Lexus NX 350h
Lexus NX 350h bohaterem drugiego testu "Dookoła Polski z...". Fot. Adam Nowiński / naTemat.pl

Są takie auta, które warto sprawdzić na dłuższych dystansach i przez dłuższy czas niż tylko tydzień. I do takich modeli zalicza się Lexus 350h. Ten model w wersji hybrydowej idealnie wpisuje się w nasz test "Dookoła Polski z...". Dlatego też to właśnie japońska maszyna będzie jego głównym bohaterem.

REKLAMA

Krótko na temat cyklu: W "Dookoła Polski z..." przejedziemy testowanym samochodem premium równe 3511 km, czyli tyle, ile wynosi długość granicy Polski łącznie z linią brzegową.

Zabierzemy bohatera testu w różne ciekawe, ładne miejsca w kraju, pokażemy wam, jak wygląda taki jeden dzień z tym autem oraz opiszemy smaczki z nim związane oraz ogólnie nasze spostrzeżenia podczas dłuższego użytkowania.

Samochód jest użyczany przez daną markę, ale nie ma ona wpływu na treść i wygląd naszych materiałów recenzenckich.

Nasz bohater: Lexus 350h

Nowy Lexus NX, zaprezentowany światu w czerwcu 2021 roku i lekko już odświeżany, to druga generacja popularnego SUV-a klasy średniej od japońskiego producenta. Model ten, będący kluczowym graczem w segmencie premium, po raz pierwszy wprowadził do gamy marki napęd hybrydowy plug-in, choć w tym teście skupimy się na klasycznej, sprawdzonej hybrydzie Lexus NX 350h.

logo

Lexus NX 350h to przestronny SUV, który oferuje komfortowe warunki podróży dla pięciu pasażerów oraz sporą przestrzeń bagażową. Jego wymiary to:

  • Długość całkowita: 4660 mm
  • Szerokość całkowita: 1865 mm
  • Wysokość całkowita: 1640 mm (dla niektórych wersji do 1680 mm)
  • Rozstaw osi: 2690 mm
  • Pojemność bagażnika w Lexusie NX 350h wynosi 545 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ta wzrasta do imponujących 1436 litrów, co pozwala na przewożenie większych przedmiotów.

    logo

    Jeśli chodzi o wagę, minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia) to około 1730 kg (w zależności od konfiguracji, może dochodzić do 2380 kg masy całkowitej). Producent podaje również informację o możliwości holowania, jednak szczegółowe dane dotyczące maksymalnej masy holowanej przyczepy dla wersji 350h wymagają weryfikacji w aktualnych specyfikacjach.

    Niezawodna, klasyczna hybryda Lexusa

    Lexus NX 350h wyposażony jest w zaawansowany napęd hybrydowy.

  • Silnik spalinowy: Czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 2.5 litra.
  • Moc systemowa: 179 kW (czyli 244 KM).
  • Skrzynia biegów: Bezstopniowa przekładnia automatyczna (E-CVT).
  • Napęd: Dostępny zarówno z napędem na przód (FWD), jak i inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR.
  • Zużycie paliwa, przynajmniej to na papierze, bo przetestujemy to (cykl WLTP mieszany):

  • Średnie spalanie: od 5,7 l/100 km.
  • W mieście: około 5,9 l/100 km.
  • Na drodze krajowej: około 4,9 l/100 km.
  • Na autostradzie: około 6,8 l/100 km (przy wyższych prędkościach, np. 140 km/h, spalanie może wzrosnąć do 8 l/100 km).
  • Emisja CO2 (WLTP): 129 g/km.
  • Pojemność zbiornika paliwa: 55 litrów.
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 sekundy.
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h.
  • logo

    Wersje wyposażenia Lexusa NX 350h

    Lexus NX 350h jest dostępny w kilku wersjach wyposażenia, oferując szeroki wachlarz opcji dla różnych potrzeb i budżetów.

    Dostępne wersje wyposażenia to m.in.:

  • Elegance
  • Business
  • Prestige
  • F Sport
  • Omotenashi
  • Jak Lexus NX 350h będzie się sprawdzał podczas naszego testu? Śledźcie nasze media społecznościowe oraz portal naTemat.pl!
    Czytaj także: