Tim Cook zaczął od przedstawienia kilku statystyk: Apple sprzedało 315 milionów urządzeń opartych na iOS w 2011 roku. W AppStore jest 585 tysięcy aplikacji, które sprzedały się w 25 miliardach egzemplarzy. 100 milionów ludzi używa iCloud, usługi chmurowej Apple. W ostatnim kwartale sprzedano 15,4 mln iPadów, co stanowi większa liczbę sprzedanych jednostek, niż sprzedał jakikolwiek producent PC. Dla porównania – HP, drugi na podium – sprzedał 15,1 mln komputerów w ostatnim kwartale. Stworzono 200 tysięcy aplikacji specjalnie dla iPada.
Następnie przeszedł do konkretów:
Retina Display
Jak powiedział Tim Cook, jest pewien problem: to pierwszy raz, kiedy duży ekran za jego plecami ma mniejszą rozdzielczość niż urządzenie, które prezentuje. iPad 3 będzie miał rozdzielczość 2048 x 1536, co daje 264 pikseli na cal, czyli 3.1 miliona pikseli na cały ekran. Dla porównania, iPad 2 miał rozdzielczość 1024x768 i i 132 pikseli na cal. Będzie ostro.
Procesor
Dwurdzeniowy A5X z czterordzeniowym procesorem graficznym. Ma to bezproblemowo wystarczyć na płynne wyświetlanie filmów w jakości 1080p na ekranie nowego iPada. Plotka o procesorze A6 okazała się fałszywa. A6 prawdopodobnie zobaczymy w kolejnym iPhonie.
Aparat
5 megapixeli, 5-cio elementowa budowa soczewki i możliwość nagrywania filmów w jakości 1080p. To duży przeskok w porównaniu z 0,9 megapixeli w iPadzie 2.
Dyktowanie
iPad 3 ma wspierać dyktowanie w 4 językach: angielskim, niemieckim, francuskim i japońskim. Dodatkowo 3 akcenty angielskiego: amerykański, brytyjski i australijski. O tym plotek nie było, ale nie jest to jakaś niespotykana funkcja. Aplikacje pozwalające na dyktowanie i spisywanie naszych słów są dostępne w App Store.
4G LTE
Tak i nie. Najszybsza prędkość transmisji danych będzie dostępna, ale tylko u wybranych operatorów. Tim Cook wspomniał o 5 operatorach amerykańskich: AT&T i Verizon w USA oraz Rogers, Bell i Telus w Kanadzie. Ponadto każda sieć będzie posiadać swoją wersję iPada, która będzie z nią kompatybilną. Oznacza to, że każdy operator musi „dogadać się” z Applem aby otrzymać wersję iPada, która będzie działać w jego sieci. Apple zapewnia, że nawiązali współpracę z ogromną ilością dostawców usług, aby zapewnić obsługę 4G w możliwie największej liczbie krajów. Prędkości uzyskiwane poprzez 4G to 21Mbps w HSPA+, 42Mbps w DC-HSDPA , i 73 Mbs w LTE. Pozostaje mieć nadzieję, że nie zapomnieli o Polsce.
Bateria
Jest pojemniejsza, ale wytrzyma tyle samo co w iPadzie 2. Czyli 9 godzin z 4G i 10 godzin bez. Biorąc pod uwagę mocniejszy procesor i lepszy ekran to krok do przodu, ale dla użytkowników nie zmienia to za wiele. Oprócz tego, że iPad jest grubszy o ok. 0,7 milimetra i cięższy o kilkadziesiąt gramów.
Cena
Nie zmienia się! 499$ (ok. 1550zł) za 16 GB WiFi, 32GB WiFi za $599 (ok. 1860zł) i 64GB WiFi za $699 (ok. 2170 zł). Za 4G trzeba dopłacić 130$ czyli ok. 400 zł. iPada 3 można już rezerwować, w sprzedaży będzie dostępny od 16 marca w USA, Kanadzie, Niemczech, Francji, Szwajcarii i Japonii. iPad 2 potanieje o 100$.
Nowa aplikacja
iPhoto za 4,99$ – pozwala prosto i efektywnie modyfikować zrobione przez nas zdjęcia. Photoshop w iPadzie?