Sukces kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. 12 ton staników oddane na rzecz walki z rakiem piersi
redakcja naTemat
31 stycznia 2024, 13:24·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 31 stycznia 2024, 13:24
4 lutego to Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. To idealna okazja, by podzielić się wynikami corocznej, październikowej kampanii promującej profilaktykę raka piersi. Podczas dwunastu edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano łącznie 195 886 staników, czyli ponad 12 ton!
Reklama.
Reklama.
W październiku 2023 roku, miesiącu poświęconym profilaktyce raka piersi, w 120 punktach zbiórek, będących salonami brafittingowymi zlokalizowanymi na terenie całej Polski, współpracującymi z marką Panache, w 90 miejscowościach w Polsce, udało się zebrać aż 27 284 sztuk źle dopasowanych biustonoszy.
12. edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM
Za każdy oddany biustonosz punkty zbiórek przekazywały bon 20 zł rabatu na dobrze dobrany biustonosz marki bieliźniarskiej Panache. Za sukcesem kampanii Dotykam=Wygrywam stoi jej twórczyni Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu i autorka książek poświęconych piersiom, działaczka społeczna i miłośniczka zdrowych piersi.
"Dziękuję serdecznie wszystkim zaangażowanym, za każdy przekazany biustonosz do reCYClingu, który sprawia, że nasza kampania Dotykam=Wygrywam dociera z ratującym życie przekazem do szerszej grupy kobiet. Fenomenalny wynik zbiórki ponad 12 ton biustonoszy ma kluczowe znaczenie dla kampanii, ponieważ każdy przekazany biustonosz nie tylko stanowi symboliczny gest solidarności w trosce o zdrowie kobiet, ale umożliwia realne kontynuowanie działań związanych z profilaktyką i walką z rakiem piersi" – komentowała Izabela Sakutova, organizatorka kampanii Dotykam=Wygrywam.
"Od wielu lat jako ambasadorka kampanii Dotykam=Wygrywam przekonuje kobiety do reCYClingu i do samobadania piersi, bo same najlepiej znamy swoje ciało i możemy poprzez samobadanie piersi najszybciej wykryć zmianę i zgłosić się do lekarza. Bo wcześnie wykryty nowotwór piersi może być wyleczony!" – dodała Daria Widawska, ambasadorka kampanii.
"Pamiętajcie o swoich skarbach - piersiach Siostry, Mamy, Babcie, Córki!" – podkreśliła kolejna ambasadorka, Natalia Przybysz.
BIUSTOapka i ReCYCling
W ciągu ostatnich 4 lat, poprzez akcję reCYClingu i sprzedaż cegiełek, kampania DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała środki finansowe dla fundacji Wsparcie na Starcie na stworzenie i dalsze utrzymanie biustopozytywnej, bezpłatnej aplikacji skierowanej do nastolatek, budującej w nich zdrowe nawyki dbania o piersi.
BIUSTOapka to pełne źródło wiedzy na temat samobadania piersi i wyboru odpowiedniego biustonosza. Zawiera interaktywny przewodnik krok po kroku, który pomaga wykonywać samobadanie piersi. Aby zapewnić regularność samobadań oraz innych istotnych badań, takich jak USG, mammografia czy cytologia, BIUSTOapka regularnie o nich przypomina.
Aplikacja do bezpłatnego pobrania, dostarcza także przydatne informacje na temat rozwoju piersi i doboru właściwego rozmiaru biustonosza oraz pomaga znaleźć lokalne sklepy brafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM w ramach wolontariatu.
Smutne statystyki
W Polsce częściej niż w innych krajach diagnozujemy raka piersi w późniejszych stadiach. Tylko około 41 proc. pacjentek dostaje diagnozę na wczesnym etapie, w porównaniu z unijną średnią wynoszącą 51 proc. (raport OECD "Health at a glance. Europe 2022").
Dlatego kluczowe jest, abyśmy zwiększyły naszą świadomość i konsekwencję w samobadaniach, gdyż według specjalistów jest to najlepszy sposób na wczesne wykrywanie raka piersi. Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów z 2020 roku, rak piersi i nowotwory ginekologiczne stanowiły łącznie aż 37 proc. wszystkich nowotworów u Polek.
Rak piersi jest przy tym najczęstszym nowotworem złośliwym – każdego roku ponad 22 tys. kobiet w Polsce słyszy tę diagnozę, a u 5–10 proc. z nich nowotwór jest już zaawansowany w momencie wykrycia. To sprawia, że jest on drugą, po raku płuc, przyczyną zgonów z powodu nowotworów u kobiet, a wśród młodych Polek (20–44 lata) nawet pierwszą. Niestety, przez ostatnie 13 lat obserwujemy rosnącą tendencję w zakresie umieralności na raka piersi.
DOTYKAM=WYGRYWAM jest właśnie po to – by malały słupki zachorowalności na raka piersi wśród kobiet w Polsce!
Do tego zachęcają ambasadorzy kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM: Beata Sadowska, Daria Widawska, Marzena Rogalska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Daniel Józek – Qczaj, Natalia Przybysz, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Edyta Zając, Anna Gzyra-Augustynowicz, Siostry ADiHD, Kinga Zawodnik, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Paulina Koziejowska, Miss Polonia Ewa Jakubiec, Anika Dąbrowska, Alicja Janosz, Anna Męczyńska, Urszula Rogala, a także Ola Żelazo, Karolina Cwalina, Alina Adamowicz, Katarzyna i Paulina Błędowskie, Angelika Miszalska-Kamińska, Monika Kołodyńska, Magdalena Dzika, Oliwia Ciesiółka, Paula Wilk, Joanna Ceplin, Małgorzata Sokołowska, Martyna Grzenkowicz