Wraz z dynamicznym rozwojem rynku kawy w Polsce, ewoluuje także portfolio Coca-Cola HBC, która zgodnie ze swoją strategią 24/7 chce dostarczać konsumentom produkty na każdą okazję i porę dnia. Dlatego też w 2023 r. w ofercie zagościła marka kawy premium ze 140-letnią tradycją – Caffe Vergnano. Wyróżnia się ona nie tylko niepowtarzalnym smakiem i aromatem ziaren, ale także misją, którą kieruje się rodzina założycieli. To właśnie w niej swój początek ma projekt ”Women in Coffee”, zainicjowany przez Carolinę Vergnano – prezeskę marki. Ma on na celu realizację projektów biznesowych, edukacyjnych i społecznych wspierających kobiety i lokalne społeczności regionów, gdzie znajdują się plantacje kaw.
- Misja rodziny Vergnano jest zbieżna z wartościami Coca-Cola HBC – odpowiedzialnością ekologiczną i społeczną, równością, różnorodnością i szacunkiem. W Misji Zrównoważonego Rozwoju 2025 określiliśmy jasny cel – wyrównanie liczby kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych. Tworzymy środowisko pracy, w którym każdy ma równe szanse na rozwój i realizację swoich ambicji – bez względu na płeć, wiek, pochodzenie, poglądy czy inne cechy, które pięknie nas różnią. Dlatego jako Coca-Cola HBC dokładamy wszelkich starań, by wspierać nasz zespół i takie inicjatywy jak ”Women in Coffee” i wydłużać listę miejsc, gdzie można znaleźć te wspaniałe różowe produkty – mówi Jolanta Szczęsna-Kozieł, menadżerka ds. programów kultury organizacyjnej w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Dzięki wspólnemu działaniu z Coca-Cola HBC, Caffé Vergnano zagości w nowych kawiarniach i restauracjach. „Różowa kolekcja” kaw premium podawanych w charakterystycznych, różowych filiżankach dostępna jest już w krakowskich lokalach Nowa Prowincja, Hevre oraz Współwinni i gdańskiej Słodko Słono. Ziarna ze specjalnych mieszanek pochodzą z Dominikany i Hondurasu, czyli krajów, do których płynie pomoc w ramach inicjatywy.