Volvo nadal w czołówce. Szwedzka marka motoryzacyjna zanotowała rekordowe wyniki rejestracji aut
redakcja naTemat.pl
30 sierpnia 2024, 16:35·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 30 sierpnia 2024, 16:35
10 723. Tyle aut Volvo zarejestrowali Polacy w pierwszych siedmiu miesiącach 2024 roku. Fakt, że niemal 11 000 nowych samochodów producenta ze Szwecji wyjechało na polskie drogi, plasuje go w czołówce marek motoryzacyjnych z największą liczbą zarejestrowanych samochodów na całym rynku w Polsce. Największą popularnością kierowców z naszego kraju cieszył się Volvo XC60, kultowy już model całego segmentu premium.
Reklama.
Reklama.
Volvo ma powody do satysfakcji. Nie tylko jest jedną z najpopularniejszych marek moto wśród Polaków, ale także może szczycić się rosnącym zainteresowaniem. Dla koncernu pierwsze siedem miesięcy tego roku były bowiem rekordowe. W ciągu tego okresu zarejestrowane zostały 10 723 samochody Volvo. W porównaniu do 2023 roku, w którym w analogicznym okresie wynik sięgnął 7838, jest to wzrost na poziomie 37 proc., a więc wyraźny.
– Po siedmiu miesiącach 2024 roku z wynikiem 10 723. rejestracji utrzymujemy się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych marek na rynku. Wynik, jaki osiągnęliśmy, pokazuje, że udoskonalane z roku na rok modele oraz ponadczasowa skandynawska stylistyka i funkcjonalność odpowiadają potrzebom coraz bardziej wymagającego rynku – komentuje Emil Dembiński, Wiceprezes i Managing Director Volvo Car Poland.
Jaki Volvo był najczęściej wybierany przez kierowców? W tym okresie Polacy najczęściej odbierali kluczyki do Volvo XC60. Niemal 4000 sztuk tego modelu dołączyło do ruchu drogowego w naszym kraju. Uwielbiany przez klientów samochód odpowiada za ponad 37 proc. wszystkich zarejestrowanych aut tej marki. Na drugim miejscu znajduje się Volvo XC40 (2876 sztuki), a podium zamyka Volvo XC90 (1349 sztuki).
Jak widać, w zestawieniu najlepiej sprzedających się modeli Volvo wyraźnie prowadzą SUV-y, w tym jeden kultowy i jeden flagowy. Na dalszych pozycjach lokują się Volvo EX30 (832 sztuki), czyli przedstawiciel modeli w pełni elektrycznych (BEV), a także popularne w kanale flotowym auta z napędem spalinowym: Volvo V60 (756 sztuk), model mild hybrid (MHEV), oraz Volvo V90 (332 sztuki), model plug-in hybrid (PHEV).
W 2024 roku polscy kierowcy najczęściej wybierali modele Volvo z napędem spalinowym – w tej kategorii marka zanotowała wzrost o 64 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Taki napęd posiada aż 59 proc. wszystkich zarejestrowanych w Polsce modeli Volvo w analizowanym okresie. Coraz większą popularnością cieszą się również modele elektryczne i w tym obszarze firma notuje wzrost aż o ponad 300 proc. w ujęciu rocznym.
– Równolegle mocno zaznaczamy swoją obecność na rynku samochodów elektrycznych, będąc drugą najpopularniejszą marką w Polsce – podkreśla Emil Dembiński. Spośród nieco ponad 10 000 zarejestrowanych aut elektrycznych wszystkich marek w pierwszych miesiącach 2024 roku wicelider tej kategorii zanotował wynik sięgający 976 sztuk, z czego 832 było zasługą wspomnianego już modelu Volvo EX30.
Na popularność modeli Volvo w Polsce wpływają wysoka jakość, komfort jazdy, ponadczasowy design i systemy bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia może być jednak silne zakorzenienie skandynawskiej marki rocznik 1927 w Europie, gdzie produkuje ona najwięcej swoich samochodów. Swoje fabryki ma ulokowane w szwedzkim Göteborgu – Torslanda (XC60, XC90, V90) oraz belgijskiej Gandawie (V60, XC40, EX40, EC40).
Najnowszy w pełni elektryczny model Volvo EX30 obecnie produkowany jest w Chinach, a od 2025 roku będzie zjeżdżał już z linii produkcyjnej w Gandawie w Belgii. Na rynku amerykańskim z kolei funkcjonuje zakład w Charleston – Ridgeville w Karolinie Południowej, gdzie dotychczas produkowany był model Volvo S60 zastąpiony obecnie przez flagowy w pełni elektryczny i największy SUV marki – Volvo EX90.