
Polski rekord to niecałe 2 mln real users według Gemiusa. Polacy przespali moment, kiedy zaczynał się szał na mikroblogi i do dziś nie mogą przekonać się do Twittera. CZYTAJ WIĘCEJ
Opinię tę potwierdzają dane przywoływane przez Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, Facebook w ostatnim czasie mógł się pochwalić siedem razy lepszym wynikiem.
Największe marki w Polsce mają na Twitterze kilka tysięcy śledzących. W kategoriach zasięgowych to wielkości, które po prostu nie robią wrażenia. CZYTAJ WIĘCEJ
– Z całą pewnością można przyznać, że Polacy nie pokochali Twittera – mówi Rafał Janik z Thinkmedia, który przedstawiał niedawno wstępne wyniki badania nad użytkownikami serwisu w Polsce.
Bywają dni, że Twitter dostarcza polskim mediom więcej gorących newsów niż serwisy z depeszami agencyjnymi. Nierzadko jest i tak, że jeden wpis na Twitterze staje się bardziej opiniotwórczy od godzinnej tyrady słownej w popularnych programach publicystycznych. O tym, kto i co napisał przed chwilą w 140 znakach donoszą dziś już nie tylko portale, ale i najpoważniejsze tytuły prasowe w naszym kraju. CZYTAJ WIĘCEJ
Tomasz Skupieński, ekspert marketingu politycznego, jest jednak sceptyczny wobec przydatności Twittera dla polskich polityków.
TT przegrywa z FB
– Facebook jest po prostu łatwiejszy w obsłudze. W przystępny sposób użytkownik ma tam zagwarantowany dostęp do zdjęć, filmów, obrazków – wszystko w jednym – mówi Jacek Gadzinowski, ekspert social media. – Nie nakłada się też na niego limitu znaków, jak to jest na Twitterze – dodaje.
Skupieński zauważa z kolei, że Twitter nie miał szans dynamicznie się u nas rozwinąć ze względu na niewielką dotychczas dostępność smartfonów i mobilnego internetu: – Twitterowe mikroblogowanie ma sens tylko wtedy, kiedy możemy je prowadzić “na żywo”, gdy na ulicy zrobimy fajną fotkę, albo przyjdzie nam coś ciekawego do głowy i chcemy przekazać to innym – mówi.
Rafał Janik twierdzi, że Twittera nie należy jeszcze w Polsce skreślać. – Początkowo polskie media nie stworzyły wśród użytkowników potrzeby interakcji, nie wciągnęły ich do Twitterowej dyskusji. Dziś coraz śmielej starają się to robić choćby MTV czy TVN 24 – ocenia ekspert. Jego zdaniem dzięki temu wkrótce popularność Twittera może wzrosnąć.