nt_logo

Technologia przyszłości zawitała do Polski. W stolicy powstał pierwszy hub globalnego lidera GN

redakcja naTemat

27 października 2022, 19:12 · 7 minut czytania
GN sprawia, że ludzie mogą słyszeć więcej, robić więcej i być bardziej sobą dzięki inteligentnym rozwiązaniom wspomagającym słyszenie, audio i wideo. Od teraz rozwiązania technologiczne przyszłości będą powstawać również nad Wisłą. W Warszawie uroczyście otwarto nowy hub badawczo-rozwojowy i IT duńskiej firmy, do której należą takie marki, jak Jabra, SteelSeries czy ReSound. Polscy inżynierowie, specjaliści IT i deweloperzy mogą dołączać do globalnego ośrodka innowacji.


Technologia przyszłości zawitała do Polski. W stolicy powstał pierwszy hub globalnego lidera GN

redakcja naTemat
27 października 2022, 19:12 • 1 minuta czytania
GN sprawia, że ludzie mogą słyszeć więcej, robić więcej i być bardziej sobą dzięki inteligentnym rozwiązaniom wspomagającym słyszenie, audio i wideo. Od teraz rozwiązania technologiczne przyszłości będą powstawać również nad Wisłą. W Warszawie uroczyście otwarto nowy hub badawczo-rozwojowy i IT duńskiej firmy, do której należą takie marki, jak Jabra, SteelSeries czy ReSound. Polscy inżynierowie, specjaliści IT i deweloperzy mogą dołączać do globalnego ośrodka innowacji.
25 października 2022 roku został uroczyście otwarty nowy hub badawczo-rozwojowy i IT firmy GN w Warszawie Fot. materiały prasowe
  • GN to jeden z globalnych liderów w branży innowacyjnego oprogramowania i technologii wspierania inteligentnego słyszenia, audio, wideo i gier
  • W skład duńskiej firmy wchodzą: Jabra, SteelSeries, ReSound, Beltone, Interton, BlueParrott i FalCom
  • 25 października 2022 roku został uroczyście otwarty nowy hub badawczo-rozwojowy i IT Grupy GN w Warszawie
  • – Otwarcie naszego nowego biura pomoże nam połączyć się i wypełnić naszą misję dzięki nowoczesnej technologii – mówił CFO GN Peter la Cour Gormsen
  • Firma GN ceni utalentowanych polskich inżynierów, deweloperów oraz specjalistów IT i planuje dalszą rozbudowę zespołu biura w Warszawie

Duńska Grupa GN (Great Nordic) jest pionierem w branży komunikacji. Powstała 150 lat temu z nastawieniem na innowacyjność oraz globalny zasięg działania i jako pierwsza przeprowadziła kabel telegraficzny przez Atlantyk. Wówczas zaczęła tworzyć świat bez granic komunikacyjnych – umożliwiła szybki przepływ informacji między kontynentami oraz zbliżyła do siebie ludzi z odległych części świata.

To robi zresztą do dziś. GN kontynuuje swoje dziedzictwo dzięki najbardziej zaawansowanej na świecie wiedzy na temat ludzkiego ucha, przetwarzania dźwięku i obrazu, technologii bezprzewodowej i miniaturyzacji, a także dzięki współpracy z czołowymi partnerami technologicznymi. Firma posiada aż 150-letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji najlepszych i najbardziej innowacyjnych urządzeń i sprzętów audio, wideo, a także technologii inteligentnego słyszenia.

To nie wszystko, bo po włączeniu do portfolio Grupy GN marki SteelSeries w styczniu 2022 roku firma stała się również istotnym uczestnikiem rynku sprzętu do gier komputerowych. Innowacyjne rozwiązania firmy GN dziś są sprzedawane również pod markami: Jabra, ReSound, Beltone, Interton, BlueParrott i FalCom i to aż w stu krajach.

Duńska firma jednak na tym nie poprzestaje i przekracza kolejne bariery – zarówno te technologiczno-cyfrowe, jak i geograficzne. GN jest świadome, że inteligentne technologie mogą zmieniać życie i kształtować rzeczywistość, dlatego Grupa reinwestuje 9 procent dochodów w prace nad rozwojem kolejnych innowacji.

Najlepsi specjaliści opracowują rozwiązania przyszłości w ośrodkach badawczo-rozwojowych na aż trzech kontynentach: w Danii, Holandii, Francji, Stanach Zjednoczonych oraz w Chinach (w centrach innowacji i programowania pracuje 15 procent wszystkich zatrudnionych w firmie GN osób). Teraz do tych państw dołączyła Polska.

Hub badawczo-rozwojowy i IT firmy GN powstał w Warszawie

GN ma ambitne plany dynamicznego rozwoju nowych produktów i platform cyfrowych, dlatego duńska firma podjęła decyzję o utworzeniu ósmego ośrodka badań, rozwoju i IT. Na jego siedzibę wybrano Warszawę, a nowy hub został uroczyście otwarty 25 października.

