila Kamińska, Joanna Jabłczyńska Wojciech Błach. Razem z marką Kinderkraft chcą edukować i inspirować do pomagania. Gwiazdy za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych zachęcają do odwiedzenia strony poświęconej akcji.
Mozambik to kraj w południowo-wschodniej Afryce, który jest regularnie nawiedzany przez cyklony i ulewne deszcze. W ciągu ostatnich trzech lat kraj został dotknięty przez co najmniej trzy niszczycielskie cyklony, które spowodowały ogromne zniszczenia w infrastrukturze. Wiele szkół legło w gruzach, a dzieci straciły miejsce do nauki.
Szczęśliwe i bezpieczne dzieciństwo to wartość, która od zawsze leżała u podstaw naszej marki. Zgodnie z hasłem „Easy with kids” tworzymy nasze produkty tak, by ułatwić życie dzieciom i ich rodzicom. Chcemy nie tylko ułatwiać życie, ale również udzielać pomocy w miejscach, które tego wymagają i ludziom, którzy tego potrzebują. I tak dzięki umowie partnerskiej Kinderkraft z UNICEF Polska więcej dzieci w Mozambiku będzie mieć dostęp do nauki. Dzięki środkom pozyskanym z naszego partnerstwa UNICEF odbuduje dwie szkoły, dając szansę około 800 dzieciom na edukację.
Kinderkraft pomaga zarówno lokalnie, jak i globalnie. Marka stała się partnerem Unicef Polska pokazując tym samym, że cele strategiczne UNICEF odpowiadają kierunkowi, w którym rozwija się firma. Świat, w którym żyjemy stawia przed nami wiele wyzwań, jednak nie sposób porównać naszych warunków życia, do tego z czym mierzą się codziennie dzieci w krajach dotkniętych konfliktem zbrojnym, kryzysem humanitarnym, czy katastrofą naturalną. Nie czekajmy na kolejny dzień, aby podjąć działania! Zachęcamy do włączenia się biznesu w poprawę losu dzieci na całym świecie poprzez na przykład wspieranie inicjatyw organizowanych przez Unicef Polska. - mówi Joanna Józwiak, Communication Manager marki Kinderkraft.
Zatrważające zacofanie krajów Afryki wydaje się być niemożliwe w obliczu postępów naukowych innych krajów świata. Ani telewizja, ani Internet nie oddają nawet małej części tego, co dzieje się w Afryce. Ten kontynent, jak żaden inny jest w stanie „wiecznej wojny.” Ponad 50% mieszkańców Afryki to analfabeci. Dlatego należy rozszerzać edukację, żeby wyrwać dzieci z biedy i ubóstwa.
Każde dziecko ma prawo do nauki. UNICEF robi wszystko, aby najmłodsi na całym świecie byli włączeni do systemu edukacji. Niestety wiele dzieci w Mozambiku jest pozbawionych tej szansy. Zniszczone szkoły i brak infrastruktury wodnej w tym kraju są barierami na drodze do zdobycia wykształcenia. Cieszę się, że w gronie naszych partnerów mogę przywitać 4KRAFT, właściciela marki Kinderkraft. Dzięki nieocenionemu zaangażowaniu tej polskiej firmy, dzieci w Mozambiku będą miały szansę na lepszą przyszłość dla siebie, swoich bliskich i lokalnej społeczności. To jest pomoc, która odmieni ich życie - powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Inwestycja w programy edukacyjne to inwestycja w przyszłość dzieci. Szkoła to nie tylko miejsce, w którym dzieci się uczą, zdobywają wiedzę i nawiązują relacje rówieśnicze. To również bezpieczne miejsce, które otacza najmłodszych kompleksową opieką i daje szansę na poprawę warunków życia.
Jako rodzice dzieci korzystających z powszechnie dostępnego i darmowego systemu edukacji powinniśmy mieć świadomość, że zaliczamy się do uprzywilejowanej części społeczeństwa i że możliwość kształcenia się jest na wagę złota. Powinniśmy to uświadamiać także naszym dzieciom, które choć często narzekają na trudy związane z nauką, muszą zdawać sobie sprawę, że wiele maluchów dałoby wszystko, aby móc codziennie zasiadać w szkolnej ławce. Dla wielu ludzi na świecie szkolna ławka jest wymarzonym miejscem.
