
Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w coraz ciekawszych akcjach. Nic więc dziwnego, że sięgnęła po nią Coca-Cola, która zawsze słynęła z magicznych wizji, ogromnych pokładów kreatywności, otwartości na nowoczesność i futurystycznych koncepcji. Kultowa marka napojów wykorzystała AI, tworząc napój Coca-Cola Zero Cukru 3000 w ramach swojej innowacyjnej platformy Coca-Cola Creations.
Od ponad stu lat Coca-Cola towarzyszy konsumentom na całym świecie, stanowiąc symbol optymizmu i orzeźwienia wśród kolejnych pokoleń. W 2021 roku rozszerzyła swoją filozofię, powołując do istnienia platformę Real Magic, by promować łączenie pasji takich jak muzyka, gry czy sport, z doświadczeniami konsumentów. W 2022 roku zaprezentowała zaś światu nową globalną platformę innowacji ochrzczoną mianem Coca-Cola Creations.
Projekt, który Coca-Cola zademonstrowała rok temu, celebruje innowacje i prawdziwą magię ikonicznej marki na różnych platformach, a także w wymiarze kulturowym i koncepcyjnym. W jego ramach marka wypuszcza na rynek limitowane edycje napojów o nowatorskich smakach i w designerskich opakowaniach inspirowanych najnowszą muzyką, grami i kulturą w świecie materialnym i cyfrowym.
– Naszą ambicją w Coca-Cola Creations jest tworzenie nieoczekiwanych i magicznych chwil dla naszych fanów. Zainspirowani ponadczasowością Coca-Cola chcemy uczcić pomysł każdego z nich na to, jak może wyglądać przyszłość – mówi Oana Vlad, starsza dyrektorka ds. globalnej strategii w The Coca-Cola Company, która pracuje w centrali międzynarodowej firmy, mieszczącej się w Atlancie, w stanie Georgia, USA.
Dzięki platformie legendarna marka chce zaskakiwać swoich fanów nie tylko nowymi, ekscytującymi smakami, ale także nieoczywistymi współpracami z zewnętrznymi partnerami. Trzyma się przy tym zasady, że każdą kroplę limitowanego napoju stworzonego w ramach Coca-Cola Creations musi przepełniać innowacja, ciekawość i wyobraźnia, ale jej kwintesencją mają być rdzenne wartości – otucha, optymizm i autentyczność.
Najnowszy produkt w rodzinie Coca-Cola Creations to Coca-Cola Zero Cukru 3000. Nowy napój wzbogacono o futurystyczną nutę smakową, która zrodziła się ze współpracy człowieka i sztucznej inteligencji. W asortymencie światowego giganta branży napojowej jest to pierwszy napój o smaku tak dalece wybiegającym w przyszłość, bo przenoszącym konsumentów aż do roku... 3000.
– Z pomocą technologii opartej na sztucznej inteligencji Coca-Cola Zero Cukru 3000 daje wyobrażenie tego, jak może smakować Coca-Cola w 3000 roku i wprowadza innowacyjne doświadczenia pozwalające odkrywać przyszłość – komentuje Oana Vlad, wyjaśniając ideę stojącą za inspiracją do napoju, którego premiera na wybranych rynkach, w tym polskim, odbyła się na początku września.
Do stworzenia nowego produktu posłużyły z jednej strony perspektywy fanów Coca-Cola z całego świata (ich wyobrażenia przyszłości poprzez emocje, aspiracje, kolory, smaki i nie tylko), z drugiej spostrzeżenia zebrane przez technologię AI. W rezultacie powstał napój oferujący zarówno orzeźwiający smak, jak i celebrujący świetlaną przyszłość w świecie pełnym nadziei oraz ekscytujących możliwości dla ludzi i technologii.
Sztuczna inteligencja uczestniczyła też w opracowaniu projektu opakowania Coca-Cola Zero Cukru 3000. Kompozycję kolorystyczną tworzą jasne, optymistyczne odcienie fioletu, magenty i cyjanu uzupełnione srebrem nadającym futurystyczne wykończenie. Logo Coca-Cola Creations składa się z musujących, rozproszonych bąbelków w różnych formach i kolorach, które symbolizują pozytywny charakter przyszłości.
Oprócz nowego napoju Coca-Cola postanowiła wykorzystać AI również w doświadczeniu konsumenta. Marka zaprasza wszystkich do poznania futurystycznej wizji przyszłości. Jak? Wystarczy tylko zeskanować puszkę Coca-Cola Zero Cukru 3000. Ten, kto to zrobi, zostanie przeniesiony do Creations Hub. Spersonalizowany obiektyw 3000 AI pomoże zrobić zdjęcie, a następnie przerobi je na obraz pokazujący świat z roku 3000.
Użytkownicy mogą wpływać na generację tego wyobrażenia. Odpowiadając na pytania, stworzą jego spersonalizowaną wizję, a efektami współpracy z AI będą mogli podzielić się w mediach społecznościowych.
Gdzie w Polsce możemy już kupić nowy napój Coca-Cola Zero Cukru 3000? Kolejna limitowana edycja Coca-Cola Creations – ósma w kolejności od czasu debiutu globalnej platformy innowacji – dostępna jest w puszkach o pojemności 250 ml w wybranych sklepach spożywczych w Polsce od początku września. A pod tym adresem możemy w niepowtarzalny sposób doświadczyć przyszłości z tym najnowszym produktem.