To jednak nie pierwszy raz, kiedy GN zawitało do Polski. Firma otworzyła swoje pierwsze biuro w stolicy już w... 1917 roku. Jak podkreślił obecny na uroczystym otwarciu warszawskiego huba Peter la Cour Gormsen, CFO Grupy GN, "wówczas służyło to rozwojowi i poszerzaniu zasięgu telegrafu – technologii, która wówczas połączyła świat". Dziś technologia sygnowana przez duńskiego lidera powróciła nad Wisłę, chociaż w nieco innym wydaniu.

Otwarcie naszego nowego biura pomoże nam połączyć się i wypełnić naszą misję dzięki nowoczesnej technologii. Zbliżamy ludzi poprzez moc dźwięku i wizji - pozwalając im usłyszeć więcej, zrobić więcej i być bardziej sobą, niż kiedykolwiek mogliby się spodziewaćPeter la Cour GormsenChief Financial Officer (CFO), GN Store Nord i GN Audio

Ale dlaczego akurat Warszawa? O wyborze lokalizacji przesądził przede wszystkim wysoki poziom wykształcenia, wiedzy merytorycznej i doświadczenia inżynierów, deweloperów oraz specjalistów IT w Polsce. Nie do przeceniania dla zarządu GN w Danii była również kreatywność oraz łatwość adaptacji polskich ekspertów.

– Polska jest jednym z krajów, które wyróżniają się poziomem przyswajania nowoczesnej technologii i powiązania z nią, niezależnie od tego, czy chodzi o inteligentne systemy słyszenia, audio, wideo czy technologię gier – mówił Peter la Cour Gormsen.

Wtórował mu Niclas Blohm, Senior Vice President Global Research & Development, GN Audio, który również przyjechał na otwarcie ośrodka badań, rozwoju i IT GN w Warszawie. – W Polsce jest ogromna liczba wykwalifikowanych, ambitnych, dobrze wykształconych i utalentowanych specjalistów wysokiej klasy w dziedzinie technologii i oprogramowania. Bliskość od Kopenhagi i wspólne relacje w ramach UE ułatwiają współpracę i wspólne tworzenie projektów – podkreślał.

Jabra, SteelSeries i ReSound będą rozwijać się nad Wisłą

Siedziba warszawskiego ośrodka badań, rozwoju i IT GN to prestiżowa Brain Embassy Czackiego w samym sercu stolicy. Nieszablonowo zaprojektowana, nowoczesna przestrzeń została zaaranżowana tak, aby sprzyjała zarówno kreatywnym spotkaniom zespołów i wymagającym testom, jak i efektownej pracy w skupieniu. Tę – a także komunikację bez zakłóceń – umożliwia również wysoka jakość dostępnego na miejscu sprzętu.

Jak podkreśla GN, zapewnienie komfortowego otoczenia i stałej łączności międzynarodowemu zespołowi ekspertów jest istotnym elementem kultury pracy w duńskiej firmie. Rezultatem jest ciągły przepływ inspiracji i pomysłów, dzięki którym powstają innowacyjne produkty. A jakie będą powstawały w Warszawie?

W warszawskim hubie swoje biuro otworzyła m.in. Jabra. To wiodąca na świecie marka rozwiązań audio i wideo – w tym także tych dedykowanych do współpracy profesjonalnej. 150-letnie doświadczenie pozwala firmie tworzyć zintegrowane narzędzia komunikacyjne dla firm z sektora call center, biur i współpracy, dzięki którym możemy pracować efektywniej i to z dowolnego miejsca. Owocem pracy ekspertów są również bezprzewodowe słuchawki true wireless, które niezmiennie zachwycają znakomitą jakością połączeń, muzyki oraz multimediów.

Do Grupy GN należy również SteelSeries, firma młodsza od marki Jabra (bo powstała w 2001 roku), ale już lider innowacji w dziedzinie urządzeń peryferyjnych dla graczy i esportu. Firma wprowadza na rynek innowacje i technologie, które pozwalają gamerom grać bardziej intensywnie i wydajnie. Do rodziny SteelSeries należą marki świetne znane gamerom: KontrolFreek, lider branży akcesoriów do kontrolerów o wysokiej wydajności czy Nahimic, który przoduje w rozwiązaniach dźwiękowych 3D dla gier. Firma nieustannie poszerza również ekosystem swojego oprogramowania SteelSeries GG.

Portfolio Grupy GN jest bogate, ale ważną jego częścią jest również marka ReSound. Jej aparaty słuchowe są dostępne u najlepszych protetyków słuchu i nadal wyznaczają one światowe standardy jakości i intuicyjnej technologii, aby osoby z ubytkiem słuchu mogły komunikować się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Warto też wspomnieć, że ReSound był pierwszą marką aparatów słuchowych, które zostały wyprodukowane dla iPhone'a i wprowadziło bezpośrednią transmisję strumieniową z aparatów słuchowych w erę smartfonów Apple.

Technologiczne rozwiązania przyszłości w polskiej stolicy

Teraz należące do Grupy GN marki będą rozwijać swoje przełomowe technologie i innowacje właśnie nad Wisłą. Duńska firma ma zresztą związane z Warszawą ogromne ambicje, co podkreślał CFO Peter la Cour Gormsen. – Obecnie czasy są trudne, jednak wymagania dotyczące rozwoju technologii i IT pozostają niezmienne. Stąd też nasze oczekiwania co do jakości wkładu merytorycznego, jaki to biuro ma do zaoferowania, są również wysokie – podkreślał.

– Oczekujemy, że to nowe i istotne dla nas biuro pozwoli nam na przyspieszenie możliwości skalowania naszych rozwiązań informatycznych i oprogramowania w celu spełnienia cyfrowych ambicji GN – dodał obecny na otwarciu hubu GN w Warszawie Niclas Blohm, Senior Vice President Global Research & Development, GN Audio.

Jak zaznaczył, GN skupia się szczególności na wzmacnianiu swoich możliwości w zakresie IoT, chmury, AI, DevOps i Embedded SW, a obecnie firma GN jest znana przede wszystkim ze światowej klasy urządzeń takich marek, jak Jabra, ReSound, Beltone, Lively, Falcom, SteelSeries i innych. Na tym jednak wcale nie poprzestaje.

– Tym, co czyni nasz przyszły sprzęt wyjątkowym, jest zróżnicowane programowanie treści, które będziemy w stanie zapewnić – podkreślił Niclas Blohm. To wszystko byłoby jednak oczywiście niemożliwe bez najwyższej klasy ekspertów, z których słynie Grupa GN. I tacy specjaliści pracują też w warszawskim hubie.

Biuro GN w Warszawie otwarte na polskich ekspertów

GN planuje dalszą rozbudowę zespołu biura w Warszawie, co oznacza że drzwi w Brain Embassy Czackiego są otwarte dla znakomitych polskich ekspertów. Co daje praca w Grupie GN?

Jak podkreśla Grupa, jako lider w branży innowacji technologicznych stwarza możliwość uczestniczenia w projektach o międzynarodowym zasięgu w zespole ekspertów, dostęp do zgromadzonej wiedzy i satysfakcję z tworzenia rozwiązań mających wpływ na rzeczywistość. Zwlaszcza że działa w aż trzech głównych obszarach: medycznym, biznesowym i dla konsumentów indywidualnych.

Zatrudnieni specjaliści IT i inżynierowie mogą angażować się m.in. w rozwój technologii inteligentnego słyszenia we wzmacniaczach słuchu dla osób niedosłyszących i wzmacniających wrażenia dźwiękowe w urządzeniach audio. Inny zespół koncentruje się z kolei na poszerzaniu możliwości profesjonalnej komunikacji dzięki urządzeniom audio i wideo dla biznesu, a kolejny projektuje doświadczenia cyfrowe dla gier, które zbliżone są do tych rzeczywistych.

Z kolei jako firma wywodząca się ze skandynawskiej kultury organizacyjnej Grupa GN oferuje pracownikom wsparcie w stałym doskonaleniu umiejętności, elastyczność, zaufanie, dużą samodzielność, a także możliwość wzięcia udziału w projektach realizowanych na całym świecie i to w różnych rolach.

Kultura organizacyjna we wszystkich oddziałach i biurach firmy oparta jest na tych samych wartościach: słuchać otoczenia, rzucać wyzwanie statusowi quo i nieustannie się przekształcać, aby móc uchwycić potencjał przyszłych możliwości. Dzięki temu ciągle mogą powstawać coraz lepsze rozwiązania technologiczne, mające moc zmiany życia wielu osób na lepsze i wydobywania ich pełnego potencjału, w pracy i w życiu.Grupa GNo swojej kulturze pracy

Grupa GN chce zmieniać świat: nie tylko innowacyjną technologią, ale również swoimi działaniami. Do 2025 roku wspólnie z Beltone Foundation oraz partnerskimi organizacjami pozarządowymi zamierza wesprzeć na całym świecie ponad 10 milionów osób z upośledzeniem funkcji słuchu.

Priorytetem dla duńskiego lidera jest również zrównoważony rozwój i walka ze zmianami klimatycznymi. Firma dba o redukcję śladu węglowego i podjęła ambitne zobowiązanie, aby do produkcji urządzeń wykorzystywać (w co najmniej 50 procentach) materiały zrównoważone, a opakowania wytwarzać z nich w całości. Właśnie tak buduje się przyszłość.