Artur Rojek został psychodelicznym guru? Tylko na potrzeby ezoterycznego spotu reklamowego, promującego przyszłoroczny OFF Festival 2021. Reklama wzbudziła kontrowersje i podzieliła odbiorców.
Jestem psycholożką, a obecnie również studentką kulturoznawstwa. Pisanie towarzyszyło mi od zawsze w różnych formach, ale dopiero kilka lat temu podjęłam decyzję, by związać się z nim zawodowo. Zajmowałam się copywritingiem, ale największą frajdę zawsze sprawiało mi pisanie o kulturze. Interesuje się głównie literaturą i kinem we wszystkich ich odmianach – nie lubię podziału na niskie i wysokie, tylko na dobre i złe. Mój gust obejmuje zarówno Bergmana, jak i kiczowate filmy klasy B. Po godzinach piszę artykuły naukowe o horrorach, które czasem nawet ktoś czyta.
Napisz do mnie:
maja.mikolajczyk@natemat.pl
15. edycja OFF Festivalu
Od 5 do 7 sierpnia 2022 roku w Dolinie Trzech Stawów w Katowicach odbędzie się 15. edycja OFF Festivalu. Przypomnijmy, że w tym oraz zeszłym roku imprezę odwołano ze względu na obostrzenia związane z COVID-19.
W tym miesiącu wystartowała już kampania promocyjna przyszłorocznej edycji. za którą odpowiada agencja reklamowa Brasil. Jej główną twarzą jest twórca oraz dyrektor artystyczny festiwalu Artur Rojek, który wciela się w psychodelicznego guru.
– Chcemy, by przyszłoroczny, jubileuszowy festiwal był wyjątkowy. I taka też jest kampania przygotowana przez Brasil. Zależało nam, by materiały promujące były kolorowe, nowoczesne, pełne radości i... zaskakujące. Podobnie jak samo wydarzenia – powiedział Rojek.
– Wcieliłem się w rolę szalonego guru również w komentarzu do rzeczywistości – tej offline i online. Dzisiaj wiele osób do nas mówi z małych, średnich dużych ekranów. Ja mówię: przybywajcie na OFF-a. Tu jest muzyka i my jesteśmy o muzyce – dodał.
Reklama OFF Festivalu z Arturem Rojkiem w roli głównej
Artur Rojek w reklamie OFF Festivalu wciela się w psychodelicznego guru, wygłaszającego kazanie, którego jedyną treścią jest "Bla, bla, bla". Na koniec rzuca jedynie "Przybywajcie!", co ma być wezwaniem do uczestnictwa w festiwalu.
Spot reklamowy wywołał kontrowersje – część osób widzi w nim przytyk w kierunku Kościoła Katolickiego. "Niezawodny sposób na atencję, stosowany przez całą karierę przez Madonnę czy Nergala. Nudne, czekam aż ktoś zrobi "bla bla" w przebraniu Rabina czy Imama, ale w tym celu "artyści" musieliby wyjść ze swej ciasnej strefy komfortu" – czytamy w komentarzach.
"Zes*anie się prawicowców, bo nawiązanie do dyrdymał magów w koloratkach za 3....2.....1.... Czuje coraz bardziej, że w tym kraju osoby o średnim intelekcie plus są dyskryminowane" – napisał ktoś inny.
OFF Festival to muzyczna impreza, która odbywa się od 2006 roku. Festiwal skupia się na promowaniu szeroko rozumianej muzyki alternatywnej. Wśród artystów biorących udział w wydarzeniu w ostatnich latach znaleźli się PJ Harvey, GusGus oraz Pro8l3m.
Twórcą oraz dyrektorem artystycznym festiwalu jest Artur Rojek – były wokalista Myslovitz. W 2014 roku wydał debiutancki solowy album Składam się z ciągłych powtórzeń, za który w 2015 roku otrzymał Fryderyka. Płyta pokryła się platyną.
Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut