Nowy sponsor strategiczny związał się z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. W drużynie z Biało-Czerwonymi zagra InPost, gigant na rynku branży logistycznej. Cezary Kulesza razem z Rafałem Brzoską oficjalnie przekazali wieści w tej sprawie, podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
Polski Związek Piłki Nożnej w ostatnich miesiącach może się pochwalić kilkoma finansowymi sukcesami. Pierwszym z nich było zwycięstwo w barażach o awans na mundial do Kataru. Biało-Czerwoni będąc na najważniejszej imprezie piłkarskiej świata mogą liczyć na spore wpływy prosto od światowej federacji FIFA. Jakiego to rzędu kwoty? Mowa o 10,5 miliona dolarów zagwarantowanych dla każdej z uczestniczących na MŚ reprezentacji.
Kolejne dobre wieści napłynęły w poniedziałek, mianowicie reprezentacja zyskała strategicznego sponsora. Został nim gigant na rynku branży logistycznej, InPost.
Na stronie internetowej PZPN nie można co prawda odnaleźć konkretnych kwot, jakie wpłyną na konto federacji - ale umowa z nowym sponsorem określana jest mianem "największy w historii drużyny narodowej kontrakt z firmą prywatną".
Zdaniem dziennikarza Sebastiana Staszewskiego z Interia.pl mowa o kwocie rzędu 8-10 milionów złotych. Umowa jest zawarta do końca lipca 2024 roku, z możliwością przedłużenia na kolejne dwa lata. Umowa obejmuje wsparcie wszystkich reprezentacji pod egidą PZPN.
- Polska firma InPost idealnie spełnia nasze oczekiwania i jesteśmy przekonani, że kooperacja będzie pozytywnie wpływać na oba biznesy. Wszyscy doskonale wiemy, że znajdujemy się w roku mundialowym - przyznał prezes PZPN Cezary Kulesza.
- Partnerstwo InPost – jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm z najbliższą sercom Polaków sportową reprezentacją – jest naturalnym krokiem. Wierzymy, że nasza inwestycja, połączona z konsekwentną pracą i zapałem zespołu, przyniosą efekty, z których wszyscy będziemy dumni - dodał Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
Co umowa oznacza w praktyce? Podczas poniedziałkowej konferencji żółte logo nowego sponsora strategicznego było wyraźnie widoczne chociażby za plecami Roberta Lewandowskiegooraz trenera Czesława Michniewicza, na ściance sponsorskiej.
Dodatkowo InPost pojawi się na banerach, biletach, plakatach, obrandowanych stadionach - gdzie gościć będzie kadra - a także na doskonale widocznych w telewizji dywanach 3D obok bramek. Kibice będą za to otrzymywać wejściówki - od wrześniowych spotkań kadry - wyłącznie za pośrednictwem usług nowego strategicznego sponsora polskiej piłki.
Dziennikarz sportowy. Lubię papier, również ten wirtualny. Najbliżej mi do siatkówki oraz piłki nożnej. W dziennikarstwie najbardziej lubię to, że codziennie możesz na nowo pytać. Zarówno innych, jak i samego siebie.