
Najpopularniejsze auto w Polsce przeszło w tym roku lekką metamorfozę wizualną i ogromną przemianę, jeśli chodzi o napędy hybrydowe. Odświeżona i udoskonalona wersja 12. generacji Corolli jest dostępna w salonach marki w wielu atrakcyjnych konfiguracjach. Najszybciej realizowane są zamówienia na Corollę TS Kombi z bardzo pojemnym bagażnikiem i dwoma napędami hybrydowymi najnowszej generacji do wyboru. Spójrzmy więc, co ma do zaoferowania Toyota Corolla w wersji TS Kombi?
Można zaryzykować stwierdzenie, że Corolla to pojazd, którego nie sposób nie lubić. I nie będzie to wcale subiektywna opinia: w Polsce to właśnie Toyota Corolla plasuje się na pierwszej pozycji list sprzedaży. Od stycznia do września tego roku zarejestrowano aż 18 405 egzemplarzy tego modelu. Sympatie polskich kierowców pokrywają się z globalnymi trendami, bo i na światowych drogach to właśnie Corolla cieszy się największą popularnością.
W tym roku do sprzedaży trafiła nowa, odświeżona wersja, która jeszcze bardziej spodobała się fanom rodzinnych, pojemnych i oszczędnych aut. Bo któż obraziłby się za zwiększenie czasu jazdy w trybie elektrycznym, jeszcze niższe zużycie paliwa i ulepszone multimedia?
Odpowiedź możemy, póki co, zostawić bez komentarza i zamiast tego przejść do konkretów. To przecież na ich podstawie wyrabiamy sobie zdanie. Sprawdźmy zatem, jakie niespodzianki kryje nowa Toyota Corolla TS Kombi.
Kluczowym elementem, który definiuje nowe oblicze Corolli TS Kombi, jest zastosowanie dwóch napędów hybrydowych nowej, piątej generacji. Jakie elementy hybrydowego układu napędowego udało się ulepszyć?
Szybsza i mocniejsza

Dzięki hybrydom piątej generacji Corolla ma lepsze osiągi i jest jeszcze bardziej oszczędna niż do tej pory. Inżynierowie Toyoty pochylili się nad wszystkimi najważniejszymi komponentami układu hybrydowego, udoskonalając przekładnię i zamontowane w niej silniki elektryczne, jednostkę sterującą PCU, montując mocniejszą baterię litowo-jonową oraz zmieniając charakterystykę pracy napędu, aby zapewnić bardziej dynamiczne odczucia podczas jazdy. Nowa Corolla jest dostępna w dwóch wersjach napędu: 1.8 Hybrid oraz 2.0 Hybrid. Moc tego pierwszego wzrosła do 140 KM, dzięki czemu pojazd rozpędza się do setki w 9,1 s, czyli o 1,8 s szybciej od wersji poprzedniej. Corolla z układem 2.0 Hybrid generuje moc 196 KM i przyspiesza do setki w 7,4 s (poprawa w stosunku do poprzedniego modelu o 0,5 s).
Czytaj więcej o hybrydzie piatej generacjiMniejsze spalanie, dłuższy czas jazdy na silniku elektrycznym

Hybrydy są znane z tego, że im częściej poruszają się wyłącznie na silniku elektrycznym, tym bardziej oszczędzają paliwo. Do jazdy w trybie elektrycznym korzystają z energii odzyskiwanej podczas hamowania. Pracując nad napędami hybrydowymi piątej generacji, inżynierowie Toyoty zadbali o to, żeby auto jeszcze rzadziej korzystało z silnika spalinowego i poruszało się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez większość czasu. W efekcie, jeżdżąc po mieście nowa Corolla nie zużywa paliwa nawet przez 80 proc. czasu. W tym właśnie kryje się tajemnica nowej Corolli, która pomimo lepszych osiągów jest w stanie zredukować zużycie paliwa do 4,4 l/100 km wg WLTP, a emisję CO2 do około 100 g/km wg WLTP. Warto podkreślić, że podobne wyniki osiągają obie wersje napędowe Corolli – zarówno ta o mocy 140 KM, jak i rozwijająca 196 KM mocy.
Czytaj więcej o hybrydzie piatej generacjiOdświeżona stylistyka

