O tym, jak szybko rośnie grupa młodych klientów instytucji finansowych w naszym kraju, można przekonać się na przykładzie raportu przygotowanego przez analityków Santander Bank Polska na podstawie danych za ostatnie 12 miesięcy. Ze statystyk wynika, że liczba klientów w wieku 13-17 lat wzrosła o aż 30 proc. rdr. W grupach 13 i 14-latków wzrosty te wynosiły odpowiednio 47 proc. i 46 proc. rdr.
– Nasze dane wskazują, że nastolatkowie na co dzień używają głównie aplikacji mobilnej i płatności za pomocą BLIK-a. Częstotliwość używania aplikacji mobilnej liczona liczbą logowań rośnie kilkadziesiąt procent rok do roku, podobnie szybko zyskują na popularności płatności BLIK. Najmłodsza grupa naszych klientów ceni sobie szybkie i proste bankowanie – komentuje Piotr Hibner, szef Santander Digital.
Powodów, że dzieci i młodzież zakładają własne konta, dokonują płatności zbliżeniowych czy wykorzystują narzędzia oszczędzania pieniędzy w banku, jest kilka. Zainteresowaniu młodych ludzi bankowością elektroniczną i mobilną sprzyja rozkwit nowoczesnych technologii, z którymi stykamy się na każdym kroku, czy to podczas codziennych zakupów, czy korzystania z różnych usług, czy surfowania w sieci.
Ponadto młode osoby wykazują się nierzadko większą wprawą w obsłudze smartfonów, więc siłą rzeczy są otwarte na instalowanie aplikacji, które zwiększają komfort codziennego funkcjonowania. Dzieci oraz nastolatkowie są też coraz bardziej świadomi finansowo jako jedna z grup targetowych promowanej kultury oszczędzania. Tradycyjna świnka-skarbonka na biurku odchodzi do lamusa, a zastępuje ją jej wirtualna siostra z banku.
Nie ma co ukrywać, że i same banki też dużo robią, by zainteresować osoby poniżej 18 roku życia najnowszymi usługami finansowymi. W tym celu tworzą dla nich dedykowane oferty ułatwiające start w świecie kont elektronicznych, natychmiastowych przelewów czy płatności mobilnych. Za przykład na naszym podwórku może tu posłużyć "Konto Jakie Chcę dla młodych 13-17 lat" dostępne w Santander Bank Polska.
Konto dla nastolatka (zakładane za zgodą rodzica czy innego opiekuna prawnego) zostało pomyślane tak, by mógł nim zarządzać samodzielnie zarówno w przeglądarce na komputerze, jak i w aplikacji na telefonie. Otwarcie i prowadzenie go nic nie kosztuje. Z opłat zwolnione są takie operacje jak: przelewy zwykłe i natychmiastowe w internecie, wypłata gotówki kartą w bankomatach czy przelewy na numer telefonu BLIK.
Nastolatek otrzymuje stały wgląd do swoich pieniędzy na koncie. Może wygodnie kupować z tych środków bilety komunikacji miejskiej w wybranych miastach, szybko i łatwo doładować telefon u wielu operatorów oraz płacić za zakupy smartfonem, zegarkiem lub BLIKIEM. Do konta otrzymuje również ekokartę Dopasowaną Mastercard lub Visa, na której może ustawić elastyczne limity wypłat zgodne z własnymi preferencjami.
Do 31 lipca 2022 roku rodzice mogą otworzyć dzieciom konto z kartą debetową i aplikacją mobilną, korzystając ze specjalnej promocji "100 zł na start". Przy spełnieniu kilku warunków nastolatek otrzyma w prezencie 100 zł, które zostanie przelane na nowo otwarte konto najpóźniej do 31 sierpnia 2022 roku. Aby skorzystać z oferty, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny i złożyć wniosek w Santander internet.
Zakładając nastolatkowi konto w Santander Bank Polska, rodzice mogą też znaleźć sposób na zaszczepienie w dziecku genu charytatywności. Wszystko za sprawą programu "Pomagam z Santander", dzięki któremu młody użytkownik konta, karty i aplikacji otrzymuje możliwość wzięcia udziału w cyklicznych akcjach charytatywnych organizowanych przez Fundację Santander.
Całość informacji o koncie "Konto Jakie Chcę dla młodych 13-17 lat" i powiązanych z nim promocjach i programach znajduje się pod tym adresem w sieci.