Sparodiowali kupowanie na Shein i Temu. Obsada "Saturday Night Live" stworzyła spot reklamowy "sklepu Xiemu". W prześmiewczy sposób zwrócili uwagę na ciemne strony biznesów chińskich sklepów online.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Żyjemy w erze fast-fashion. Między innymi Shein i Temu kuszą nas niskimi cenami i modnymi rzeczami. Jednak coraz więcej osób przypomina o licznych kontrowersjach wokół procesów produkcyjnych tych sprzedawców.
Członkowie "Saturday Night Live" zrobili parodię reklamy sklepu
Na youtubowym i instagramowym kanale programu "Saturday Night Live" opublikowano właśnie udawaną "reklamę" sklepu Xiemu. "Szybkie zakupy z Chin. Kup teraz online" – słyszymy na początku.
Gospodarz Jake Gyllenhaal i inni z obsady show są lekko zaskoczeni, gdy dowiadują się, jak powstają ubrania i akcesoria, które prezentują. Na jakie kwestie zwraca uwagę narrator?
"Koszulka za 3 dolary. Nie jest wykonana dzięki przymusowej pracy"; "Płacimy wszystkim pracownikom nawet tym wyznającym... 'złą' religię"; "Zamienniki projektantów"; "Żadnych więźniów" – wybrzmiewa.
W pewnym momencie Ego Nwodim pyta: – Jak to możliwe, że jest tak tanio? W odpowiedzi słyszy wymowne: – Nie martw się tym.
W innym fragmencie, gdy padają słowa "żadnych więźniów", zdezorientowany Gyllenhaal dopytuje: – Czy tam kiedyś było coś takiego? Po co to poruszać?
To niejedyne sugestywne treści. Kiedy Chloe Fineman zdejmuje naszyjnik, widzimy, że pod nim wyskoczyła jej wysypka. Ubrania Marcello Hernandeza rozpadają się, mimo twierdzeń Xiemu, że "są wykonane z najlepszych materiałów". A gdy Gyllenhaal znajduje notatkę w kieszeni marynarki, producent szybko mu ją wyrywa. "To list z podziękowaniami od szczęśliwego pracownika" – "tłumaczy" narrator.
Ten klip od "SNL" zyskuje na popularności w sieci, a fani chętnie go komentują. "To jest genialne"; "Sugestie w punkt" – czytamy w wiadomościach pod materiałem.
W naTemat jestem dziennikarką i lubię pisać o show-biznesie. O tym, co nowego i zaskakującego dzieje się u polskich i zagranicznych gwiazd. Internetowe dramy, kontrowersyjne wypowiedzi, a także ciekawostki z życia codziennego znanych twarzy – śledzę je wszystkie i informuję o nich w swoich artykułach.