W obecnej rzeczywistości tegoroczne Święta to nie lada wyzwanie. Nie tylko na poziomie budżetu domowego danej rodziny, ale także całego społeczeństwa. W gorączkowym okresie poszukiwań promocji i okazji warto na chwilę zatrzymać się i pomyśleć o tych, których trudna sytuacja życiowa stanowi przeszkodę w radosnym przeżywaniu tego okresu.
Reklama.
Reklama.
Magia grudniowych Świąt to nie tylko wigilijne potrawy na stole, prezenty pod choinką, udekorowane stylowo domy czy nawet rodzinne spotkania w mniejszym lub większym gronie. To również taki moment w roku, kiedy powinniśmy jednoczyć i dzielić się z innymi. Zwłaszcza pamiętać o potrzebujących, niosąc im pomoc. Wtedy budzi się prawdziwy duch Świąt.
Oczywiście taka postawa jest potrzebna przez cały rok i należy oddać szacunek wszystkim tym, którzy wykazują się nią, niezależnie od tego, czy dni w kalendarzu są zaznaczone na czerwono, czy też nie. Przed- i świąteczny okres sprzyja jednak intensyfikacji działań pomocowych, czego dowodzi szereg startujących wtedy akcji dobroczynnych.
To, że Magia Świąt zawsze znajdzie drogę, udowadnia co roku swoimi działaniami Coca-Cola. Znana na całym świecie marka, odpowiadając na aktualne potrzeby, dociera do potrzebujących osób i niesie im pomoc, aby uczynić ich Święta lepszymi.
Nieodłącznie kojarzony ze Świętami globalny producent napojów jest jednym z donatorów Federacji Polskich Banków Żywności. W 2020 roku za swój wkład w pomoc żywnościową w trudnym czasie pandemii koronawirusa Coca-Cola HBC otrzymała od niej tytuł "Partnera na każdy czas". Pracownicy firmy pomogli przygotować i dostarczyć paczki z żywnością dla mieszkańców najbardziej dotkniętych skutkami w tym trudnym czasie.
W tym roku system firm Coca-Cola i Federacja Polskich Banków Żywności ponownie organizuje ogólnokrajową akcję. Ma ona polegać na ratowaniu żywności, z której będzie można przygotować pół miliona posiłków dla potrzebujących. Pracownicy systemu firm Coca-Cola w Krakowie i Poznaniu jako wolontariusze pomogą w dostarczaniu części uratowanej żywności do organizacji pomocowych.
– Działając razem, możemy osiągnąć wiele dobrego. Zwłaszcza przed Świętami nasze zaangażowanie jest szczególnie potrzebne, aby nieść radość osobom potrzebującym w Polsce. Pomoc systemu firm Coca-Cola to dla Banków Żywności szansa na uratowanie ponad 230 000 kg żywności, z której beneficjenci pomocy mogą przygotować nawet pół miliona posiłków – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
Wolontariat pracowniczy (działania charytatywne przedsiębiorcy prowadzona przy dobrowolnej współpracy zaangażowanych w nie pracowników) wpisany jest już w tradycję systemu firm Coca-Cola. Od lat światowa marka inspiruje i zachęca zatrudnione w jej strukturach osoby do wspólnego działania na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ramach propagowania postawy odpowiedzialności społecznej.
– Federacja Polskich Banków Żywności realizuje godną podziwu misję ratowania żywności przed zmarnowaniem i przekazywania jej najbardziej potrzebującym w Polsce, którą od lat wspieramy jako system firm Coca-Cola. Cieszę się, że po raz kolejny łączymy siły w tak ważnym momencie roku i wspólnie organizujemy akcję charytatywną na dużą skalę i przy zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki temu tuż przed świętami możemy nieść osobom w potrzebie to, co niezbędne – żywność, napoje, ale także wiele ciepła i życzliwości – mówi Natalia Stroe, Dyrektor Generalna Coca-Cola Services Polska i kraje bałtyckie.
Biorąc pod uwagę trwające już od 50 lat liczne działania Coca-Cola, także te z myślą o lokalnych społecznościach, można powiedzieć, że pomaganie (nie tylko od święta) marka ma wpisane w swoje DNA. Naczelną zasadą, jaką się kieruje przy tworzeniu tego działań wspierających, jest dostosowywanie pomocy do aktualnych i realnych potrzeb społecznych.
Taki sposób wsparcia oznacza często szybkie reakcje na krajowe nastroje i wydarzenia. Przykładowo, podczas pandemii Covid-19 marka wsparła służby medyczne oraz branżę gastronomiczną. Wartość wsparcia wyniosła 8 mln złotych. System firm Coca-Cola wspiera także ukraińskich uchodźców. Wartość finansowa pomocy dla nich wyniosła blisko 2 mln zł.
Może więc w tegoroczne Święta warto nie tylko wypatrywać krążących po ulicach ciężarówek Coca-Cola, ale także rozejrzeć się za akcjami, których organizatorzy apelują o wsparcie dla potrzebujących lub poszukują gotowych go udzielić wolontariuszy. Wspólnie możemy sprawić, że mimo trudnych warunków świąteczny nastrój zapanuje w jak największej liczbie domów.