Na ulice Warszawy znów wyjechała niecodzienna furgonetka
Fundacja Rak’n’Roll
05 lipca 2023, 11:21·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 05 lipca 2023, 11:21
Na ulice Warszawy wyjechała wyjątkowa ciężarówka. Samochód można spotkać w centrum miasta między 4 a 6 lipca w godzinach od 8:30 do 14:00. To element najnowszej kampanii organizowanej przez Fundację Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
Reklama.
Furgonetka z hasłem „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” przez kilka dni będzie jeździć po ulicach Warszawy. To element kampanii organizowanej przez Fundację Rak’n’Roll dotyczącej tematu onkopłodności, czyli zabezpieczenia płodności przed rozpoczęciem leczenia onkologicznego.
Statystyki wskazują, że na nowotwory coraz częściej chorują ludzie młodzi. Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Nowotworów tylko w 2020 roku raka zdiagnozowano u 7 838 osób poniżej 40 roku życia. Wielu z nich po zakończeniu leczenia chciałoby mieć dzieci.
W wyniku niektórych terapii onkologicznych takich jak chemio- i radioterapia następuje czasowa lub całkowita niepłodność. Aby zwiększyć szansę na zostanie rodzicem po wyzdrowieniu można zabezpieczyć swoją płodność. Niestety pacjenci wciąż nie są wystarczająco informowani zarówno o takim ryzyku, jak I możliwościach.
– Wiadomość o tym, że niektóre metody leczenia raka mogą upośledzać płodność przedstawiona jest w dokumentach, które pacjenci podpisują przed leczeniem. Nie mówi się tam jednak o tym, że istnieją metody zabezpieczania płodności, które nie kolidują z leczeniem onkologicznym. Celem kampanii „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” jest nagłośnienie tego problemu oraz edukacja Polaków w zakresie onkopłodności. Z wiedzą na ten temat jest jak z umiejętnością udzielania pierwszej pomocy. Nikt z nas nie chce z niej korzystać, ale warto ją znać, aby w odpowiednim momencie móc uratować komuś życie lub marzenia – wskazuje Marta Bednarek z Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
W ramach działań komunikacyjnych kampanii „Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę” powstał także spot, który nawiązuje do hasła kampanii. Materiał będzie publikowany na portalach internetowych i w social mediach. Planowane są także inne działania edukacyjno-informacyjne nagłaśniające problem onkopłodności.