Zmiany stylistyczne w odświeżonej Corolli są subtelne, ale to przecież detale świadczą o dopracowaniu całości projektu. Fani marki zauważą nowy wzór kratki przedniego grilla. Zmieniły się również obramowania świateł przeciwmgielnych. Nieco bardziej charakterne stały się też reflektory, które tworzą teraz jeden ciąg z kierunkowskazami, układając się w kształt litery J. Wprawne oko zauważy również nowy wzór felg aluminiowych.
Zobacz nową Toyotę Corollę TS KombiPojemny bagażnik i szeroka gama wyposażenia

Mimo że ma spore grono fanów wśród właścicieli firm, Corolla TS Kombi to jednak przede wszystkim auto rodzinne, czyli takie, które pomieści dzieci, psy i kilka walizek. Nowa Corolla zdecydowanie spełnia te wymagania: bagażnik jest bardzo przestronny - jego pojemność to 596 l (w wersji z napędem 1.8 Hybrid) lub 581 l (wersja 1.0 Hybrid). Jeśli chodzi o wyposażenie, to obecnie ma ono aż pięć wersji: Active, Comfort, Style, GR SPORT oraz Executive. Kolory nadwozia można wybierać natomiast z palety liczącej 18 wariantów.
Zobacz, jak wyglądają wersje wyposażeniaToyota Smart Connect w standardzie

Najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect to dodatek, który pozwala wynieść komfort jazdy na zupełnie nowy poziom. System współgra zarówno ze smartfonami w systemie iOS (bezprzewodowo, poprzez Apple CarPlay®) jak i Android (przewodowo, przez Android Auto™). Komunikacja z pojazdem jest tym łatwiejsza, że wszystkie informacje wyświetlają się na dużym, 8 lub 10,5-calowym ekranie, a na komendy kierowcy odpowiada również asystent głosowy. Do dyspozycji jest też 12,3-calowy Digital Cocpit na tablicy rozdzielczej, sterowany przełącznikami na kierownicy, który można dostosowywać do indywidualnych potrzeb.
Więcej o Toyota Smart ConnectAktualizacje przez internet

Każdy użytkownik nowej Corolli TS Kombi ma zapewniony dostęp do nawigacji Connected, a także cztery lata bezpłatnej transmisji danych. Połączenie z internetem jest tu o tyle ważne, że pozwala na bieżąco aktualizować systemy bezpieczeństwa - bez konieczności wizyt w serwisie.
Sprawdź, jak to działaSystemy bezpieczeństwa T-MATE

Nowa Corolla jest jeszcze bezpieczniejsza od poprzedniczek: dzięki uaktualnieniu systemów T-MATE, kierowcy zyskują dostęp do najbardziej innowacyjnych rozwiązań w tej sferze. Pakiet Toyota Safety Sense połączono tu z innymi zaawansowanymi systemami wspomagania jazdy oraz parkowania. W standardzie znajdą się na przykład system PCS, czyli wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, RSA, czyli układ rozpoznawania znaków drogowych czy IACC - skrót dla inteligentnego tempomatu adaptacyjnego. W wyższych wersjach wyposażenia zyskamy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB), układ detekcji przeszkód (ICS), który pomoże uniknąć kolizji podczas manewrów czy zaawansowane adaptacyjne światła drogowe (AHS), które w nocy tak kierują snopem świateł drogowych, żeby nie oślepiać innych kierowców.
Sprawdź systemy bepzieczeństwaJak wygląda cennik nowej Toyoty Corolli TS Kombi? Model z napędem hybrydowym 1.8 można mieć już od 126 900 zł. Marka proponuje również korzystne rozwiązania leasingowe. Miesięczna rata Leasingu KINTO ONE dla firm rozpoczyna się już od 1241 zł netto, natomiast w leasingu konsumenckim KINTO ONE dla osób prywatnych od 1527 zł brutto.
