Kia K4
Kia K4 prezentuje się elegancko. Materiały prasowe Kia

Kia oficjalnie kończy produkcję jednego ze swoich najważniejszych modeli w Europie – popularnego Ceeda. Jego miejsce zajmuje jednak gracz o znacznie większych ambicjach. Nowa Kia K4, która właśnie debiutuje w polskich salonach. Jej ceny startują od 107 490 zł, co jest kwotą zaskakująco atrakcyjną, biorąc pod uwagę, co ten model oferuje w standardzie.

REKLAMA

Po latach sukcesów Kia Ceed ustępuje miejsca swojemu następcy. Decyzja o zmianie nazwy na Kia K4 nie jest przypadkowa. Koreański producent podkreśla w ten sposób, że mamy do czynienia z zupełnie nowym rozdaniem.

Samochód, produkowany w meksykańskich zakładach w Pesquería, jest nie tylko inaczej stylizowany, ale przede wszystkim znacznie większy od swojego poprzednika.

Nowa Kia K4 – Cennik na rok modelowy 2026

Oficjalny cennik nowej Kii, obowiązujący od 1 października 2025 roku, prezentuje się niezwykle konkurencyjnie. Dostępne są trzy wersje wyposażenia:

M, L oraz GT-Line, a gamę silnikową tworzą trzy jednostki benzynowe.

Ceny wersji silnikowych i wyposażenia:

  • 1.0 T-GDI (115 KM) z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) Wersja M: 107 490 zł, Wersja L: 119 990 zł
  • 1.6 T-GDI (150 KM) z 7-biegową skrzynią automatyczną (7DCT) Wersja M: 116 490 zł, Wersja L: 128 990 zł, Wersja GT-Line: 149 990 zł
  • 1.6 T-GDI (180 KM) z 7-biegową skrzynią automatyczną (7DCT) Wersja L: 133 490 zł, Wersja GT-Line: 154 490 zł
  • Wybrane opcje i pakiety:

  • Pakiet Zimowy (WIN) dla wersji M (podgrzewane fotele przednie i kierownica) - 1 500 zł
  • Dach panoramiczny (PNS) dla wersji L i GT-Line - 3 500 zł
  • Pakiet Drive Wise (AEB) dla wersji L z automatyczną skrzynią biegów (obejmuje m.in. system FCA 2 i asystenta HDA 2) - 2 000 zł
  • Pakiet Business Line (BL) dla wersji L z automatyczną skrzynią biegów (obejmuje m.in. system kamer 360°, wyświetlacz Head-up, system audio Harman Kardon, wentylowane fotele) - 10 000 zł
  • Lakier metalizowany lub pastelowy (inny niż bazowy biały) - 3 000 zł
  • Nowa definicja kompaktu?

    Pierwsze, co rzuca się w oczy, to imponujące wymiary nadwozia. Kia K4 mierzy aż 4440 mm długości i 1850 mm szerokości. Oznacza to, że jest o 11 cm dłuższa i 5 cm szersza od schodzącego z rynku Ceeda. Te liczby plasują K4 na pograniczu segmentu C i D, co bezpośrednio przekłada się na niespotykaną w tej klasie przestronność wnętrza.

    Najwięcej zyskali pasażerowie podróżujący z tyłu, którzy do dyspozycji mają aż 964 mm przestrzeni na nogi – to absolutny rekord w klasie kompaktów. Również ilość miejsca nad głową (991 mm z przodu i 977 mm z tyłu) gwarantuje komfortową podróż nawet wysokim osobom.

    logo

    Bagażnik o pojemności od 438 litrów (do 1217 litrów po złożeniu oparć) jest kolejnym dowodem na to, że K4 to samochód o ponadprzeciętnych możliwościach.

    Stylistycznie nowa Kia K4 to pokaz designerskiej odwagi. Dynamiczna sylwetka z linią dachu w stylu fastbacka, charakterystyczne światła "Star Map" inspirowane flagowym modelem EV9 oraz ukryte w słupku C klamki tylnych drzwi tworzą spójną i nowoczesną całość. Wersja

    GT-Line idzie o krok dalej, oferując bardziej sportowe akcenty, takie jak 18-calowe felgi aluminiowe, lakierowane na czarno obudowy lusterek oraz dedykowane nakładki na progi i nadkola. We wnętrzu tej wersji znajdziemy również trójramienną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów.

    Technologia i moc

    Pod maską Kii K4 znajdziemy sprawdzone i wydajne jednostki napędowe. Gamę otwiera turbodoładowany silnik benzynowy

    1.0 T-GDI o mocy 115 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Dla bardziej wymagających kierowców przygotowano jednostkę 1.6 T-GDI, dostępną w dwóch wariantach mocy – 150 KM oraz 180 KM – i standardowo połączoną z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (7DCT). Co ważne, w 2026 roku do oferty dołączy również pełna hybryda, co z pewnością ucieszy zwolenników zelektryfikowanych napędów. W tym samym roku zadebiutuje także wersja nadwoziowa Sportswagon, czyli praktyczne kombi.

    Kokpit zdominowany jest przez zintegrowany panel, składający się z dwóch ekranów o przekątnej 12,3 cala (cyfrowe zegary i system multimedialny) oraz 5,3-calowego wyświetlacza do obsługi klimatyzacji. Dobrze, że Kia nie zrezygnowała z fizycznych przycisków i pokręteł do obsługi kluczowych funkcji, co docenią kierowcy ceniący intuicyjność.

    logo

    Już w standardzie otrzymujemy bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, usługi cyfrowe Kia Connect oraz dwustrefową klimatyzację automatyczną. Listę wyposażenia standardowego wersji M uzupełniają m.in. system Smart Key, światła LED, kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz 16-calowe felgi aluminiowe.

    Na pokładzie K4 znajdziemy rozbudowany pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Już w standardzie jest system autonomicznego hamowania (FCA 1.5) oraz asystent utrzymania pasa ruchu (LFA). Wyższe wersje oferują m.in. asystenta jazdy po autostradzie (HDA), system monitorowania martwego pola z wizualizacją obrazu na zegarach (BVM) oraz system kamer 360 stopni (SVM).

    Czytaj także: