Internauci donoszą o potężnej awarii Twittera. Elon Musk tłumaczy, co się stało
redakcja naTemat
01 lipca 2023, 21:07·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 01 lipca 2023, 21:07
Od wczesnego popołudnia część użytkowników Twittera donosi o dużych problemach z dostępem do serwisu: nie mogą się zalogować na swoje konta, mają też problem z wyświetleniem Tweetów. Do sytuacji odniósł się właściciel strony Elon Musk.
Reklama.
Reklama.
Potężna awaria Twittera. Użytkownikom wyskakuje komunikat o błędzie
Od wczesnych godzin popołudniowych 1 lipca użytkownicy Twitteradonoszą o awarii serwisu społecznościowego. Wiele osób, które chcą opublikować nowe posty lub czytać Tweety innych, otrzymują komunikat o błędzie, np. "przekroczono limit zapytań" czy informację "coś poszło nie tak".
Problemy z Twitterem występują zarówno na stronie w przeglądarce, jak i w aplikacji.
Musk reaguje na problemy z Twitterem. Tłumaczy, o co chodzi
Na poruszenie wśród internautów spowodowane brakiem dostępu do Twittera zareagował w końcu sam właściciel platformy Elon Musk. Tuż po godzinie 19 czasu polskiego zamieścił informację, w której zdradził, że... nie jest to żaden przypadek, tylko celowe działanie:
Przypomnijmy, że Elon Musk od czasu przejęcia serwisu w październiku 2022 roku celowo spienięża weryfikację kont na Twitterze. Wcześniej "niebieski znaczek" przy nazwie konta świadczył o tym, że należy ono do osobistości publicznej lub firmy. Musk zakładał, że dzięki zyskom z Twitter Blue uniezależni serwis od reklam.
W reakcji na ogromny poziom zbierania danych i manipulacji systemem zastosowaliśmy następujące tymczasowe ograniczenia:
– Zweryfikowane konta mogą przeczytać do 6000 postów dziennie
– Niezweryfikowane konta do 600 postów dziennie
– Nowe niezweryfikowane konta do 300 postów dziennie