
Coca-Cola HBC w ramach #YouthEmpowered zamierza do 2025 roku wesprzeć milion młodych osób, które rozpoczynają swoją karierę zawodową. Do tej pory z inicjatywy skorzystało tylko w Polsce już ponad 140 000 tysięcy młodych ludzi. By jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby, przeprowadzono badanie – wg. wyników aż 86 proc. młodych chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód, by zweryfikować lub potwierdzić swoje założenia. Właśnie dlatego, podczas webinaru otwierającego tegoroczną edycję, który poprowadził doskonale znany uczestnikom influencer – Karol Paciorek, swoimi doświadczeniami dzielili się praktycy biznesu. Jako pierwszy wystąpił Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, który opowiedział o tym co jest najważniejsze w budowaniu swojej zawodowej ścieżki oraz raz jak przekuć swoje błędy w inspirującą lekcję rozwojową.
Na lokalnej, polskiej scenie pojawili się także inni eksperci: badaczka sztucznej inteligencji, prorektor Akademii Leona Koźminskiego, prof. dr hab. Aleksandra Przegalińska opowiedziała o możliwościach współdziałania człowieka i nowoczesnych technologii, Aleksandra Wesołowska-Sieja, PR Managerka portalu Praca.pl przeprowadziła praktyczny wykład o tym, jak czytać ogłoszenia o pracę, Anna Pytel, Talent Acquisition Manager Coca-Cola HBC udzielała cennych wskazówek jak przygotować pierwsze CV oraz przedsiębiorca Kamil Baj z Pszczelarium, który prezentował historię zakładania własnego biznesu. W spotkaniu uczestniczyło blisko 1000 polskich uczniów oraz nauczycieli ze szkół średnich, a to dopiero początek tegrocznych działań.
- podsumowuje Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie
- mówi Małgorzata Sobkowicz, prezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości
Uczniowie biorący udział w programie będą mieli okazję spotkać się także z mentorami wyłonionymi z różnych działów Coca-Cola HBC – od produkcji, przez finanse, logistykę, prawo, po marketing i komunikację. Firma wraz z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości przygotowuje dla uczestników także serię warsztatów i spotkań inspiracyjnych z zewnętrzmymi ekspertami. Materiały, które powstaną w trakcie trwania programu będą dostępne w języku polskim oraz ukraińskim po zalogowaniu na stronie programu Moje Finanse. *Badanie zostało zrealizowane w 2022 roku, przez SW Research na zlecenie Coca-Cola HBC Polska metodą CAWI na grupie 644 osób między 15 a 19 rokiem życia, zgodnie z reprezentatywnym rozkładem płci i wieku.