
"Czas dorosnąć", "przestań się bawić, bo to dziecinne", "zajmij się czymś poważnym". To słowa kierowane nie tylko do młodych dorosłych, ale także i to coraz częściej do dzieci w okresie dojrzewania. A przecież dorastanie i zabawa nie muszą się wykluczać! Przypomina o tym Tom Holland w nowej kampanii LEGO®.
MATERIAŁ REKLAMOWY
We współczesnym zabieganym świecie wszyscy odczuwamy presję, by szybciej działać... i dorastać. Również dzieciom w wieku szkolnym stawia się duże oczekiwania. Choć nie ma nic złego w tym, by myślały o swojej przyszłości, nie powinno się przesadzać w drugą stronę i całkowicie rugować z ich życia zabawy. Niestety, taki trend się dzisiaj objawia.
Nowe badania na grupie 20 000 rodziców i dzieci w wieku 6–16 lat w 10 krajach, zlecone przez Grupę LEGO, ujawniają, że 44 proc. dzieci w okresie dojrzewania odczuwa presję, aby szybko dorosnąć. 48 proc. już zrezygnowało z zabawek i niektórych kreatywnych aktywności, ponieważ usłyszało od innych, że są "dziecinne" lub "niemowlęce".
Pogląd, że zabawa jest niemodna, starano się wmówić 24 proc. dzieci. W Polsce, gdzie próba badawcza objęła 1000 młodych respondentów i respondentek, 41 proc. z nich odczuwa nacisk na szybsze dorastanie. Kierując się opinią innych, 50 proc. porzuciło niektóre zabawki, a 25 proc. często usłyszało, że zabawa jest nie na czasie.
Tymczasem zabawa, również ta prowadzona w starszym wieku, przynosi liczne korzyści zdrowotne, emocjonalne i społeczne. Mowa tu nie tylko o wsparciu sprawności umysłowej czy poprawie nastroju, ale także integracji społecznej w rodzinnym czy koleżeńskim gronie. Wszystko to przyczynia się do wzrostu poczucia szczęścia.
O tym, że dorastanie nie musi oznaczać rezygnacji z niosącej tyle dobrego zabawy, przekonuje najnowsza kampania Grupy LEGO, której głównym bohaterem jest Tom Holland. Jeden z najpopularniejszych aktorów młodego pokolenia, znany z roli Spider-Mana, wystąpił w krótkim filmie, który zachęca do zachowania ducha zabawy.
– Ta kampania powstała, by podkreślić i wzmocnić znaczenie kreatywnej zabawy, nie tylko dla dzieci, ale także dla rodzin i dorosłych. Wierzymy, że zabawa przekracza granice wieku, niezależnie od tego, czy masz 8, czy 80 lat, ma niezwykłą moc pobudzania wyobraźni, budowania pewności siebie i ponownego łączenia z tym, co naprawdę ważne – komentuje Julia Goldin, Chief Product and Marketing Officer w Grupie LEGO.
W porywającym i widowiskowym filmie pt. "Nie Przestawaj się Bawić" hollywoodzki aktor symbolicznie wybiera drogą zabawy, łącząc dwa klocki LEGO. Następnie wciela się w szereg podążających ścieżką frajdy postaci m.in. piłkarza Gamechangera, przedsiębiorcę Innowatora, artystę Kreatora czy minifigurkę tajnego agenta LEGO.
Dwuminutowy film kieruje wartościowe przesłanie do dzieci i rodzin na całym świecie o tym, że nie warto przestać się bawić. Występujący w nim Tom Holland swoją postawą i kreatywnością uświadamia widzom, że zabawa zawsze jest wyborem, niezależnie od ich wieku czy etapu życia. To inspirujący apel, aby zachować nieograniczoną wyobraźnię.
– Uwielbiałem bawić się klockami LEGO jako dziecko. Było wspaniale na nowo przeżyć te wspomnienia na planie. Bez względu na to, jak bardzo byłem zajęty, nigdy nie przestałem się bawić… i nie zamierzam tego robić w najbliższym czasie! Mam nadzieję, że ten krótki film, który stworzyliśmy z Grupą LEGO, pokaże, że zabawa jest sposobem wyrażania tego, kim jesteśmy, bez względu na wiek! – wyznaje Tom Holland.
W najnowszym spocie LEGO zagrali również Harry i Sam, bracia bliźniacy amerykańskiego aktora, którzy pojawiają się niespodziewanie wśród ożywionych przez niego barwnych postaci. Akcję filmu wzbogacają różnorodne rekwizyty zbudowane z klocków LEGO, a napędza ją utwór "High Voltage" zespołu rockowego AC/DC.
Przepełniony radością i humorem film stanowi część corocznej kampanii Grupy LEGO "Rebuild the World", która celebruje pozytywny wpływ zabawy. Występem w nim Tom Holland został kolejnym Playmakerem LEGO, dołączając do potężnej grupy światowych artystów i twórców, którzy reprezentują ciekawość, odwagę i kreatywność.
