Fot. materiały prasowe

Przez długie lata NX był najczęściej wybieranym Lexusem w Europie. Jednak w 2025 roku doszło do zmiany warty: na szczyt listy sprzedaży wspiął się LBX, miejski crossover, który w pierwszym półroczu tego roku znalazł grubo ponad 14 tys. nabywców w Europie, detronizując tym samym NX-a (nieco ponad 13,5 sprzedanych egzemplarzy). Skąd ten sukces?

ARTYKUŁ REKLAMOWY

REKLAMA

Premium w kompaktowej formie

Lexus LBX udowadnia, że auto segmentu B-SUV może oferować jakość i technologie godne większych, luksusowych modeli. Już w podstawowej wersji LBX korzysta z systemów znanych z wyższych segmentów: pakiet Lexus Safety System + 3 obejmuje m.in. układ wczesnego reagowania PCS, aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu LTA, a także system Proactive Driving Assist wspomagający bezpieczeństwo w ruchu miejskim.

Zaawansowany napęd hybrydowy łączy trzycylindrowy silnik 1.5 l z innowacyjną bipolarną baterią niklowo-wodorkową, która zapewnia nie tylko niższe spalanie (od 4,4 l/100 km), ale też pozwala dłużej poruszać się w trybie EV. Dostępne są wersje z napędem na przód (FWD) oraz z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR.

logo

Jakość klasy wyższej

LBX wyróżnia się precyzją wykonania, która do tej pory zarezerwowana była dla modeli klasy premium. Lexus zastosował tu te same standardy projektowe co w luksusowych SUV-ach – od materiałów wnętrza, przez wygłuszenie nadwozia, aż po jakość montażu. Dodatkowe maty i uszczelki minimalizujące hałas, akustyczne szyby, a także precyzyjne spasowanie elementów karoserii sprawiają, że podróż LBX-em to doświadczenie z wyższej półki.

logo

Personalizacja bez granic

Jednym z kluczowych powodów popularności LBX-a jest jego ogromna możliwość personalizacji. Klient może wybierać spośród aż 17 kolorów lakieru (w tym 8 wariantów z czarnym dachem), 7 wariantów tapicerki oraz 5 wersji wyposażenia, w tym czterech tzw. atmosfer, czyli stylistycznych wariantów odpowiadających różnym gustom i stylom życia. W sumie daje to aż 70 możliwych kombinacji wyglądu nadwozia i wnętrza.

logo

Wersje Emotion i Cool przyciągają miłośników dynamicznego designu, zaś Relax i Elegant – tych, którzy szukają wyciszenia i klasycznej elegancji. Każdy wariant różni się detalami, od przeszyć foteli, przez wzory felg, aż po wstawki w kokpicie wykonane z materiałów premium jak Ultrasuede czy półanilinowa skóra.

logo

Lexus LBX to nie tylko przykład zaawansowanej inżynierii i wyrafinowanego designu, ale także dowód na jakość produkcji charakterystyczną dla japońskiej motoryzacji. Model ten powstaje w Japonii, co zapewnia mu dostęp do najwyższych standardów kontroli jakości i rzemiosła, z których słynie kraj kwitnącej wiśni. Dzięki temu każdy egzemplarz LBX-a odznacza się precyzyjnym wykonaniem, dbałością o detale i solidnością, którą można poczuć już od pierwszych chwil za kierownicą.

logo

Bestseller nie tylko w Europie

LBX jest nie tylko liderem sprzedaży w Europie – od debiutu w marcu 2024 roku również w Polsce zdobył tytuł bestsellera w swoim segmencie. Klienci cienią go za atrakcyjny design, nowoczesny napęd, ale również korzystny stosunek ceny do jakości. Nie bez znaczenia są również elastyczne formy finansowania.

logo

Nowy Lexus LBX dostępny jest w Polsce w wyjątkowo konkurencyjnych cenach, które zaczynają się już od 133 300 zł za wersję podstawową, czyli aż 21 600 zł taniej w porównaniu do ceny katalogowej.

Samochód można również wynająć w ofercie KINTO One, gdzie miesięczna rata zaczyna się już od 790 zł netto przy umowie na 36 miesięcy, wpłacie własnej 15 proc. i limicie przebiegu 10 000 km rocznie.

Lexus LBX to nowy symbol miejskiego luksusu, łączącego prestiż, bezpieczeństwo i styl w kompaktowej, perfekcyjnie dopracowanej formie. To właśnie dzięki takim modelom klasa premium staje się dostępna dla szerszego grona odbiorców, nie tracąc przy tym nic ze swojego charakteru.