W tym roku mija 30 lat od momentu pojawienia się marki Avon w Polsce. O tym, jaka jest jej recepta na sukces i budowanie wyjątkowych relacji, o dotychczasowych dokonaniach i krokach milowych oraz o planach na kolejne lata, opowiada Agnieszka Isa
W tym roku mija 30 lat od momentu pojawienia się marki Avon w Polsce. O tym, jaka jest jej recepta na sukces i budowanie wyjątkowych relacji, o dotychczasowych dokonaniach i krokach milowych oraz o planach na kolejne lata, opowiada Agnieszka Isa Materiały prasowe / AVON

Marka kosmetyczna, dla której najważniejsi są ludzie – tak w kilku słowach można najtrafniej określić Avon. W tym roku mija 30 lat od momentu pojawienia się ich w Polsce. Od samego początku firma wspiera kobiety, oferując im możliwość rozwoju i niezależność finansową oraz troszczy się o ich zdrowie.

REKLAMA

O tym, jaka jest ich recepta na sukces i budowanie wyjątkowych relacji, o dotychczasowych dokonaniach i krokach milowych oraz o planach na kolejne lata, opowiada Agnieszka Isa, General Manager Avon Cosmetics Polska.

Avon Polska obchodzi w tym roku 30. urodziny. Jak marka rozwinęła się w tym czasie? 

Gdy 30 lat temu nasza firma zaczęła działać w Polsce, prywatna przedsiębiorczość dopiero rozwijała się po okresie PRL-u. Choć tak wiele się zmieniło od tamtego czasu, nasz cel pozostał dokładnie taki sam jak wtedy, gdy drukowaliśmy w Polsce pierwszy katalog. Tym celem było i zawsze będzie tworzenie lepszego świata dla kobiet. To fundament, na którym opieramy nasz biznes, i misja, która jest w sercu wszystkiego, co robimy. Od samego początku troszczymy się o kobiety, wspieramy ich przedsiębiorczość, odwagę i pomysły na sukces. Poprzez nasz model biznesowy pomagamy im nawiązywać cenne relacje i rozwijać się – nie tylko zawodowo. Nieustannie poszerzamy portfolio, aby każda Polka mogła czuć się pięknie, a za sprawą naszych programów społecznych dbamy również ich zdrowie i poczucie bezpieczeństwa.

Wiele u Was mówi się o budowaniu wyjątkowych relacji. W jaki sposób dbacie o niezwykłe więzi?

Pielęgnowanie relacji jest bardzo ważnym czynnikiem budowania biznesu, zwłaszcza takiego, który opiera się na sprzedaży bezpośredniej. Przekonanie do niego Polek było na początku dużym wyzwaniem. Jednak szybko okazało się, że to idealne rozwiązanie, które odpowiadało na potrzeby ówczesnych kobiet. Nasze Konsultantki zapewniają spersonalizowaną obsługę, budując jednocześnie emocjonalne więzi ze swoimi klientami. Nie tylko poprzez produkty, ale również wspólne tematy – zainteresowania, przekonania, idee. Dlatego – chociaż obecnie bardzo silnie rozwijamy katalog online czy aplikację AvonOn dla Konsultantek – to właśnie relacje i bezpośredni kontakt z klientem pozostają nadal w centrum naszych działań. 

logo

Z okazji 135. urodzin Avon na świecie, które obchodziliście w ubiegłym roku, chcecie przekazać 1,35 mln dolarów globalnie na ważne społecznie cele. Do kogo trafią te środki?

Zadeklarowaliśmy, że wraz z Fundacją Avon globalnie przekażemy 1,35 mln dolarów na rzecz kobiet. W Polsce część z tych środków zasili konto fundacji Feminoteka, z którą od lat współpracujemy w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc. W 2019 roku wspólnie uruchomiliśmy też pierwszą przeciwprzemocową aplikację Avon Alert, która oferuje pomoc kobietom w bezpieczny sposób. Mamy nadzieję, że te pieniądze pomogą kolejnym tysiącom kobiet doświadczającym przemocy uwolnić się od opresyjnych partnerów i zmienić swoje życie na lepsze.

W tym roku prezentujecie także raport CSR, podsumowujący lata 2020-2021. Dlaczego warto do niego zajrzeć?

Wierzymy, że tworzenie lepszego świata dla kobiet to tworzenie lepszego świata dla nas wszystkich, dlatego z okazji 30-lecia obecności Avon w Polsce opublikowaliśmy raport z aktualnych działań realizowanych na rzecz Konsultantek i klientek (Human-Kind), a także środowiska naturalnego i zrównoważonego biznesu (Planet-Kind). Z raportu można dowiedzieć się m.in. tego, że co 8. kobieta w Polsce była lub jest związana z Avon, a obecnie na polskim rynku działa 175 tys. Konsultantek w ponad 77 tys. miast i wsi. Avon dofinansował ponad 58 tys. badań USG od 1998 roku w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi i jako pierwsza firma w Polsce wprowadziliśmy dla pracowników Dzień na U – dodatkowy dzień wolny na badania profilaktyczne. Blisko 3,5 mln zł przekazaliśmy na walkę z przemocą, a z naszej aplikacji przeciwprzemocowej Avon Alert, stworzonej wspólnie z fundacją Feminoteka, skorzystało już 50 tys. osób. W trosce o planetę udało nam się ograniczyć w ostatnim roku emisję CO2 o 200 ton oraz zaoszczędzić 5000 m3 wody.  Ale mamy o wiele więcej rzeczy, którymi chcemy się pochwalić! 

Jakie wyzwania obraliście sobie na kolejne lata? Co planujecie?

Troska o zdrowie i bezpieczeństwo naszych Konsultantek, pracowników oraz klientów to dla nas podstawa. Dlatego każdego dnia staramy się zmieniać ich świat na lepsze. W obliczu wojny w Ukrainie przekazujemy darowizny oraz tworzymy sieć wsparcia z naszymi współpracownikami, Konsultantkami, partnerami biznesowymi, organizacjami charytatywnymi i samorządami. Dostarczamy kosmetyki pierwszej potrzeby, a także przekazujemy dotacje na tymczasowe zakwaterowanie i wyżywienie dla kobiet z dziećmi, które przyjeżdżają do Polski z Ukrainy. Do tej pory przekazaliśmy aż 20 ton produktów. Nasze Konsultantki z wielkim zaangażowaniem organizują lokalne inicjatywy pomocowe, w ramach których przekazały prawie 2 tony kosmetyków. Ponadto cały czas wspieramy nasze Konsultantki w Ukrainie, dostarczamy im produkty, by mogły zarabiać i nadal rozwijać swoje biznesy. 

W ramach naszej kampanii Avon Kontra Rak Piersi w tym roku dofinansujemy kolejne kilka tysięcy badań podczas akcji Gabinety z Różową Wstążką, a pod koniec roku znowu będziemy mówić głośno o przemocy, prowadząc kampanię Avon Kontra Przemoc. Nieustannie rozwijamy nasz biznes i dajemy milionom kobiet możliwość niezależności finansowej i rozwoju zawodowego. Oferujemy im nowe możliwości, inwestujemy w ich zarobki i szkolenia, ale też w kanały sprzedaży. Przygotowaliśmy również razem z nimi nowy program lojalnościowy „Avon nagradza”, który obejmuje pięć różnych poziomów – każdy z inną wysokością zniżek i korzyści. To nasza odpowiedź na ich pracę, zaangażowanie i lojalność oraz wkład w rozwój firmy w Polsce. 

Czego życzy Pani innym pracownikom Avon, Konsultantkom i marce na kolejne lata?

Wszystkim pracownikom przede wszystkim życzę tego, by praca w Avon dawała im satysfakcję i spełnienie zawodowe. Konsultantkom ciągłego rozwoju, nie tylko zawodowego, oraz budowania nowych, wyjątkowych relacji i pielęgnowania tych już nawiązanych. A marce… kolejnych sukcesów oraz działań, w których najważniejsi są ludzie.