Edukacja jest szansą na stabilną pracę i bezpieczną przyszłość. Niestety, świat wciąż zmaga się z ogromnymi nierównościami, jeśli chodzi o dostęp do nauki. Bezpośrednim i najbardziej wymownym skutkiem wynikającym z niepobierania nauki jest analfabetyzm. Wspomagając rozwój edukacji na świecie, przyczyniamy się do rozwoju społeczeństw. My również możemy dołożyć swoją cegiełkę do procesu budowania równego dostępu do oświaty chociażby właśnie poprzez wspieranie akcji prowadzonych przez UNICEF POLSKA - mówi Wojciech Błach.
Środki pozyskane dzięki partnerstwu Kinderkraft i UNICEF Polska pozwolą na zrealizowanie przez UNICEF programów edukacyjnych dla dzieci w Mozambiku. Pomoc trafi tam, gdzie potrzeby są najpilniejsze. Przede wszystkim sfinansowana będzie odbudowa dwóch szkół w Mozambiku, w prowincji Nampula. Każdego roku skorzysta z nich nawet osiemset dzieci! Obok szkół zostaną zainstalowane dwie pompy wodne. To ważne w kraju, w którym zaledwie połowa ludności ma dostęp do czystej wody. Dzieci poświęcają zazwyczaj wiele godzin na pieszą wędrówkę po wodę. Do czasu odbudowy szkół zostanie zainstalowanych sześć namiotów do tymczasowej nauki, które pozwolą najmłodszym na kontynuowanie edukacji.
Staram się dużo rozmawiać z córką o tym, że są na świecie Dzieci, które wielu radości nigdy nie doświadczą, które choć mają inny kolor skóry i urodziły się daleko od nas, są takie same jak Ona. Od samych rozmów nic się nie wydarzy, trzeba działać. Kinderkraft w partnerstwie z UNICEF Polska wspiera i pomaga dzieciom z dotkniętego cyklonami Mozambiku. Dzięki ich wsparciu Unicef wybuduje szkołę, tymczasowe namioty szkolne i 6 pomp wodnych. Dziś piszę Wam o tym żeby pokazać, że firmy, z którymi tworzy się komercyjne projekty, reklamuje ich produkty, mogą i chcą być społecznie zaangażowane. Taki jest KK i bardzo się cieszę, że to oni towarzyszą mi w mojej powtórnej drodze bycia Mamą. Łączą nas Dzieciaki, na całym świecie! - opublikowała na swoim Instagramie Agnieszka Hyży.
Wyrównujmy szanse edukacyjne wszystkich dzieci – niezależnie od środowiska, czy miejsca, w którym żyją. Zapewnijmy młodym swobodny dostęp do nauki. Każdy człowiek ma prawo stanowić o własnym życiu. Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, potrzebujemy inwestycji w edukację, której brak pozostaje w ścisłej, przyczynowo skutkowej relacji z ubóstwem. Niezrealizowany potencjał dzieci to zagrożenie zarówno dla ich przyszłości, jak i perspektyw gospodarczych świata. Każde dziecko, bez względu na pochodzenie, płeć, narodowość wymaga szczególnej opieki i ochrony, a rolą dorosłych jest wspieranie go w rozwoju, z poszanowaniem jego godności, tożsamości, prywatności.
Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy się dzielić dobrem i dlatego codziennie wspieramy nasze dzieci. Tworzymy produkty z myślą o dzieciach i ich rodzicach. Chcemy, by nasze bezpieczne i innowacyjne rozwiązania ułatwiały ich codzienne życie, dostarczały pomysłów na wspólne spędzanie czasu, wspierały poznawanie oraz zrozumienie otaczającego świata. Możliwość podjęcia współpracy z UNICEF Polska jest dla nas wielkim wyróżnieniem. Cieszymy się, że możemy stać się częścią inicjatywy, która realnie wpłynie na poprawę jakości życia dzieci - powiedział Leszek Krysieniel, CEO w 4KRAFT, właściciel marki Kinderkraft.
UNICEF szacuje, że każdy dodatkowy rok nauki przekłada się na 10% wzrost dochodu dziecka w przyszłości. Partnerstwo Kinderkraft i UNICEF Polska pozwoli na trwałą poprawę warunków życia dzieci w Mozambiku i osiągnięcie przez nie pełnego potencjału.
UNICEF to jedna z największych na świecie organizacji, której działalność w całości dedykowana jest dzieciom. Działa od 1943 roku w ponad 190 krajach na całym świecie. Dostarcza leki, szczepionki, żywność, umożliwia edukację, dba o zdrowie dzieci. Szacuje się, że każdego roku UNICEF ratuje życie ponad 7 milionów dzieci.