Nowy Lexus RZ
Nowy Lexus RZ prezentuje się świetnie! Fot. Adam Nowiński / naTemat.pl

Lexus Polska oficjalnie rozpoczął przyjmowanie zamówień na udoskonaloną odsłonę swojego w pełni elektrycznego SUV-a, modelu RZ. Mamy też oficjalny cennik!

REKLAMA

Japońscy inżynierowie skupili się na dopracowaniu kluczowych aspektów konstrukcji. Zwiększono sztywność nadwozia, zawieszenie otrzymało nową charakterystykę, a inteligentny napęd na cztery koła DIRECT4 został skalibrowany na nowo.

Tutaj nasza recenzja RZ z jazdy na torze >>>> LINK.

Najważniejszą nowością jest jednak zastosowanie akumulatora o większej pojemności 77 kWh oraz ulepszonych osi e-Axle. Zmiany te przełożyły się na lepszą wydajność, większy zasięg i, co najważniejsze, wyższą moc.

Trzy napędy do wyboru i rewolucyjny wolant zamiast kierownicy

Gama nowego Lexusa RZ opiera się teraz na trzech wariantach napędowych. Otwiera ją, po raz pierwszy w tym modelu, przednionapędowy Lexus RZ 350e, generujący 224 KM (165 kW). To propozycja dla tych, którzy cenią sobie wydajność i komfort w codziennej eksploatacji.

Półkę wyżej znajduje się znany już, ale udoskonalony wariant RZ 500e z napędem na cztery koła DIRECT4, którego moc wzrosła do 380 KM (280 kW). To idealny kompromis między osiągami a wszechstronnością.

logo

Prawdziwą wisienką na torcie jest debiutująca, topowa odmiana RZ 550e F SPORT. To najmocniejszy wariant w gamie, oferujący aż 408 KM (300 kW) mocy i napęd DIRECT4. Wyróżnia się on nie tylko sportową stylistyką, ale przede wszystkim unikalnymi rozwiązaniami technologicznymi.

To pierwszy model marki, w którym zastosowano technologię Interactive Manual Drive, pozwalającą na wirtualną zmianę biegów za pomocą manetek. Standardem w tej wersji jest także innowacyjny układ kierowniczy steer-by-wire z wolantem zamiast tradycyjnej kierownicy, co zapewnia niespotykaną dotąd precyzję i bezpośredniość prowadzenia.

logo

Całość uzupełnia przeprojektowane zawieszenie oraz zaawansowany system kontroli przechyłów nadwozia (VDIM), dostosowany do potężnej mocy.

Cennik i wyposażenie. Ile kosztuje nowy Lexus RZ?

Lexus przygotował bardzo atrakcyjną ofertę przedsprzedażową, która w połączeniu z rządowymi dopłatami czyni model RZ niezwykle konkurencyjnym.

Cennik otwiera wspomniany RZ 350e w wersji Business za 237 800 zł. Już w standardzie otrzymujemy tu wyposażenie, którego próżno szukać u wielu rywali. Na liście znajdziemy m.in. akustyczne szyby z przodu i z tyłu, ogromny, 14-calowy ekran z nawigacją Lexus Link Pro, bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele, czujniki parkowania oraz kamerę cofania z widokiem 360 stopni. O bezpieczeństwo dba najnowszy pakiet Lexus Safety System +3.

Wyższa wersja Prestige (od 246 000 zł za RZ 350e) dokłada do tego m.in. 20-calowe felgi, cyfrowe lusterko wsteczne oraz kolorowy, 10-calowy wyświetlacz przezierny HUD. Dla wymagających klientów przygotowano wersję Omotenashi (dostępną z napędem RZ 500e), której cena została obniżona o 20 000 zł w stosunku do poprzednika i startuje od 278 800 zł.

W standardzie oferuje ona m.in. wentylowane fotele pokryte tapicerką Ultrasuede, system autonomicznego parkowania Lexus Teammate i 64-kolorowe oświetlenie ambientowe. Do tej wersji można domówić pakiet Steer-by-wire (10 000 zł) oraz pakiet Luxury (15 000 zł) z fenomenalnym, 13-głośnikowym systemem audio Mark Levinson i fotochromatycznym dachem panoramicznym.

Cennik zamyka topowy RZ 550e F SPORT, wyceniony w przedsprzedaży na 299 300 zł. W tej cenie otrzymujemy kompletne wyposażenie, unikalną stylistykę F SPORT z dedykowanymi zderzakami i 20-calowymi felgami, a także wszystkie innowacje technologiczne, w tym układ steer-by-wire z wolantem w standardzie. Nowy Lexus RZ, dzięki poszerzonej gamie i atrakcyjnym warunkom finansowania, staje się jedną z najciekawszych propozycji na rynku elektrycznych SUV-ów premium.

Czytaj także: