
Amerykański serwis DigiDay opublikował ciekawą listę 15 powodów dla których banery reklamowe w internecie (podstawowy sposób reklamy firm w sieci, także w Polsce) są do niczego. Oto najważniejsze z tych powodów:
REKLAMA
1. W 2012 roku w amerykańskim internecie ukazało się ponad 5 bilionów banerów
2. Było to bilion więcej niż w 2009 roku
3. Typowy użytkownik internetu widzi 1,707 banera miesięcznie
4. CTR czyli współczynnik liczby osób klikających w banery to zaledwie 0,1%
5. Baner o wielkości 468x60 pikseli ma CTR tylko 0,04%
6. Użytkownicy w ogóle nie widzą 31% odsłon (na przykład z powodu ad blocków)
7. 8% użytkowników sieci odpowiada za 85% kliknięć w banery
8. Ponad 50% kliknięć w banery reklamowe jest przypadkowych
9. CPM (stawka za tysiąc odsłon reklamy) na urządzeniach mobilnych to tylko 75 centów. CPM na stronach www to nawet kilkanaście dolarów
10. Jest większa szansa, że przeżyjesz katastrofę samolotu niż klikniesz w baner reklamowy
11. 15% odbiorców wierzy w wiarygodność banerów reklamowych. Wskaźnik zaufania do reklam na przykład w telewizji to 29%
12. 34% badanych nie ufa banerom reklamowym wcale ale prawie wcale. W tygodnikach wskaźnik nieufności do reklam to 26%
13. Osoby w wieku 25-34 lata widzą prawie 2100 banerów w miesiącu
2. Było to bilion więcej niż w 2009 roku
3. Typowy użytkownik internetu widzi 1,707 banera miesięcznie
4. CTR czyli współczynnik liczby osób klikających w banery to zaledwie 0,1%
5. Baner o wielkości 468x60 pikseli ma CTR tylko 0,04%
6. Użytkownicy w ogóle nie widzą 31% odsłon (na przykład z powodu ad blocków)
7. 8% użytkowników sieci odpowiada za 85% kliknięć w banery
8. Ponad 50% kliknięć w banery reklamowe jest przypadkowych
9. CPM (stawka za tysiąc odsłon reklamy) na urządzeniach mobilnych to tylko 75 centów. CPM na stronach www to nawet kilkanaście dolarów
10. Jest większa szansa, że przeżyjesz katastrofę samolotu niż klikniesz w baner reklamowy
11. 15% odbiorców wierzy w wiarygodność banerów reklamowych. Wskaźnik zaufania do reklam na przykład w telewizji to 29%
12. 34% badanych nie ufa banerom reklamowym wcale ale prawie wcale. W tygodnikach wskaźnik nieufności do reklam to 26%
13. Osoby w wieku 25-34 lata widzą prawie 2100 banerów w miesiącu
Źródło danych: ComScora, eMarketer, DoubleClick