Skoda Kodiaq iV
Skoda Kodiaq iV prezentuje się naprawdę okazale! Fot. Adam Nowiński / naTemat.pl

Przez dwa miesiące będziemy testować największy SUV Skody - odświeżoną wersję Kodiaqa, ale z małym bonusem, bo z napędem na wtyczkę. Co ma do zaoferowania? Jak się prezentuje? Oto bohater naszego testu.

REKLAMA

Nowa Skoda Kodiaq to kontynuacja sukcesu pierwszej generacji, która od debiutu w 2016 roku sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy, Samochód zyskał bardziej wyrazisty i muskularny wygląd, podkreślony przez nowe, dzielone reflektory Full LED, większy, heksagonalny grill oraz przeprojektowane zderzaki.

Z tyłu znajdziemy charakterystyczne dla marki światła w kształcie litery "C", które teraz są jeszcze bardziej smukłe i nowoczesne. No zobaczcie sami, jak prezentuje się bohater naszego testu długoterminowego.

logo

Ciekawie wygląda też wnętrze odświeżonego Kodiaqa - jest eleganckie, komfortowe i praktyczne. Pełno w nim także schowków oraz ciekawych rozwiązań jak czyścik do ekranu, rozkładany uchwyt na kubki czy też pokrętło Smart Dials.

Imponujące wymiary i przestrzeń

Nowa Skoda Kodiaq urosła w stosunku do poprzednika, co przekłada się na jeszcze większą przestronność w kabinie i rekordowy w klasie bagażnik. Inżynierom udało się wygospodarować dodatkowe centymetry, które z pewnością docenią rodziny. Wersja hybrydowa iV, ze względu na umiejscowienie baterii, oferuje nieco mniejszą, ale wciąż imponującą przestrzeń bagażową.

  • Długość: 4758 mm
  • Szerokość: 1864 mm
  • Wysokość: 1659 mm
  • Rozstaw osi: 2791 mm
  • Pojemność bagażnika (wersja 5-osobowa): 910 l (745 l w wersji iV)
  • Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 2105 l (1945 l w wersji iV)
  • logo

    Silnik i osiągi: Elektryczna rewolucja w Kodiaqu

    Największą nowością w gamie napędowej jest debiut wersji Kodiaq iV, czyli hybrydy plug-in. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy na co dzień chcą poruszać się bezemisyjnie, a jednocześnie zachować swobodę dalekich podróży dzięki silnikowi spalinowemu.

    1.5 TSI iV (plug-in hybrid):

  • Moc systemowa: 204 KM
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna DSG
  • Napęd: na przednią oś
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • logo

    Dzięki zastosowaniu dużej baterii nowa Skoda Kodiaq iV oferuje jeden z największych zasięgów w trybie elektrycznym w swojej klasie. To pozwala na codzienne dojazdy do pracy, szkoły czy na zakupy bez zużycia kropli benzyny.

  • Pojemność baterii: 25,7 kWh (brutto)
  • Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP): do 120 km
  • Średnie zużycie paliwa (WLTP): 0,4 l/100 km
  • Ładowanie: z mocą do 11 kW (AC) oraz do 50 kW (DC)
  • Cennik i wersje wyposażenia

    Nowa Skoda Kodiaq iV jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: bogato wyposażonej Selection oraz usportowionej Sportline.

  • Kodiaq 1.5 TSI iV 204 KM DSG Selection: od 214 400 zł
  • Kodiaq 1.5 TSI iV 204 KM DSG Sportline: od 231 500 zł
  • logo
    logo

    Wyposażenie standardowe wersji Selection:

    Podstawowa wersja Selection oferuje sensowne wyposażenie, które zadowoli nawet wymagających kierowców. Na pokładzie znajdziemy m.in.:

  • Bezpieczeństwo: Czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, systemy Lane Assist, Front Assist, rozpoznawanie znaków drogowych, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z Manoeuvre Assist.
  • Komfort: Trzystrefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic, bezkluczykowy system obsługi samochodu Kessy Full, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, podgrzewane fotele przednie.
  • Multimedia: System Infotainment z 10-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth, 8 głośników, Smartlink (bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto), cyfrowy zestaw wskaźników Virtual Cockpit 10,25".
  • Wygląd zewnętrzny: 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, reflektory Full LED, relingi dachowe w kolorze srebrnym.
  • Wnętrze: Wnętrze Design Loft, oświetlenie ambientowe, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne.
  • logo

    ***

    Jak Skoda Kodiaq iV sprawi się w naszym teście? Już niebawem do tego wrócimy. Na początek parę ciekawostek po pierwszych kilku dniach jazd:

    Czytaj także: